home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Peugeot 404 Diesel Record

Peugeot 404 je obeležio celu generaciju francuskih automobila. Proizvodio se između 1960. i 1978. u skoro tri miliona jedinica, a legendarni automobil je osim kao limuzina takođe bio dostupan u verzijama: kupe, kabriolet, karavan i pikap. Najmanje poznata varijanta ipak ostaje verzija "Diesel Record".

Kao što mu samo ime govori, ovaj prilično poseban 404 je oborio brojne rekorde 1960-ih godina prošlog veka i učinio kultni 404 jednim od tehnološki najnaprednijih dizel automobila svog vremena. Kreiranjem 404 Diesel Recorda, Peugeotov cilj je bio da dokaže da dizel automobili mogu biti i brzi, a ne samo jeftini, ekonomični i pouzdani. Zbog toga je francuski proizvođač kontaktirao pariskog proizvođača karoserija La Garenne da transformiše 404 kabriolet u čudan prototip jednoseda opremljen motorom od 2.163 kubika.

Suvozačevo sedište je uklonjeno i taj deo kabine je prekriven karoserijskim panelom, dok je kokpit smanjen i okružen uskim vetrobranom kako bi se maksimizirale aerodinamičke performanse. Osim toga, dizajneri su uklonili mnoge dodatke kako bi smanjili težinu, koja je na kraju iznosila 1.135 kg. Jedini fabrički uređaj koji je ostao u automobilu bilo je prisustvo radio prijemnika integrisanog u komandnu tablu s kojim je vozač mogao da ostvari direktan kontakt sa boksom tokom nizanja krugova na stazi.

Peugeot 404 Diesel Record

Kada je razvoj završen, Peugeot je svoj 404 odvezao na stazu Montlhéry. Ovde je čudni kupe prešao oko 11.000 kilometara za 72 sata uz prosečnu brzinu od 161 km/h. Jedina planirana zaustavljanja u boksu (u proseku oko 53 sekunde) bila su omogućena za dopunu goriva i promene vozača, a ta promena se dešavala svaka tri sata. Prototip je postavio 18 rekorda sa dizel motorom od 2.163 ccm u klasi D, zatim još 22 rekorda sa standardnim dizel motorom od 1.948 ccm koji je razvijao tek 68 KS u klasi E.

Tokom ove neverovatne trke izdržljivosti, Peugeot je postavio čak 40 rekorda, uključujući i rekord potrošnje goriva u kategoriji trkačkog dizel automobila. Prosečna potrošnja je bila oko 12 l/100 km, što je prilično zanimljiv podatak i u današnje vreme.

Ovom čudnom automobilu se još uvek može diviti u Peugeot Adventure Museum, u blizini Sošoa, a povremeno se zna pojaviti i na festivalu brzine Goodwood.

Sa skoro tri miliona proizvedenih jedinica, u periodu između 1960. i 1978. Peugeot 404 je četvrti Peugeot model po količini proizvedenih modela u istoriji francuske kompanije.

Izvor: Klix.ba

Foto: Peugeot



čitanja : 3494



Komentari