Citroen je još krajem juna objavio prve zvanične fotografije nove, druge generacije modela C3, a ovim novim setom fabričkih slika želi da nas podseti na njegovu svetsku promociju, koja će se održati sredinom ovog meseca na Salonu automobila u Frankfurtu.
Sem modernizovanog spoljašnjeg izgleda, gde se pre svega ističu prednji deo preslikan sa koncepta DS Inside (koji kao serijski model DS3 takođe ima premijeru u Frankfurtu) i zanimljivo dizajniranih zadnjih svetala, novi C3 donosi i veće dimenzije, a posebno veliki korak je napravljen u prostranijoj i kvalitenijoj unutrašnjosti (sa mnogobrojnim pregradama za sitnice), sličnoj pomenutoj studiji DS Inside. Posebnu pažnju privlači i tzv. Zenith vetrobransko staklo koje se proteže i iznad glava putnika na prednjim sedištima.
Kako je to već običaj, i novi C3 je duži u odnosu na svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači 394 cm dužine (ranije 385 cm), širina je porasla na 171 cm (stari model 167 cm), dok je visina za 1 cm manja i sada iznosi 151 cm. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 300 litara, dok je koeficijent otpora vazduhu Cx 0,30.
U paleti motora će se nalaziti benzinci 1.1i (61KS), 1.4i (75KS), 1.4 VTi (95KS) i 1.6 VTi (120KS), kao i dizelaši 1.4 HDiF (70KS), 1.6 HDiF (u verzijama sa 90KS i 110KS). Svi su standardno upareni sa menuelnim petostepenim menjačem, sem modela 1.6 HDiF sa 110KS koji ima šestostepenu transmisiju, dok benzinac 1.6 VTi sa 120KS opciono može da se kombinuje i sa četvorostepenim automatikom.
Kako stvari sada stoje, novi C3 neće odmah zameniti još uvek aktuelni C3 (predstavljen još 2001.), već će stari model još neko vreme egzistirati na tržištu kao jeftinija alternativa. Prodaja novog C3 startuje krajem ove godine, ali cene još nisu saopštene.
Nadam se da su poboljsali nivo kvaliteta u unutrasnjosti.Prosli model,koliko ja znam,je imao gadne probleme sa plastikom. Crna mu dobro stoji,a voleo bi da ga vidim u onoj plavoj boji koju ima prethodni C3.