
Verovali ili ne, jedan od najprepoznatljivijih Mercedesa svih vremena slavi 50. rođendan.
Da, ostarili smo, kao i sve one filmske zvezde koje su i u privatnom životu bile verne slavnom Mercedesovom SL-u. Posebno generaciji R107 lansiranoj 1971. godine. To je automobil koji se duboko urezao u pamćenje brojnim fanovima automobila, čak i onima nesklonim nemačkoj zvezdi, piše Index.hr.

Da se radi o pravom klasiku, govori i podatak da je ta generacija SL-a u proizvodnji opstala punih 18 godina, sve do 1989. godine, što ga čini drugim najdugovečnijim modelom u Mercedesovoj istoriji. I ne samo to, jer ova generacija je bila prva ponuđena u kombinaciji V8 motora.

Naslednik Pagode je u 1970. stigao s brojnim tehnološkim inovacijama, posebno onim vezanim za bezbednost. Tako su A nosači bili napravljeni od čelika povišene čvrstoće, rezerovar goriva je pozicioniran iznad zadnje osovine, a u slučaju sudara putnike su štitile pažljivo definisane zone deformacije. Početak idućeg decenije SL je dočekao s ABS-om, a koju godinu kasnije vozača je štitio vazdušni jastuk. Podsetimo, govorimo o vremenu kada se još ni Vučko (ZOI 1984.) nije rodio.

Ponuda motora je počinjala 3.5 V8 benzincem s 200 KS, a u ponudi je bio i još jači 450 SL s 225 KS. Kasnije na red dolazi i 280 SL sa šestocilindrašem i 185 KS. Osamdesete su SL približile W126 krstarici. 380 SL (218 KS) je zamenio 350 SL, a 450 SL je ustupio mesto snažnijem 500 SL-u s 240 KS. Još jedna modernizacija se dogodila 1985. godine kada je revidirano i prednje oslanjanje, a automobil je dobio nove 15-inčne točkove. Naravno, uz nove oznake osvežena je i ponuda motora, uglavnom modernizacijom poznatog asortimana. Mesto top verzije je dobio 560 SL s 5.6 V8 draguljem.
Tokom 18 godina proizvodnje R107 SL je prodat u 237.287 primeraka, što ga svrstava u sam vrh popularnosti modela SL, ali i roadstera tog vremena uopšte.
Izvor: Index.hr
Foto: Mercedes / arhiva Autoblog.rs