
Nedavno je potvrđeno da će Fiat 500 facelift zvaničnu promociju imati 4. jula ove godine, osam godina nakon zvaničnog lansiranja ove aktuelne retro generacije (čiji dizajn je inspirisan modelom iz 1957. godine).

Zvanične slike i detalji su međutim objavljeni danas, dok će šira javnost obnovljeni Fiat 500 moći bolje da upozna u septembru, na sajmu automobila u Frankfurtu.


Treba podsetiti da se Fiat 500 od 2007. godine proizvodi u Poljskoj, a od 2010. i u Toluki u Meksiku. Fiat navodi da se mali 500 prodaje u više od 100 zemalja, uz podsećanje da je ovaj mališan označio i povratak brenda Fiat u SAD.



Prodaja Fiata 500 je od 2007. prešla cifru od 1,5 miliona primeraka, čemu doprinosi bogata gama koja između ostalog podrazumeva i Abarth i Cabrio verzije, brojne specijalne edicije i zanimljive motore (kao što je dvocilindrični 0.9 Twin Air).

Da se vratimo obnovljenoj verziji. Očekivano, vizuelne razlike u odnosu na dosadašnju verziju nisu velike. Dakle, tu su blago modifikovani prednji deo sa doteranom maskom i branikom, LED dnevna svetla, više hromiranih detalja, kao i manje promene zadnjeg branika i zadnjih svetala.

Zbog izmenjenih branika, Fiat 500 je sada duži 2 cm i ima 357 cm.

Na sve to treba dodati i novi dizajn alu točkova od 15 i 16 inča, nove boje (Rosso Corallo i Bordeaux Opera ), kvalitetnije materijale za enterijer, još šire mogućnosti za personalizaciju (između ostalog i kamuflažne aplikacije za eksterijer), kao i unapređeni kočioni sistem, poboljšani komfor i upravljivost, kao i najmanje sedam vazdušnih jastuka kao standard.

Ni izmene u unutrašnjosti nisu drastične i između ostalog podrazumevaju modifikovanu instrument tablu, UConnect multimedija sistem i 7.0-inčni TFT ekran (kod Lounge verzije).

U gami su sada svi motori Euro 6, a to su benzinci 1.2L sa 69KS, dvocilindrični 0.9L TwinAir Turbo u verzijama sa 85KS i 105KS (potrošnja goriva je 3,8 l/100 km), kao i 1.3L Mutijet 16v dizelaš sa 95KS.

Kasnije ove godine stiže i Eco verzija baznog 1.2L benzinca, pa će Fiat 500 sa tim motorom, aerodinamičkim body kit-om i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja imati emisiju CO2 od 99 grama po km.
Na kraju, Fiat je modifikovao i "Dualogic" robotizovanu polu-automatsku transmisiju.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
E tako to rade žabari.
Kome se ne sviđa, nek ćuti.
Mini su izopačili zadnjim izdanjem
Zanimljiv detalj srednji deo stop svetla, dobar fazon.
Ostalo je retrò i dosadno ponavljanje.
Od italijana koji su zakon za dizajn - ocekivao sam vise.
posle 8 godina promenio se taman onoliko koliko se i nemacki auti promene svakih 8 godina
Od ikone dizajna do poptunog kica u tri poteza.
Bitno da uz sav kiceraj nisu mogli da obloze ovaj lim sto se vidi na vratima gepeka, vozaca i suvozaca oko stakla...
Da li je evropska verzija dobila pregradu za rukavice ili je i dalje to ona nesrecna polica?
Fordovac
Da li si ti nekada video enterijer starog Fice, ili jos bolje starog 500?
@ Fordovac
A poslednji Ka što je baziran na Fiatu 500, što je to bio kič i out
500 pre restilizacije je sjajan enterijer. Jeftin, ali skladan, i podseca na originalni 500 koji je bio cisto funkcionalan. Originalan je lep dizajn, lisen bilo kakvog viska i kica (ima jedan kic deo oko brzinomera, ali to je to).
Poslednji ka je drugi dizajnerski jezik, ja volim taj spejs trash rejv izgled koji je nastao u 90im. Tu estetiku ima Smart, Kia Soul, Twingo (prethodni jos vise nego akutelni), prakticno sva elektricna roba sem Apple i pojedinih modela Samsunga i HPa.
Radije bih da nesto ne krije da je jeftino, nego da nakace gomilu laznog hroma kao na restilizovanom 500 i Adamu, i kao novo izgleda jeftino, a posle par godina pogotovo.