home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Buba

Tačno pre 85 godina, 22. juna 1934. godine potpisan je ugovor o razvoju KdF-Wagena, slavne Folksvagen Bube, automobila koji je promenio tok automobilske industrije.

Tog dana je Ferdinand Porše potpisao ugovor s nemačkom vladom o razvoju "narodnog automobila", jednostavne i pouzdane izrade, piše Autoportal.

VW Buba

Zahtevi su bili da bude mesta za pet osoba, motor je trebalo da bude sa vazdušnim hlađenjem (radi lakšeg održavanja u zimskim uslovima), trebalo je da postiže 100 km/h i troši osam litara na 100 km.

I, najvažnije, cena je trebalo da bude do 1.000 maraka kako bi se omogućila kupovina prosečnom nemačkom radniku, te postavili temelji motorizaciji nemačkog naroda.

Kontakti Ferdinanda Poršea sa zloglasnim Adolfom Hitlerom počeli su još 1933. godine, a ovim je projektom njegov angažman poprimio prve službene odlike.

Porše je postao "državni konstruktor broj 1" i imaće presudnu ulogu u razvoju ratne tehnike za Vermaht.

Počeo je intenzivan razvoj, te su u sledećih godinu i po dana napravljena tri prototipa, koja su 22. oktobra 1936. krenula u opsežan testni program.

Temeljem dobrih rezultata 28. maja 1937. osnovana je državna firma, danas poznata kao _Folksvagen. Konačno, 26. maja 1938. godine, u Falerslebenu je predstavljen KdF-Wagen, koji će se proslaviti kao Folksvagen Buba.

VW Buba

Ipak, preusmeravanje resursa na vojne poduhvate značilo je da isporuke KdF-Wagena privatnim kupcima neće početi sve do iza Drugog svetskog rata.

VW Buba

U međuvremenu, proizveden je niz ratnih verzija, a za oživljavanje proizvodnje 1945. godine zaslužan je britanski major Ivan Hirst.

VW Buba

Bio je to početak svetskog uspeha - 17. februara 1972. s proizvodne trake u Volfsburgu sišla je VW Buba pod rednim brojem 15.007.034, srušen je 45 godina star rekord legendarnog Forda Modela T i istorija automobila dobila je novog vladara.

VW Buba

Proizvodnja je u Evropi zaključena 19. januara 1978. godine, a proizvodnja je nastavljena u Brazilu i Meksiku. Do 2003. proizvedeno ih je ukupno čak 21,5 miliona.

Izvor: N1 info / Hina / Autoportal

Foto: arhiva Autoblog.rs / Picture-alliance / DPA



čitanja : 1278



Komentari