home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
MINI Cooper

Krajem septembra 2000, „moderan“ MINI debitovao je na Sajmu automobila u Parizu. Uspešno ponovno lansiranje tradicionalnog britanskog uvelo je potpuno novu kategoriju automobila, sa temeljima za stalni razvoj i raznovrsnost u svojoj ponudi modela.

Pre 20 godina, MINI je prvi put predstavljen u jednoj javnoj areni na Mondial de l’Automobile u Parizu. Jedinstvena priča o uspehu u automobilskom sektoru započela je ponovnim lansiranjem tradicionalnog brenda sa britanskim nasleđem u okviru BMW Grupe i predstavljanjem modela MINI One i MINI Cooper. Kao naslednik klasičnog Minija, proizvođenog 41 godinu i čija je proizvodnja prestala samo nekoliko dana kasnije, druga generacija je obezbedila sve što je bilo potrebno za novu revoluciju u segmentu malih automobila. MINI je bio prvo premijum vozilo u svojoj klasi. Njegov moderan koncept do današnjeg dana promoviše napredni razvoj, obuhvativši zabavu u vožnji, efikasnost, komfor, bezbednost, konektivnost i veliku raznovrsnost modela.

Putovanje kroz vreme u ranom primerku MINI Coopera pruža idealnu priliku da se krene stazom „pionirskog karaktera“ koji ispoljava druga generacija. Ambasador početne faze britanskog originala za 21. vek sišao je sa proizvodne trake u oktobru 2001, šest meseci nakon pokretanja proizvodnje u MINI fabrici u Oksfordu. Njegova tri prethodna vlasnika već su se zabavila prešavši njime oko 175.000 kilometara, a kao i svaki MINI, dobio je ime. Ovaj model je nazvan „Sunny“, zahvaljujući završnoj farbi karoserije u boji Liquid Yellow, koja ga je pretvorila u pravu retkost. Tokom prve godine prodaje nove generacije MINI automobila u Nemačkoj, samo je jedan od svakih petnaest vozila bio isporučen u toj boji, a kombinacija sa krovom i kapama retrovizora u crnoj boji bila je još ređa.

MINI Cooper

Početni signal za razvoj druge generacije MINI automobila dat je već u julu 1994. Zajedno sa stilskim detaljima poput kratkih prepusta, okruglih farova i šestougaone rešetke hladnjaka, za dizajnere je vrhunski prioritet bio da prenesu fundamentalnu ideju iz početnih godina klasičnog Minija u moderno doba automobila. Moderan MINI je na sličan način morao da bude jedinstven, da ponudi prostor za četvoro ljudi i njihov prtljag, omogući doživljaj efikasnog putovanja i generiše entuzijazam sa voznim karakteristikama koje ne postiže nijedan drugi model njegove klase. Savremene aspiracije prema komforu i maksimalnim standardima bezbednosti takođe su uzete u obzir. Još jednom, stvoren je revolucionarni novi mali automobil –  opremljen u skladu sa zahtevima svog doba, razvijen i proizveden da bude u skladu sa svim reperima kvaliteta jednog vrhunskog brenda.

U jesen 1997, samo odabrani novinari dobili su dozvolu da prvi pogledaju studiju MINI 2000. To je izazvalo „MINI groznicu“ - ponovno lansiranje brenda i predstojeće predstavljanje serijskog vozila bili su predmet žestoke debate, posebno na internetu. Paralelno sa svetskom premijerom u Parizu, pokrenuti su nacionalni i internacionalni MINI sajtovi i više od 100.000 potencijalnih kupaca zainteresovanih za MINI ubrzo se već registrovalo.

MINI Cooper

Prodaja MINI vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu počela je 7. jula 2001, a tržišno lansiranje u Nemačkoj proslavljeno je dva meseca posle toga. Već tada, u MINI fabriku u Oksfordu uvedena je vikend-smena, kako bi mogla da odgovori ogromnoj tražnji. A opet, to je bio tek početak globalnog trijumfa. U Japanu – gde je klasični Mini imao ogromnu zajednicu obožavalaca – druga generacija je takođe naišla na ogromno interesovanje. Lansiranje prodaje bilo je zakazano za 2. mart 2002. zato što se taj datum na japanskom izgovara „MI-NI“. Konačno, na američke obožavaoce je red došao 22. marta 2002. Tamo su prodavci već rezervisali porudžbine za 20.000 automobila.

MINI druge generacije opčinio je vozače širom sveta agilnim upravljanjem. Sve do danas, „Sunny“ ne ostavlja apsolutno nikakvu sumnju u to da je MINI projektovan za atletsku vožnju i ekstremno savladavanje krivina. Motor od 85 kW/115 KS koji pokreće MINI Cooper takođe pruža impresivne mogućnosti ubrzavanja. To je impresioniralo i Džona Kupera – domišljatog projektanta sportskih automobila koji je utabao put klasičnog Minija na trkačkim stazama. „MINI Cooper vam mami osmeh na lice“, komentarisao je on posle svoje prve probne vožnje u istoimenom modelu koji je još jednom nazvan po njemu. Elementarni principi dizajna iz prve generacije preneti su u novu ediciju sa pogonom na prednjim točkovima i poprečno postavljenim četvorocilindarskim motorom. Međutim, savremena zabava u vožnji bez premca u konkurentskom okruženju sada je bila tu zahvaljujući prednjoj osovini „Makferson“ sa vratilima iste dužine, multi-link zadnjom osovinom koja je jedinstvena u ovom segmentu, disk kočnicama na sva četiri točka i serijskim anti-lock kočionim sistemom, koji je uključivao kontrolu kočnica u skretanju na krivini i elektronsku distribuciju kočione sile.

Od samog početka, široki raspon opcija individualizacije obezbeđen je za ključne delove tipičnog MINI stila. Raznovrsnost i vrhunski izgled unutar enterijera stvoreni su zahvaljujući velikom izboru elemenata, uključujući sedišta i presvlake, unutrašnje ukrasne lajsne i volane u mnogo verzija, uz moderne opcije opreme poput automatske klime, grejača sedišta, panorama krova i navigacije. Program originalnih MINI aksesoara obuhvatao je pomoćne farove, bela zadnja svetla i aerodinamični paket, ponudu krovnih lajsni kao i dodatne instrumente, pa čak i telefon u kolima.

Još 2003 godine, u drugu generaciju MINI vozila uključen je dizel agregat, a model MINI Cabrio usledio je sledeće 2004. godine. Raznovrsnost modela bila je još veća u trećoj generaciji lansiranoj 2006. MINI Clubman, MINI Coupé i MINI Roadster pridružili su se ponudi. Nedugo posle ovoga, brend je stupio u segment premijum kompakt automobila gde danas MINI Countryman i novi MINI Clubman stvaraju taj osećaj vožnje kartinga u novoj dimenziji. Dodatne ciljne grupe osvojene su onim što je sada četvrta generacija modela malog automobila  -  MINI sa petora vrata.

Enterijer vozila takođe demonstrira formiranje platforme za tehnološki napredak u drugoj generaciji MINI vozila. Ovde „Sunny“ iskazuje svoj individualni stil ponajviše, velikim brzinomerom u središtu intstrument table. U prvoj generaciji MINI vozila, centralno postavljeni instrument zamenjen je novim iza volana kada je MK V Mini predstavljen 1985. godine. A u najnovijoj, četvrtoj generaciji MINI vozila, brzina, rad motora i druge informacije bitne za vozača prikazane su u modernoj grupi instrumenata na stubu volana – takođe digitalno, u zavisnosti od modela. Bez obzira na to, centralni instrument i dalje je važan element dizajna i kontrole sve do danas. On služi kao središnji prikaz navigacije, informacija i zabave, kao i za funkcije vozila.

U periodu od 20 godina, MINI je postao primetno zreliji ali još uvek potpuno jedinstvenog i neuporedivog karaktera. A sveža nijansa boje koja tako savršeno odgovara modelu „Sunny“ sada služi kao sasvim poseban putokaz za budućnost. Akcenti žute boje sada karakterišu MINI Cooper SE (kombinovana potrošnja goriva: 0,0 l/100 km; kombinovana potrošnja elektriciteta: 16,8 – 14,8 kWh/100 km; kombinovana emisija CO2: 0 g/km), koji obeležava narednu evolutivnu fazu originalnog modela, kao prvi model MINI brenda samo na električni pogon.

Izvor: Mini.rs



čitanja : 313



Komentari