
Ovog septembra počinje prodaja potpuno novog modela Mercedes-Benz A-klase širom Evrope. U automobil će se ugrađivati novi benzinski i dizel motori koji imaju smanjenu potrošnju goriva za 26 odsto.

Kada se pojavi na tržištu, model Mercedes A-klase 180 CDI emitovaće samo 98g/km izduvnih gasova, dok će potrošnja goriva iznosti 4,5 L/100 km dizela što ga čini prvim Mercedes-om koji zadovoljava nove Euro 6 standarde za emisiju izduvnih gasova. To nije jedino poboljšanje kod ovog modela, jer svi motori za novu A-klasu dolaze sa ECO Start/Stop funkcijom i mogu se kombinovati bilo sa 7G-DCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom ili sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Među karakteristikama novih Mercedes-ovih motora su:
- Višestruko recirkulacije izduvnih gasova (Multiple Exhaust Gas Recirculation
–EGR): ovo je preusmeravanje filtriranih izduvnih gasova nizvodno od filtera za
dizel čestice pre nego što se ohlade, uz korišćenje ventila koji ih vraća u
turbopunjač. Čestice sa azotnim oksidima pod uticajem velike koncentracije
kiseonika u komori za sagorevanje obezbeđuju nizak pritisak EGR-a značajno
smanjujći potrebu za korišćenjem papučice za gas.
- Benzinski motor: iako ne tako efikasan kao njegov dizel ekvivalent, novi
benzinski motor za ovaj model poseduje odličnu uštedu goriva uz potrošnjui od
6,5 L/100 km benzina i emisiju izduvnih gasova od 129g/km, što je za 26 odsto
manje od svog prethodnika. Jedan od razloga za poboljšanje je zato što je
Mercedes-Benz preneo BlueDIRECT tehnologiju svojih V6 i V8 motora u luksuznoj
klasi na vozila A-klase da bi ih učino efikasnijim i štedljivijim, a i da im
maksimizira performanse.
- ECO Start/Stop funkcija sa direktnim startom: kao dodatni bonus kod uobičajne
Start/Stop funkcije, nova A-klasa dolazi sa opcijom direktnog starta. To znači
da kada je motor isključen, stanje radilice registruje se od strane novog
senzora i kontrolna jedinica motora tada zna pozicije pojedinih cilindara. Kada
se sistem restartuje, odabira se cilindar koji je najprikladniji za prvo
paljenje.
Izvor: Netauto.rs
Vreme ce najbolje 'pokazati', ali ja mislim da ce vlasnicima na nos izaci motori sa start-stop sistemom i da ce to doprineti rentabilnosti dizela koliko i DPF
Mercedes ne ume da napravi mali auto. Čudi me da nisu uzeli motore i platformu od Renaulta kad sa njima imaju saradnju. Mercedes A klase je neverovatna skalamerija još od prvog modela.
ПИТБУЛ™
Dovoljno sm stručan da vidim šta je A klasa. A proveo sam i koji dan ispod nje, pa ti mogu reći da je potrebno izvaditi motor da bi se alnaser servisirao. A još crnje alneser mu je čest problem. Da ne dužim i ne nabrajam... Što se zvučne izolacije tiče, i kvaliteta enterijera, da ga je Fiat pravio, pa opet bruka. Video je i ceo svet prevrtanje A klase na testu "severnog jelena" koji su Juggo i Florida glat prolazili.
Tako da mesto mene, bolje da uposle inžinjere iz Zastave koji su dobili otkaz.
Ustvari, ova A klasa nema veze koncepcijski i po dimenzijama sa starom A klasom i pre bi se reklo da je B klasa. Očigledno Merc napušta neuspeli koncept i mali auto.
Motori, posebno dizeli su sramota šta pružaju. 1.6 CDI od 90ks, a recimo 1.6 dci 130ks ima karakteristike poput 2.0cdi.
@Mange
90 ks je sasvim dovoljno u nekoj osnovnoj verziji,a naravno da postoje i snazniji dizeli.Sto se tice motora,ne verujem da ne znaju sta rade u Mercedesu.
Mange 17 Maj 2012, 19:53
1. Anlaser a ne alnaser ;)
2. Sjeverni jelen ispravljen, ubacen ESP (ovo je Mercedesu bio prvi mali auto sa prednjom vucom a i dosta je visok)
hh
Anlaser (Anlasser) izmislio je Clyde J. Coleman 1899 godine, a prvi put je ugrađen u Kadilaku (Cadillac) 1911 godine.
Ovo Anlaser se tesko izgovara, zapliće se jezik, pa narod najčeće to izgovara kao Alnaser ili još lakše kao Anaser,
a što ne treba zameriti jer je reč stranog porekla i nije precizno definisana lingvistički. Elem, bitno je da si razumeo da se motor i menjač vade radi alnasera na A klasi, ili kategoriji što ja volim da dodam. Uzgred onaj CDI na njemu je čitav orkestar zvukova, što je smejurija.
Što se tiče Merca A kategorije evidentno je da mehanički nije korektno napravljen, već mu je dodan pejsmejker kao srčanom bolesniku da bi živeo.
@Mange
Problem sa stabilnoscu imaju sva visoka vozila jer se zakoni fizike ne mog prevariti,mogu se jedino ublaziti.
Mange 17 Maj 2012, 22:54
Znam ja dobro da se A klasi vadi motor kad se nesto treba mjenjati, zato mu je servis skup.
MILAN
Da ublaže zakone fizike, služe uparene opruge, amortizeri, balans štangle, rasponi točkova , WB, težište vozila, pneumatici itd...
Merc je firma koja je morala da taj auto privede mehanički nameni što uspešno rade danas i kinezi, indijci, turci, rumuni i ko zna ko ne ali SAMO Merc je imao cirkus na novinarskoj prezentaciji.
Znači, ne deluju zakoni fizike samo na Merc A klase nego i na trabanta, čerija, juga i sl.
Merkah daleke 2004. mečku A klase, L verziju ( jer je "kratka" pozadi bila tesna ). Ali, tada nemah herca za merca ... Sad ispade kao da je bolje što je tako bilo
carobnjak
Pa šta ćeš. Zamisli kupiš Merc, iskoči ti pašče na asfalt, ti da ga obiđeš i prevrneš se na sred puta :)) To se Mercu dešavalo...
@Mange
secam se blamaze i prevrtanja ali nije mi interesantan Merc (kako ti kazes) vec tvoj stil pisanja, prava umetnost ako mogu tako da kazem... :)))
Moron
Sreća tvoja :)
Zamisli, ima A klasa sa menjačem u H ali bez kvačila. Kad sam ga probao nisam mogao da se otmem utisku bezveznosti.
Sve očekujem da zakrči...
Mange
Ko zna za šta je dobro, a za šta loše. Nije bio ni jeftin, već skuplji i od 307 HDI koji sam tada kupio.
Taj menjač što pominješ, "bez kvačila", to je bio onaj "poluatomatski" ( "pilotirani" ) ili kako ga već zovu? Nikada to nisam vozio
@ Moron
Iako nisam ljubitelj trokrake zvezde, mislim da se ovde malo preteruje. Samo je prva serija (još uvek nije ni bilo produžene verzije) imala problem na probnim testiranjima. Nakon velike halabuke oko teste severnog jelena, na kom se testni auto prevrnuo, povučeni su svi primerci i počela je serijska ugradnja ESP sistema. Pri tom su dobili i nešto veći prečnik točka sa gumama niskog profila.
Svakako je to trebalo biti primećeno i odreagovano na internim testiranjima, ali se u datoj situaciji Mercedes ipak poneo kao odgovorna kompanija. Za razliku od recimo Renoa koji je ostavio u prodaji model senik RX4, iako su recimo samo od četiri koja sam ja imamo u okruženju tri bila na krovu.
Nisam baš siguran u zadnje vreme da se radi o istoj osobi koja se ranije potpisivala sa Mange. U ranijim komentarima sa istim potpisom je bilo mnogo više poštovanja prema Mercedesu.
EX Italo fan
Mene je i nekada, a i sada, A klasa privlacila ponudom prostora, a na B klasu sam odlepio kada sam u nju pozadi seo. Ni danasa mi nije jasno da li je bilo nuzno napustanje takvog koncepta vozila.
To za reno nisam znao.
@ Moron
Pričali smo već o povišenim automobilima i prostoru u njima. Meni je to idealan koncept. Mercedes ga nije napustio kod B klase, ali je kod A klase podlegao uticaju sa strane, Audi A3, BMW 1.
Osim toga pojavilo se dosta sličnih automobila drugih "regular" proizvođača. Vozio sam nekoliko puta B klasu i stvarno je prostrana, mislim da je prevazišla i E klasu, pogotovu na zadnjoj klupi.
Ex Italo fan
Ja znam gde je mesto Mercedesu naravno, cenim limuzine uvek.
Ali A klasa je sramota za MB. To nije ni u kom pogledu premijum auto, ni po karakteristikama, opremi udobnosti, kvalitetu ili bilo čemu. Sigurno tvrdim da je njegov kvalitet ispod VW Golfa ili Pola.
Potpuna promena koncepcije A klase (može se videti na slici položaj motora) je u prilog mojih tvrdnji.
Takođe, Mercedesove sportske modele smatram bezveznim, namenjenim ljudima sa dubokim džepom koji ne znaju ni šta je sportski automobil.
Naravno, pišem ponekad malo "dramatično" a posebno radi pojedinih praznoglavih fanova.
To što si video 3 Senica na krovu ne znači ništa. Senik u svakom slučaju je posebno namensko vozilo, koje se sigurno ne odlikuje reli stabilnosti. Viđao sam ja i autobuse, kamione, poršea, više mercova raznih klasa, audija, pežoa, renoa, fiata bmw na krovu pa ništa. To nije znak da auto ne valja i nije to smisao ove priče.
Recimo, pokušaš A klasu da okreneš na ručnu na asfaltu i očekuj da se prevrneš.
Inače, Mange je Mange i ovako i onako. Zloupotreba je bilo, ali sada ne :)