
Reka vremena je poprilično isprala sećanje naše javnosti na Zastavin „posao stoleća“ pre izvoza Juga u USA.
Krajem zlatne
dekade – sedamdesetih, za Zavode Crvena Zastava se otvara tržište Ujedinjenog
Kraljevstva. Kako je Fiat 128 bio uspešan sa desnim volanom, a njegovo vreme je
isteklo, naš Stojadin dobija zeleno svetlo za pocetak prodaje ali i viškove
delova iz Torina.
Osnovana je i kompanija Zastava Cars GB- ubrzo preimenovan u Yugo Cars, čiji će talentovani tim prodavaca ostvariti prodaju od čak 27.316 Stojadina. Britanci koji su nekada priželjkivali Fiat 128, a bio im je nedostupan zbog cene, sada su počeli da ostvaruju svoj san. Kontrolu kvaliteta, je na zasebnoj proizvodnoj traci u Kragujevcu vršio ekspertski tim iz Britanije, koji je ujedno i dirigovao montažom posebnih delova kao što su krovni šiber, spojleri, i nama nezamislivi – vinilom presvučen krov. Stojadin je postao po prvi put „custom car“, u zavisnosti od želja kupaca.
Kompletan članak na sajtu Autoslavia.com