
Hyundai Motor India je početkom meseca potvrdio da će njihov novi crossover nositi naziv Creta, zatim je objavljeno i nekoliko zvaničnih teaser crteža kao i špijunskih slika, a sada je ovaj model i zvanično predstavljen javnosti.

Kao što se vidi sa slika (a to je bilo jasno i sa onih prvih skica), ovde se u stvari radi o Hyundaiju ix25 koji je pre nekoliko meseci i predstavljen u Kini, ali će ime Creta biti korišćeno globalno. Prodaja u Indiji će početi 21. jula a slediće ostala tržišta (proizvodnja Crete se inače odvija u Chennai fabrici u Indiji). Ostaje pitanje da li će se Creta kasnije možda pojaviti i u Evropi.

Što se motora tiče, u gami za indijsko tržište su 1,6 litarski dizelaš sa 128KS, zatim 1,4 litarski dizel agregat, kao i 1,6 litarski benzinac sa 123KS.

Benzinac i manji dizelaš su upareni sa manuelnim šestostepenim menjačem, dok će veći dizelaš biti dostupan i sa opcionim šestostepenim automatikom.
Hyundai Creta je dugačak 427 cm, širok 178 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 259 cm, točkovi su od 16 ili 17 inča, a klirens po ranijim najavama iznosi oko 200 mm.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Pa kaže, pu, da ovlažim prste, eci peci pec:
1. Mokka
2. 500X
3. Captur
4. P 2008
5. C cactus
6. Renegade
7. M CX-3
8. Š Yeti
9. Duster
10. SX4 S cross
11. SSY Tivoli
12. Mit ASX
13. Hona HRV
14. F Eco sport
15. Stao mi mozak i ne znam koliko još mesta ima u ovoj klasi
Top 3?
Definitivno 500X
Cactus
Renegade
P.S. Za 20 meseci druženja sa Grande Puntom, mogu reći samo jedno, svaka preporuka. Jedino ne sa 1.2 motorom
@1984
Dejane, Yeti nije u tom segmentu... to ti je vise puta receno...
@ Orlo
Dimenzijama, platformom i motorima jeste. A to u šta ga gura masa stručnjaka i marketing služba, ne zanima me.
Yeti 4.22m, manja od Fabije karavan. Po ebi Yeti je šta? U klasi sa čim?
@1984
Nemoj molim te... Yeti je samo "brat blizanac" Tiguanu, a to sto su ga oni skratili zbog nize cene je druga stvar...
@ Orlo
Pa ti si stručnjak Par Excellence.
Vidi, možda Yeti nije skraćen samo zbog cene, 20cm lima misliš košta mnogo? Ja mislim da su oni ipak hteli da popune prazninu u ponudi Krosovera, jer je Tiguan bio najmanji krosover (mikro suv) u ponudi VW-a, a konkurencija je sve jača u toj gradskoj klasi krosover-terenaca. Namerno kažem krosover terenac, da se ne bi polemika nastavljala u smeru šta je Krosover, a šta terenac, a kad čujem suv, malo mi to onako ko transvestit
@Orlo
cek malo, ko su po tebi konkurenti Yeti-ju?
Mislim da Tiguan ne spada u ovu grupu
@1984
Ma ti mozes da mislis sta hoces, to je tvoja privatna stvar... ali Yeti nije SUV/Crossover B-segmenta pa to ti je... a osim toga ni platforma a ni motorizacija, kako ti kazes, ne odgovaraju, ovom segmentu a i cena je nesto visa...
U VW grupaciji cesce od malih prave velike modele, a ne od velikih male, tako da...
@ Orlo
Aha, kao što od Moke prave Encore i od Astre Verano, a i od Insinje Regal.
Sjajno taj GM radi svoj posao za razliku od VW grupe. Sve si rekao :D :D :D
Pojma nemas druze, vozim Yetia 2.0 tdi 4x4 i to ni po kojem parametru ne spada u klasu sa ovim soft B segment Suvovima
A sto se tice konkurenata Qashqai, Kadjar,3008, cx5, Crv. Skoda za sledeću godinu priprema Suv u ovoj klasi
@carobnjak
Ne znam stvarno zasto se cudis, i kako to da ne znas, Yeti je kompaktni terenac pa prema tome... Sportage, ix35, RAV4 itd...
@ Mister Ejdz
Ko nema pojma? Voleo bih da sa haštagom ili mankijem obratiš osobi koja nema pojma. Hvala
Ja nešto ne videh uporedni Test Yeti vs Kaškaj ili Yeti vs Rav4
Pa očigledno ne citat puno. Evo idi na whatcar.com pronađi Yetia i pogledaj ko su navedeni kao rivali
@ Mr H
A WhatCar je jedini popio pamet svim ostalim redakcijama sveta?
@carobnjak
Yeti kosta 12.000 u Srbiji? Nisi ti druze pogledao cenovnik...
@Orlo
u pravu si, ja pobrkao cene sa Rumsterom... :)
Uglavnom Yeti i Tiguan su isti segment?
@ Orlo & Mr H
WhatCar je u tom trenutku, A KADA SE YETI TEK pojavio, imao mali izbor krosovera, pa ga je stavio u rang sa CX5 i Qashqai modlima, a nakon restilizacije sa Captur i 2008-icom.
E to samo govori o glposti WhatCar-a.
Prvenstveno što su oni redakcija manja od AutoBilda i Quattroruote-a. Ispred WhatCar-a je i Top Gear i FifthGear.
Ako ćemo objektivno CARBUYER mi je No1 po objektivnosti, ljudi barataju činjenicama, a voditeljka zna znanje.
Mat Watson kad pljune , pljune s razlogom, a ne prema subjektivnoj metrici ovoj ili onoj marki za ljubav
@carobnjak
Ne bih bas da se ponavljam... :) ... a to sto su, kada je nastao bum u B-segmentu Crossover/SUV vozila pre par godina, poceli neki novinari da svrstavju tu i Yeti kao jedan od najmanjih u klasi C-segmenta Crossover/SUV u nizu klasu, kao i da testiraju sa manjim vozilima, to je druga stvar... mene pamcenje vrlo dobro sluzi pa se secam sta je pisalo kada se pojavio i u kojoj je klasi pripao...
Neka za pocetak, onima koji nisu upuceni, krenu sa wikipedijom pa posle neka nastave sa testovima iz davnog perioda, a tu je arhiva autoblog.rs... da se cisto neki prisete iz komentara... ;)
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2009/03/03/skoda-yeti-i-zvanicno
@1984
A ti si veliki strucnjak a oni mali?
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/skoda-yeti-audi-q3-vw-tiguan-ford-kuga-kia-sportage-kompakt-suv-vergleich#
http://www.autobild.es/pruebas/nissan-qashqaihyundai-ix35skoda-yetimazda-cx-5vw-tiguan-233933
I sta kazes jel motor sa tri cilindra ima karike? ;)
@Orlo
pa upravo na wiki ti pise da su u razlicitim klasama... :)))
@carobnjak
Ne bih znao za to, ali na njihovim stranicama, na pocetku, pise sledece:
The Škoda Yeti (Type 5L)[2] is a five-door five-seat compact SUV model built by the Czech car manufacturer Škoda Auto...
Volkswagen Tiguan is a compact crossover vehicle (CUV) manufactured by German automaker Volkswagen...
;)
@Orlo
pa eto ti , compact SUV i compact crossover SUV nije isto! :)
Duzina 4.22 m naspram 4.42m je taman za razliku u klasama.
Uostalom osim Fabie, nijedna Skoda nije tipican predstavnik segmenta, o cemu sam nasiroko pisao ranoije...
Sto se mene tice, Yeti je savremeno oklopno vozilo! :)))
P.S. a sta cemo s cenama Yeti/Tiguan?
15 hiljada naspram 23 za bazne varijante???
@carobnjak
Da, polemisali smo o tome... :D
Sto se tice toga znak na haubi cini tu razliku... pa i politika cene uvoznika... razlika u duzini karoserije... :)
Sada mi je jasno "crossover" je to sto cini razliku... e onda je u redu... ;)
@ carobnjak
Ne znam, stiže Snowman, pa će biti 4.5m.
Kad se Yeti pojavio, Whatcar ga je stavio u koš sa Tiguanom.
Kad se pojavio redizajn Yeti-ja, stavili ga sa Kapturom.
Ko je ovde lud, ne znam, ali cena i dimenzije govore da nema veze sa Tiguanom.
SX4, SX4 S cross i Vitara je takođe zanimljiva tema za klasnu pripadnost.
Rapid Spceback je onda Golf klasa? Ili nije? Ili jeste? Da pitamo mi WhatCar?
@ Orlo
Kolika je klasna razlika između Mokka, Trax i Encore modela?
50% ili odnos € vs $ plus carina puta PDV - kursna lista na dan ?
Mogu ja da napišem formulu?
17.000$ u USA vs 17.000€ u EU + Brend + Koža - troškovi razvoja.
Eeeeeeeee, pa to jedno drugo pojede samo zmeniš oznaku za valutu
@carobnjak
Ne znam sta da ti kazem, ali tako je kako je... pogledaj razliku u ceni izmedju Octavije i Jete... isti slucaj...
@Orlo
a sta cemo sa Q3 koji kosta od 30 hiljada, i on ti je u klasi sa Yetijem???
@carobnjak
Pa dobro on je premijum marka... iako ne opravdavam toliku razliku u ceni, a ni samu cenu, Q3 je u voznji ozbiljniji auto u vise oblasti... imao sam prilike da me voze u Q3 2.0 TFSI na kratko...
Dakle, ova ili ona klasa, zpočeo sam mnogo važniju temu sa 1. komentarom.
Ima li mesta u klasi za još jednog?
Stručnjaci kažu da će ova klasa i C (Golf) klasa činiti 50% prodatih automobila na svetu.
Šta vi mislite?
@Orlo
to je ok, ali ne mogu biti isti segment nikako...
Po tvojoj logici ix35 i ovaj na slici bi bili ista klasa!
@carobnjak
A gde sam izneo logiku da su ix25 (Creta) i ix35 (Tucson) ista klasa?
@Orlo
pa iz toga sto su ti Tiguan i Yeti ista...
Izmedju 2 Hyundai-a je slicna razlika.
Ili da probam ovako: na osnovu cega se odredjuje pripadnost odredjenom segmentu?
@carobnjak
Cekaj, ne mozes da mesas dva vozila iste klase a razlicitih proizvodjaca razlicitih cenovnih politika, i dva modela istog proizvodjaca razlicitih klasa...
@Orlo
ili da probam ovako: zasto se ova Creta nece prodavati u Evropi?
P.S. pa tim pre, manja je razlika izmedju ix25 i ix35 nego izmedju Tiguana i Yetija!
@carobnjak
Hoce sigurno, pored evidentnog i velikog rasta prodaje u toj klasi, ne verujem da ce Hyundai/Kia izbeci trziste Evrope... samo je pitanje vremena jer ix25 i Kia KX3 (kako je naziv malog SUV-a u Kini i koji se testira vec u Evropi) su spremni modeli... mozda kraj ove, prva polovina sledece godine izlaze na trziste...
@Orlo
nisi mi odgovorio na pitanje o definiciji segmenta...
Evo uporedi domenzije, ponudu motora ix25 sa ix35, pa Yeti sa Tiguanom i videces potpuno istu relaciju!
@1984
ni ASX&C4 aircross ne spada ovde, i on je compact crossover
1984,
Mislim da već sada te 2 klase čine polovinu prodaje...
SUV kategorija je neverovatno popularna + raste iz godine u godinu.
Polako ali sigurno menjaju srednju klasu D segmenta
Poz
@carobnjak
I to je dobro pitanje u cilju definisanja nekih stvari, ali slozeno je da bi ga ovako definisali... :D ... cena, motorizacija, prostor u enterijeru, platforma, oprema, materijali... valjda ako vecina od ovih stvari "pripada" nekom segmentu to je to...
P.S. C4 Cactus jeste u B-segmentu crossover...
@Orlo
tako nekako i ja mislim, i kad sve to ukljucis u razmatranje izmedju Yetija i Tiguana skoro nista zajednicko1
P.S. Cactus nisam ni pominjao!
Na wiki je on samo small family car... :)
Mojih TOP 3:
1. Mazda CX-3
2. Citroen Cactus
3. Peugeot 2008 (teska srca preko FIATa 500X)
Mazda CX3 me ostavlja bez reci svojim proporcijama. Steta sto je nisu malo uvecali i ubacili mesto CX5.
1984 smorio si za medalju, a dužina od 20cm ti je jedini argument! Pa uporedi motorizaciju,baznu platformu pogon 4x4... Nadam se da ces biti tu kad predstave Suv na bazi Fobije koji će biti konkurent Moki 2008 Captur i ostalim mališanima..
Svejedno mojih top5:
1. Honda Hrv
2. Mazda CX3
3. Cactus
4. 2008
5. 500x
3.