Honda otkrila novi Gold Wing

Još od debija Honde Gold Wing 1975. godine, GL je postala oznaka za vrhunac kada su touring motocikli u pitanju.
Ipak, aktuelni model je izgledao previše "umorno" u poređenju s BMW, Harley-Davidson i Indian rivale.

Sada stiže novi Gold Wing i to pravo s dijete, uz nove tehnološke dodatke i više snage na raspolaganju.

Iz Honde su poručili da su novi Gold Wing dizajnirali od nule, a cilj je bio napraviti zaokruženiju mašinu bez gubitka osnovnih principa na kojima je motocikl bio zasnovan. Ključ za to je bio u smanjivanju veličine japanske mašine. Stari Gold Wing je bio veliki, uz nezgrapni oklop koji je sada znatno manji, uz agresivniji izgled. Novi oklop kanališe vazduh na drugačiji način, koji poboljšava i aerodnamiku celokupnog motocikla, smanjujući potrošnju za nekih 20%.

Stoga je i rezerovar za gorivo manji i njegova zapremina iznosi 21 litar (4 litra manje od starog modela).
Veliko vetrobransko staklo je zamenjeno manjim (mada će i veća varijanta biti dostupna), uz takođe podesive deflektore vetra. Smanjena je zapremina prtljažnog prostora - na 110 litara, mada u top-box i dalje mogu stati dve full-face kacige.
Agregat na starom Gold Wingu potiče još iz 2001, a mada je na novom zapremina ostala ista (1.833 kubika), sve ostalo je novo. Osnovna arhitektura je nepromenjena, uz četiri ventila po cilindru, a uz to je i znatno kompaktniji i 6,2 kilograma lakši. Na raspolaganju je 125,7 KS i 170 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnih na 4.500 o/min. Tu je fly-by-wire, kao i četiri moda vožnje (Tour, Sport, Economy i Rain) koja su povezana za kontrolom proklizavanje, ogibljenjem i sistemom kočenja.
Honda navodi da je Tour standardni mod vožnje, u kojem ogibljenje i kočnice imaju podrazumevane vrednosti. Sport pruža bolji odziv i ubrzanje, u čvršće ogibljenje i snažnije kočenje. Economy je dizajniran za ekonomičniju vožnju, a ogibljenje i kočnice imaju podrazumevane vrednost. Rain zadržava standardno kočenje, uz mekše ogibljenje, Kontrola proklizavanja je aktivna u sva četiri moda.
Za vožnju po gradu, novi motor ima Idling Stop sistem, koji zaustavlja motor nakon tri sekunde mirovanja i restartuje ga čim se stisne gas. Honda je poručila da je dosta radila na ovom sistemu, a ukoliko se nekome ne dopada, može je isključiti.
U paru s novim agregatom su dva nova prenosa: šestostepeni manuelni i sedmostepeni DCT, a oba imaju Hill Start Assist sistem koji koristi ABS radi lakšeg kretanja na uzdbrdici. DCT predstavlja novu, treću generaciju Hondinog prenosa i ima nekoliko novina, poput dva kvačila - jedno za startovanje, 1, 3. i 5. brzinu, a drugi za 2, 4. i 6. Tu je i manuelni sa Drive i Spor modovima. Promena stepena prenosa na DCT modelima je povezana s izabranim modom vožnje.
Novi Gold Wing ima i novi ram, s potpuno novim ogibljenjem. Reč je o aluminijumskom ramu, 2 kg lakšem od starog, u kojem je novi agregat pomeren 40 mm napred radi veće stabilnosti u vožnji. Ipak, najveća promena je novo prednje ogibljenje, 30% efikasnije i s manje trenja. Naravno, ogibljenje je elektronski podesivo. Zadnje ima četiri podešavanje (vozač, vozač+prtljač, vozač+suvozač, vozač+suvozač+prtljag), a i prednje i zadnje su usklađeni s izabranim modom vožnje.
Sve ovo doprinosi značajnom smanjenju težine. Stari Gold Wing je težak 413 kg, a osnovna verzija novog 365 kg.
Japanac donosi novu instrument tablu sa 7-inčnim TFT ekranom u boji, koji pruža sve potrebne informacije i ima novi info-zabavni sistem. Tu je i mogućnost Bluetooth i USB povezivanja, a korisnici iPhone uređaja će s motociklom moći da će povežu preko posebe aplikacije. Audio sistem je poboljšan, kao i GPS sistem koji ima žirokompas. Osvetljenje je LED, kao i indikatori promene pravca.
Novi Gold Wing će biti dostupan u tri verzije: osnovnoj GL 1800 Gold Wing, Gold Wing Tour i Tour DCT.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Honda