
Nakon što je prošlog meseca na Salonu automobila u Detroitu konačno predstavio dugo najavljivani model Veloster, Hyundai je sada najavio i njegovu reli verziju.
Tačnije, korejski proizvođač je za sada je objavio samo ovu teaser sliku Velostera Rally, uz informaciju da će premijeru imati sledeće nedelje na Salonu u Čikagu.
Konkretniji detalji će biti saopšteni 9. februara, na Hyundaijevoj press konferenciju u Čikagu.
Više o standardnom Velosteru možete pročitati OVDE.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ako ima nesto sto mrzim u auto - moto sportu to su ova "nacrtana" svetla. tj. nalepnice istih!!! Indy car, osim "vrtenja u krug" mrzim i zbog toga. Koja je poenta?
@Uros Cuore Sportivo
E rekao si sve sto i ja mislim! Cemu ono glupo vrtenje u krug, u cemu je tu vestina, umece vozaca, mehanicara, cemu sve to. A nalepnice su kap koja preliva casu. Mozda sam ja glup, ali ne ide mi u mozak.
@Nemanja & Uros,
umece je prestici 43 automobila koji imaju jednako spremljen automobil sa identicnom snagom.
@Nemanja,
Koliko sam ja skapirao sa svojih 25 taj Naskar je poceo kao takmicenje proizvodjaca i odlicna shansa da shampion proda svoj model u vecem broju od konkurenata "gubitnika" zato sto se okitio tom titulom. Nekad su modifikacije bile mnogo manje,izvuku enterijer i ostave sklojku i nabudze motor. Ja sad ne vidim koliko veze ima plasticna karoserija i naleponica svetala sa serijskim Impalama,pokojnim Pontijakom i Fordovima. A za kruznu trku...Posmatraj to kao arenu gde prosecan amer s pljekom i kokicama moze da vidi i celu stazu sa svog mesta. Verovatno znaju nesto sto mi ne znamo... :D Cenim da ima dosta vestine tu,bez zezanja. Pri tolikim brzinama pravo je umece preticati kad je jaka centrifugalna sila koja te tera na spoljnu stranu.
@mile antena,
Kazem,nisam nikad bio na Indiju, verovatno ima nesto cim je toliko posecen.
@Uros Cuore Sportivo,
istorija nascar-a pocinje mnogo ranije, jos pre 2. svetskog rata kada je alkohol bio banovan u americi. naravno, to ne znaci da nije postojao i ljudi koji su prevozili alkohol (sto je bilo protivzakonito) su imali mnogo vecu zaradu nego da rade u fabrikama. i cesto su bezali od pandura i bili veoma vesti vozaci. i vikendom bi se okupljali i trkali. i tako malo po malo su nastajale staze i onda je nascar osnovan krajem 1940ih kao zvanicno takmicenje.
malo po malo i kompanije su pocele da ulazu pare jer su primetili da rezultati na stazama donose i vecu prodaju. najbolji primer je pontiac koji je pocetkom 1960ih postao treci najveci proizvodjac u americi zahvaljujuci nascar uspesima.
medjutim, ovi danasnji auti nemaju nista sa serijskim, a razlog za to je sigurnost. jer tokom 1960ih mnogi poznati vozaci su poginuli u takvim autima jer su zaista bili nesigurni, kad se spucas u zid pri 200 mph (320 km/h) nema sanse da ces preziveti u bilo kom serijskom autu. jedan fireball roberts (koji je bio jeff gordon 1960ih godina) je nastradao '64 godine kada je, posle sudara, ostao zarobljen u kolima dok je auto gorio. ili joe weatherly koji je nastradao kada mu je glava izletela kroz prozor tokom sudara. kad je dale earnhardt poginuo na 2001 daytona 500 onda su napravili ovaj novi dizajn auta koji je zaista siguran. tokom godina sam video gomilu teskih sudara i nijednu ni manju povredu.
pazi recimo ovaj sudar, tip je izasao iz kola kao da mu nista nije bilo
https://www.youtube.com/watch?v=EXwpsaHueUk
mile antena
Kod mene nascar stvara utisak kao da automobili "mile" dok idu tim velikim brzinama...
Nekako se ne ostei tih 300km/h...
@mile antena
Samo jedno pitanje, da li mislis da je vece umece i vestina i vozaca, ali i mehanicara u svetskom reliju ili formuli 1 ili u naskaru? Budi objektivan.
@mile antena,
To za bezanje od policije i alkohol sam skoro cuo negde. Da l' Topg Gear,ili Discovery ne znam... Zato i kazem, ne vidim uspeh u Nascaru sada i to projektovano na model ciji ovaj "nalepnicu" nosi. Prakticno mogu da stave plasticnu karoseriju sa Volta i Priusa,nema neke razlike. Bezbednost je ubila uzbudjenje,kako god to zvucalo. Kao nekad ozloglasena B klasa u reliju. Mada ni sad nije nista bezbednije. Ovaj lik je imao srece bas. Da li je moguce da u ovim slucajevima organizator nekim signalima ne prekida trku,usporava automobile. Niko mu nije prisaom.Kapiram da su automobili leteli sa obe strane,ali opet. On gori i niko nista...
@Nemanja,
mislim da su f1 i wrc automobil igra kljucnu ulogu dok u nascar vozac igra kljucnu ulogu. gledam recimo masu, bio je niko i nista dok nije dosao u ferrari, a onda odjednom postao vozac koji se bori za titulu. dok u nascar imas 43 vozaca na stazi i svi voze isti automobil sa istom snagom koji je jednako uradjen za trku.
@Uros Cuore Sportivo,
bio je kraj trke, zadnji krug pred finis liniju, zato su pustili da se trka zavrsi, a inace odmah bude zuta zastava (ili crvena) i odmah ciste stazu.
to je jedan primer, vidjao sam dosta jakih sudara, ali nijedan vozac nije morao da propusti trku zbog povrede.
pazi ovaj sudar isto pre nekoliko godina, vozac je takodje samo izasao iz kola kao da se nista nije desilo.
ovo je bilo pri brzini od ~300 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=rVgQjoW7iTo
@mile
pa ok, postujem tvoje misljenje, verovatno si za pojedine stvari u pravu. Ipak oko nekih stvari se ne treba raspravljati jer su stvar ukusa. Recimo meni je Dakar reli pravi izazov, i za coveka i za masinu. A i priroda upotpunjuje nekako utisak. kao i wrc. A naskar, po meni je nekako monoton i jedino sto
"podgreva" atmosferu su ovi sudari (da kazem- dobri linkovi hehehe), medjutim mene to ne uzbudjuje i ne privlaci previse, ali takodđe verujem da je uzivo ipak znatno drugaciji utisak, kada oni zuje ogromnim brzinama. Takodje, ne razumem to bas najbolje, da voze isti auto u naskaru. Ako mozes to malo da mi objasnis?
@Nemanja,
meni je licno nascar zanimljiv zbog uzbudjenja, ima trka gde bude po 70-80 promena vodjsta i ne pricam o promenama vodjstva kad lider ode u pit stop. formula 1 mi je postala potpuno nezanimljiva, u vecini trka kako se kvalifikuju i kako bude posle prve krivine tako i zavrse na kraju. jednostavno nema uzbudjenja u vrhu. za mene je formula umrla kad se hakinen prenzionisao, tad sam prakticno prestao gledati. uvek proverim rezultate, ali retko kad sednem i gledam celu trku od pocetka do kraja.
sto se tice nascar, svi automobili koriste istu skoljku, samo su nalepnice na kolima drugacije. svi motori su 351cid/5.7l sa oko 900 hp, zasnovani na motorima iz 1960ih i dalje koriste karburatore. svaka kompanija (chevrolet, ford, dodge, toyota) razvija svoje motore, ali je snaga gotovo identicna. svi automobili imaju jednako podesenu aerodinamiku i moraju biti jednako odignuti od zemlje.
Ja se slazem sa Miletom, vozaci u Naskaru su sigurno bolji nego u f1, posto si tamo bez dobre masine niko i nista. Mislim da su Ameri namerno stavili toliko veliki broj vozila da bi sto cesce videli ovakve sudare.
@Nemanja
Jos 80tih (ako se ne varam) je ogranicena snaga automobila u Naskaru, pa zato svi vozaci imaju podjednake sanse da budu prvi. Toga nema ni na Dakaru, tamo ako vozis pouzdani VW dizel si odmah u velikoj prednosti u odnosu na nekog koji vozi neku levu marku
mile antena
Au bre Hakinen...
Pa 95% ljudi je zaboravilo za njega... Taj je pretekao nekog samo kad je morao ili kad je obilazio one nesrecnike za po krug... Imao je u karijeri 3 dobra preticanja... Jedino sam ga gledao kao protivnika Sumahera( koji je oduvek bio antipatican)... Da je vozio za Minardi, usao bi kao rekorder po najsporijim krugovima u istoriji...
F1 nikad ne moze da izgubi draz( iako nije kao nekad)...
Po mom misljenju vozaci WRC-a su ubedljivo najbolji na svetu... Njima sva slava...
Sta bi bilo nascar-u kad bi se vozili u smeru kazaljke na satu??? Drago mo je da uzivas, ali za mene JOK...
Kakav nascar, svaka cast vozacima, ali dzaba kad nije zanimljivo... I mislim da nema ni blizu problema oko set up-a kao kod F1 ili WRC. Mada je i F1 postao dosadan, ne gledam ga vec deset godina...
Kako god, nascar ne moze sa ovim da se poredi...
https://www.youtube.com/watch?v=eTUviCzqovw
ja necu reci nista lose za wrc jer volim wrc, ali u prethodnoj sezoni smo imali svega 4 razlicita pobednika. u celom wrc postoji samo 4 vozaca koji imaju ogovor sa kompanijom dok svi ostali voze za privatne timove. i ta 4 vozaca su jedini koji pobedjuju i jedini koji imaju sanse za pobedu. voleo bi da se barem nekada desi da neki vozac koji nema najvise para pobedi, sto se izgleda nece desiti uskoro.
inace, u nascar vozi (ili su vozili) nekoliko bivsih f1 vozaca. bivsi f1 sampion vilnev je popio otkaz pre nego sto je vozio ijednu trku jer je stalno lupao aute na treningu. montoja vozi vec neko vreme, malo se smirio, ali mu je dugo vremena trebalo da postane solidan vozac, dugo vremena je isto svaku trku zavrsavao pre vremena zbog sudara. prosle godine je zavrsio kao 17. u generalnom plasmanu (od 32 vozaca koji su vozili punu sezonu)
Ni za mene F1 nije ist što i nekada, odlaskom turbo motora izgubljena je ona ranija draž i neizvesnost, ali mi Nascar svakako nije interesantniji. Sta je tamo toliko interesantno? Oblik staze? Njihova dužina? Ili oni česti udesi? To možda, jer glad za potencijalnom "krvlju" bi već bila bliža čoveku, posebno Amerima. Sada, kada Mile kaže da ti ( sofisticirani ) motori još uvek koriste karburatore, nekako mi sve ono više liči na trku oldtajmera. Doduše, u oldtajmeru je nekako manja promaja, manja šansa da završiš kod ORL lekara.
Za mene, WRC je "zakon"!
@Moron,
pa rekao sam sta je interesantno u nascar - stalno prestizanje. prosle godine je bilo trka sa po 70 promena vodjstva - ja mislim da cela f1 sezona nije imala toliko promena vodjstva. i sama uzbudljivost jer pobednik nikad nije poznat, moze vozac imati i 10 sekundi prednosti, desi se caution i finisu i to se brise. nikad do zadnje krivine zadnjeg kruga se ne zna pobednik.
sta je zanimljivo u f1 gde vozaci kako se kvalifikuju i kako bude posle prve krivine tako i zavrsi na kraju? jedina promena vodjstva bude kada vozaci odlaze u pit. ako na celoj trci bude 1-2 prestizanja medju top 5 to se moze smatrati uzbudljivom trkom. mogu poceti gledati trku, izaci napolje pokositi travu i vratiti se sat vremena kasnije i poredak vozaca je i dalje isti ... (ovo se zaista desavalo)
Mile antena
Ima neke istine u tome što pričaš, oko (ne)interesantnosti...
Ali Nascar i karburatori u 21. veku? Stalno ovde braniš američka vozila, njihovu tehnološku superiornost, ekonomičnost, ekologiju ( u čemu neka ničeg loše, dok se zasniva na objektivnim činjenicama )... Ali, polazeći od toga mislio sam u najmanju ruku da se u Nascaru takmiče hibridi sa nultom emisijom, a ne vozila sa motorima čiji je savremenik T-55.
F1 odavno nesporno nije interesantna kao nekada, ali je ( koliko znam ) kroz svoj razvoj donela dosta toga od čega je vremenom imala koristi cela automobilska industrija. Šta je Nascar tehnološki doneo u toj oblasti? Osim što je uspeo da naizgled zaustavi vreme u polovini prošlog veka ...
@ Moron,
nascar sezona se vozi do sredine februara do sredine novembra, u tih 40 sedmica se vozi cak 36 takmicarskih trka i 2 netakmicarske. u takvim uslovima timovi moraju imati kvalitetne motore koji ce dugo trajati. u ovom momentu nascar ima oko 30-ak timova i ne mogu svi timovi imati nove motore za svaku trku, posebno zato sto sto jedan vikend vozis trku gde brzine prelaze 320 km/h, a onda sledeci vikend vozis na kratkoj stazi gde brzine jedva dostizu 200 km/h, sto naravno znaci da ne mozes nikako imati isti setup na kolima. i ovi 351cid motori koji vuku poreklo iz 60ih su se pokazali najkvalitetnijim, jednostavno su neunistivi. bilo je vozaca koju su celu sezonu koristili samo jedan jedini motor i opet zavrsavali sve trke.
nascar automobili i serijski automobili zaista nisu vise povezani.