home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Trabant 601

Trabant 601: poslednji primerak legendarnog automobila iz DDR-a proizveden 30. aprila 1991.

Bio je to ljubičasti Trabant 1.1 Universal, modernizovana, karavanska verzija kultnog modela Trabant 601, s 4-taktnim 4-cilindarskim motorom snage 41 KS, kakav se ugrađivao u Volkswagen Polo…

Savremeni motor mu je omogućio pristojne performanse (125 km/h, 22 s), uz potrošnju od 6 do 7 litara. Pola godine nakon ujedinjenja Nemačke bio je jedan od poslednjih simbola DDR-a. Finalni Trabant 601, koji ie proizvodne trake u Zwickau sišao 30. aprila 1991., nosio je oznaku Trabant 1.1 i bio je rednog broja 3.096.099.

Paradoksalno, proizvodnja je ugašena u trenutku kada je ovaj ‘plastični’ automobil čudnim putevima istorije ušao u legendu, koju nije stekao u proizvodnji od 1964. do početka 1990. s izvornim 2-cilindarskim, 2-taktnim vazduhom hlađenim motorom (po DKW-ovoj koncepciji iz sredine 1930-ih), koji je iz 594 ccm razvijao 23, odnosno 26 KS.

Poslednje nepune dve godine (1990. – 1991.) proizvodio se s 4-taktnim, 4-cilindarskim motorom napravljenim po licenci Volkswagenovog motora serije VW EA 111, koji se ugrađivao u Volkswagen Polo II, a iz 1043 ccm je razvijao 41 KS (u VW Polu 45 KS). Dakle, nije imao Volkswagenov motor, kako mnogi pogrešno navode, nego motor napravljen po Volkswagenovoj licenci!

Zapadni svet je bolje nego što se misli poznavao automobile nastale u komunističkim zemljama. Lada, Wartburg, Moskvič, Škoda, Polski Fiat, Zastava… bili su prisutni na zapadnim tržištima, čak i ako je prodaja bila marginalna. Trabant nije, jer nije zaovoljavao ni minimalnim zahtevima zapadnih legislativa, ali zato je u Istočnom bloku bio pravi hit. Liste čekanja bile su notorno duge, a proizvedeno je više od tri miliona primeraka. Tako da je taj isti zapadni svet ostao zatečen nad scenama koje su počele da se dešavaju u Nemačkoj od leta 1989. Nepregledne kolone Trabanata počele su da se pojavljuju na zapadnonemačkim putevima, a u njima Istočni Nemci u potrazi za boljim sutra.

Koje nije uključivalo Trabije, čim bi se domogli nekog polovnog zapadnog automobila, DDR-ci su Trabante naprosto ostavljali, bacali u smeće. Poklanjani su ili prodavani za nekoliko maraka, ali su pritom neočekivano postali i simbol pada komunizma.

Izvor: Autoportal.hr



čitanja : 303



Komentari