
Toyota je danas u Japanu predstavila novi crossover model nazvan Mark X ZiO (na bazi već postojeće limuzine Mark X), koji u zanimljivo dizajniranom pakovanju (oslanja se na dve godine stari Toyotin koncept FSC) putnicima nudi prostran i funkcionalan interijer sa tri reda sedišta i smeštaj za šest ili sedam osoba, dok se za komfornu vožnju brine potpuno novo vešanje. Mark X ZiO je dugačak 4695 mm, širok 1785 mm, visok od 1550 do 1565 mm (zavisno od verzije), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2780 mm. Pokreću ga dva benzinska motora; slabiji 2,4 litarski VVT-i sa 4 cilindra i 16 ventila, snage 120kW/163KS pri 6000 o/min. i 222Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., i snažniji 3,5 litarski V6 Dual VVT-i sa 24 ventila, snage 206kW/280KS pri 6200 o/min. i 344Nm pri 4700 o/min. Kupcima su na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili 4WD integralni pogon, s tim što je model sa pogonom napred moguće dobiti u paru ili sa CVT transmisijom ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je 4WD varijanta u ponudi samo sa CVT transmisijom. Od pogona zavisi i težina automobila, koja varira od 1570 do 1660 kg. Za bezbednost se pored neizbežnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ABS-a, EBD-a, BAS-a, brine i Toyotin VSC elektronski sistem kontrole stabilnosti, kao i Pre-crash Safety System sa radarom. Od ostale opreme treba izdvojiti inteligentni Parking Assist system, HDD navigacioni sistem i Smart Entry & Start System (u stvari ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa da bi se otključala/zaključala vrata, a tu je i dugme za startovanje motora). Kako stvari sada stoje, ovaj model nećemo videti u Evropi, dok u Japanu Toyota planira da proda 4000 primeraka mesečno.