home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 356 i Taycan

Čuveni nemački proizvođač sportskih automobila osnovan je 1931. godine.

Kompaniju koja i danas nosi njegovo ime osnovao je Ferdinand Porše, zajedno sa Adolfom Rozenbergerom i Antonom Pijehom. Zanimljivo je da je Rozenberger, inače jevrejskog porekla, kasnije, kada je Hitler došao na vlast bio prinuđen da napusti Nemačku, pa je na kraju emigrirao u SAD gde je i preminuo 60-tih godina 20. veka.

Osnivač "dinastije", Ferdinand Porše, poznat je i kao tvorac Volkswgenove "Bube" koju je uoči rata konstruisao za naciste kao "narodno vozilo". Za taj automobil u Volfsburgu nije izgrađena samo fabrika, već i čitav grad i to na mestu gde je do tada bila livada, piše B92.

VW

Nakon rata, saveznici su uhapsili Ferdinanda kao jednog od glavnih ljudi Hitlerovog režima – ali nikada nije bio osuđen, piše Dojče vele. Doduše, njegova uloga u tom mračnom periodu još uvek je mutna: on jeste bio član nacističke stranke i jeste bio svečano proglašen "herojem nacističke industrije" – ali ne postoji ni jedna fotografija na kojoj je on u uniformi. Uvek je demonstrativno, u odelu sa kravatom stajao u crnom i zelenom moru uniformi SS-a i Vermahta.

Ferdinand Porsche

Dojče vele, međutim, navodi kako je morao da zna da je izgradnja "njegove" fabrike poverena SS-u i da su je gradili logoraši koji su potom vraćeni u koncentracioni logor na likvidaciju. Zato su saveznici isprva zaplenili fabriku Volkswagen, ali su je već 1949. predali državi, tačnije nemačkoj pokrajini Donja Saksonija pod uslovom da i sindikat tamo mora da ima značajan uticaj.

Porsche 356

Ferdinanda Poršea je nasledio njegov sin Feri, koji je posle rata podigao kompaniju iz "mrtvih" lansiranjem modela 356, koji je postigao veliki uspeh. Ipak, model koji je postao sinonim za brend Porsche predstavljen je 1963. godine. Reč je o jednom od nadugovečnijih i najprepoznatljivijih modela u istoriji automobilske industrije, Porscheu 911. Najviše zasluga za nastanak ovog čuvenog sportskog automobila pripada čoveku pod imenom Ferdinand Aleksander Porše.

Ferdinand Aleksander Porše

F.A. Porše, inače unuk osnivača kompanije, preuzeo je rukovođenje dizajnerskim timom Porschea 1962, a već godinu dana kasnije završen je rad na modelu 911. Iako je automobil u početku imao oznaku 901, zbog činjenice da je Peugeot već polagao prava na sa trocifrene brojeve sa "0" u sredini, ime je ubrzo preinačeno u Porsche 911.

Porsche 911

Novi model imao je premijeru na frankfurtskom auto-salonu u septembru 1963. godine. Od tada, pa do današnjih dana, prodato je preko milion primeraka automobila sa magičnim brojem "911".

Porsche Cayenne Coupe

Od svojih skromnih početaka, Porsche je izrastao u jednog od vodećih nemačkih automobilskih brendova koji iz godine u godinu beleži rast prodaje. Tome je naročito doprinela pojava SUV modela u ponudi ove marke, koji danas čine najveći deo prodatih vozila kompanije iz Štutgarta.

Porsche Taycan

Sledeći aktuelne trendove automobilske industrije, Porsche je pre par godina započeo elektrifikaciju proizvodne game lanisranjem svog prvenca na struju - modela Taycan.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1005



Komentari