Kao jedan od vodećih automobilskih brendova, Toyota ima istoriju koja traje decenijama, a automobilski fotograf Larry Chen je posetio tehnički muzej u kojem je fotografisao deo te istorije uključujući električni model 2000GT.
Dok muzej pod nazivom Toyota Techno Museum ili Toyota Commemorative Museum of Industry and Technology, koji se nalazi u Nagoji u Japanu, na svojim izložbama pokazuje tehnologije, klasične automobile, koncepte i drugo, unikatni prototipovi privlače najviše pažnje.
Jedan od takvih primeraka je Toyota ESV, model ograničen na 10 primeraka, koji je razvijen za testiranje bezbednosnih standarda sedamdesetih godina prošlog veka. Osim po svojoj visokoj pouzdanosti, Toyota je poznata i po ranim bezbednosnim inicijativama.
Chenov drugi najdraži automobil u muzeju je Toyota Soarer, GT coupe koji se u SAD-u prodavao kao Lexus SC u svojim kasnijim inkarnacijama, a koji je pokretao 2JZ motor. Fotograf je imao priliku da vidi stariji model s 5M-GEU 6-cilindričnim motorom sa 170 KS, koji se ugrađivao i u A60 Toyotu Celicu Supru. Iznenađujuće, Supre u muzeju nije bilo.
Ipak, tu je bila Toyota 2000GT, ali prilično posebna, jer je u ovaj sportski automobi ubačen električni pogon. Model 2000GT je jedan od najtraženijih koje je proizvela Toyota, izuzetno je cenjen i vredan, ali pitanje je kako će "sesti" entuzijastima s obzirom na modifikacije.
U muzeju se čuva i Lexus LFA u perla žutoj boji, koji je kao i 2000GT razvijen u saradnji s Yamahom. To može objasniti i zašto je 4,8 litarski 1LR-GUE V10 motor među favoritima kad je reč o zvuku.
Chenov video ne prikazuje celi muzej, ali i mali deo je mnogo više od onoga što će većina imati priliku da vidi u životu.
Izvor: Klix.ba / Carbuzz.com