
Bugatti EB110 (1991. – 1995.) je bio sjajan sportski automobil, najbrži i tehnološki najnapredniji na svetu, konstruisan s neverovatnom pažnjom za detalje, turbobenzincem 3.5 V12 snage 560 KS, do stotke je ubrzavao za 4,8 s i mogao je da postigne 342 km/h…
Verovatno najkarizmatičnija svetska marka prestižnih i sportskih automobila se ugasila neposredno Drugog svetskog rata, ali zaljubljenost među kolekcionarima je samo rasla tokom sledećih decenija.

Ostale velike marke davnih dana su nekako prepuštene užim krugovima ljubitelja, međutim za Bugatti su znali i čuli svi, nekako je ime naprosto preživelo i nastavilo da bude sinonim za izuzetnost u svetu automobila. Ne čudi što su mnogi razmišljali o ponovnom oživljavanju marke, ali to će uspeti tek italijanskom industrijalcu Romanu Artioliju, koji je tačno na 120. rođendan Ettorea Bugattija predstavio povratnički model, fascinantni EB110 na grandioznim prezentacijama u Parizu i Versaju.

Mada je model pravljen u Italiji, izbor mesta predstavljanja je jasno ukazivao na vezu s danima francuskog ponosa i slave. Bugatti EB110 je bio sjajan automobil, najbrži i tehnološki najnapredniji na svetu, minuciozno konstrusian i proizveden s neverovatnom pažnjom za detalje.
Samo najbolji materijali su mogli da uđu u Bugatti EB110, a završna obrada je ostavljala bez daha. Međutim, celi automobil to nekako naprosto nije uspevao: bio je sjajan i danas ga i najgorljiviji ljubitelji predratnih Bugattija prihvataju kao pravovrednog naslednika modela iz Molshajma. Međutim, nije nudio ni zapanjujući šarm modela Ferrari F40 ni osećaj tehnološke nadmoći kultnog modela Porsche 959, a predstavljanje McLarena F1 je uništilo i sve aspiracije drugih pretendenata na tron najbržeg i najekskluzivnijeg svetskog superautomobila.
Od 1991. do 1995. je proizvedeno 139 primeraka, a zatim je Artioli odustao i prodao ime Volkswagenu, koji će se veoma potruditi da vrati Bugatti na sam vrh, gde mu je i mesto.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs