home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je za 2018. godinu spremio jedan žestok model u limitiranoj seriji. Motocikl je napravljen samo sa jednom namenom - da se vozi na trkačkoj stazi.

BMW se opet potrudio da nam izmami uzdaje sa novim HP4 modelom koji ovom priliko pored oznake modela nosi i oznaku Race. Race označava da je ovaj model napravljen isključivo za trkačku stazu i na modelu su upotrebljene vrhunske komponente. Iako je na prvi pogled isti kao S1000RR ipak se dosta razlikuju i HP4 je mnogo naprednija verzija S1000RR - a.

Agregat je zapremine 999 ccm i sličan je onom koji poseduje S1000RR sa tim što je isporuka snage drugačija i maksimalan broj obrtaja podignut ja na 14 500 obrt/min, maksimalna deklarisana snaga iznosi čak 215 KS. Maksimalan obrtni momenat isporučuje se veća na 10 000 obrt/min i isporučuje čak 120 Nm obrtnog momenta! Izduv i auspuh potpisuje Akrapovič i rađeni su u vatijanti 4 u 2 u 1.

HP4 može da se pohvali monokok šasijom izrađenom od karbona, sa ovom šasijom inženjeri tvrde da su uštedeli četiri kilograma. Karbon pruža izuzetnu krutost i čvrstoću uz smanjenje težine. Šasija pruža mogućnost podešavanja ugla prednje viljuške i položaj agregata, ovo je veoma važno na trkačkoj stazi zbog rasporeda težine i balansa motocikla. Napred je postavljena Olinsova FGR 300 prednja viljuška, ovu vijušku koristi i većina timova u superbajk klasi. Na ovoj viljušci moguće je podešavati kompresiju i dekompresiju viljuške kao i podešavanje opruga u samoj viljušci. U paketu dolazi i Olinsov amortizer upravljača poslednje generacije. Pozadi se nalazi potpuno podesivi Olins TTX 36 GP amortizer.

BMW - ovi inženjeri nisu se zaustavili samo na šasiji od karbona,  oba točka napravljena su od čistog karbona. Točkovi su montirani tako da mogu brzo da se menjaju bez potrebe da skidate kočnice. Za kočenje su zadužene radijalno postavljene Brembo monoblok kočnice sa dva diska prečnika 320 mm i debljine 6.75 mm, u kočionim klještima nalaze se titanijumski klipovi. Pozadi se nalazi jedan diske prečnika 220 mmm.

Sve ove karbonske komponente dovele su do toga da je suva težina motocikla samo 146 kg a ukupna težina sa svim tečnostima iznosi 171 kg što uz snagu od 215 KS od HP4 Race čini ubojito oružje na stazi.

Elektronski paket na ovom motociklu potpuno je prilagođen za trkačku stazu i poseduje dinamičku kontrolu proklizavanja sa rasponom podešavanja od -7 do +7, motorno kočenje sa rasponom podešavanja od -7 do +7, kontrolu propinjanja na zadnji točak sa mogućnošću podešavanja od 1 do 5 nivoa. Svaki od ovih sistema može biti prilagođen za svaki stepen prenosa posebno. Takođe u standardnu opremu ulaze i kontrola startovanja i limitator brzine prolaska kroz boks.

Displej je napravljen u 2D tehnologiji i na njemu možete pronaći sve podatke potrebne jednom vozaču na stazi, plus možete skidati podatke i analizirati ih posle vožnje.

BMW HP4 Race napravljen je u limitiranoj seriji od 750 komada, svaki od ovij 750 komada sastavljeni su ručno od strane specijalne ekipe iz BMW - a. Svaki agregat testiran je u fabrici i spreman je da ide odmah na pistu. Cena ovog motocikla papreno je visoko i iznosi 78 000$, cena jeste visoka ali ovaj motocikl čija je brzina preko 300 km/h sigurno će svom vlasniku pružiti veliku dozu adrenalina.

TEHIČKI PODACI:

AGREGAT:

Tip: Vodeno/uljano hlađenje, 4 cilindra redno postavljena, četiri titanijumska ventila po cilindru.

Zapremina: 999 ccm

Snaga: 158 kW (215 hp) pri 13,900 rpm (maximalni broj obrtaja 14,500 rpm)

Max. obrtni monent: 120 Nm pri 10,000 rpm   

Maximalna brzina: preko 300 km/h

ŠASIJA:          

Ram: Karbonski monokok RTM ram sa podešavanjem ugla viljuške

Prednja viljuška: Öhlins FGR 300 WSBK viljuška, potpuno podesiva, Öhlins SD052 podesivi amortizer upravljača

Zadnja viljuška: Aluminijumsa WSBK zadnja viljuška,  Öhlins TTX 36 GP potpuno podesivi amortizer

Međuosovinsko rastojanje: 1440 mm"

Prednja guma: 120/70 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slik SC2

Zadnja guma: 200/60 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slikk SC2

Prednja kočnica: Brembo Racing dupla disk kočnica. radijalno postavljen kočioni cilindar, radijalno postavljena monoblok kočiona klješta sa 4 titanijumska klipića, diskovi prečnika 320 mm debljine 6,75mm

Zadnja kočnica: Brembo Racing sa jednim diskom, 4 klipića u kočionim čeljustima sa titanijumskim klipićima, prečnik diska 220 mm debljine 4 mm

DIMENZIJE I TEŽINA:         

Dužina: 2.070 mm

Širina: 777 mm

Visina: 1193 mm

Visina sedišta (podesiva): 831 mm (najniža 816 , najviša visna 846 mm)

Težina sa svim tečnostima: 171.4 kg

Suva težina: 146kg

Korisna zapremina rezervoara: 17.5 l

Izvor: Moto-berza.com

Foto: BMW 



čitanja : 1214



Komentari