
Renault Talisman: nova Renault limuzina iz D segmenta
Renault za svoje modele bira imena koja simboliziraju njihov stil i karakter na svim tržištima.

U skladu sa tom tradicijom, Talisman je dobio harizmatično ime koje budi osećaj zaštite i snage. Reč Talisman jednostavno se izgovara i razumljiva je svuda u svetu.


Troslojna reč lako i prirodno silazi sa jezika, ali ističe snažan stav modela i energiju kojom zrači. Kombinacija robusnih, prefinjenih linija i inovativnih tehnologija odražava zaštitnički duh i sigurnost.


Zahvaljujući osećaju koji budi Renault Talisman donosi intenzivan užitak vožnje.
PR Renault
DOPUNJENO:
Dakle, ovako. Novi Renaultov sedan Talisman u gami francuske marke zamenjuje modele Laguna i Latitude, a treba pomenuti da je naziv Talisman već korišćen na konceptu predstavljenom 2001. godine, kao i na limuzini koja se prodaje na pojedinim tržištima u Aziji.

Laguna se inače u sadašnjoj generaciji u prodaji pojavila još 2007., a 2013 godine je ponovo doživela manje doterivanje (Laguna Collection 2013).

U svakom slučaju, Talisman (interne oznake LFD) je napravljen na CMF platformi, a pored novog izgleda karakterišu ga LED svetla, prostranija i komfornija unutrašnjost (sa kvalitetnijim materijalima), bogatija oprema, R-Link 2 multimedija sistem (sa 8.7-inčnim ekranom u top verziji), poboljšana bezbednost, upravljanje na sva četiri točka, MultiSense sistem sa četiri moda (Comfor, Sport, Eco i Normal), kao i ekonomičniji motori.

Posebno treba pomenuti zapreminu prtljažnika koja iznosi svih 608 litara.

Što se dimenzija tiče, Talisman je dugačak 485 cm, širok 187 cm, visok 146 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm.


I na kraju motori. U ponudi će naći TCe benzinci sa 150KS i 200KS, kao i dCi dizelaši sa 110, 130 i 160KS.

U zavisnosti od motora, ugrađivaće se manuelni šestostepeni menjač i EDC sa dvostrukim kvačilom (sa 6 ili 7 stepeni).

Prodaja počinje na jesen, a cene će biti saopštene naknadno.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
E sad moze da konkurise za auto godine!
Skrivali ga ko da je Alfa... :-D
Prednji deo jezivo nespretan, ostatak solidan.
Cekam misljenje strucnijih... ;-)
Bogami odlican!
Jedina zamerka je isto kao i kod Espace-a: Ovaj aparat za poker unutra na tabli je uzasan!
@Fordovac
Jel ovakav enterijer spada u trash-kich kakav ti gotivis?
Sta kazes na infotainment, prolazi?
Pravi plastikaner. Cemu ova besmislena linija ispod farova???
Nisam ocekivao bolje, ali sam ocekivao ludje(kao Maxima npr.)
Ovo mora da kosta kao Superb (koji cak i izgleda skuplje), a da konkurisu Passatu ili Mondeu mogu slobodno da zaborave.
Nije mi jasno kako Francuzi mogu da naprave bezlicna kola, ali prvo Peugeot sa 308, sad ovo(makar su 508 popravili)?
I tako klasican, opet je u mnogim detaljima Reno, sto je svakako plus, nece se na drumu pobrkati sa ostalima, unutrasnjost takodje, ali mi smeta sto posle 40 godina postade klasican sedan.Meni odlicno izgleda, cak i taj front i zadnjica sa RS 01.
@1984
U stvari samo maska i lici na Passata, ali imajuci u vidu kada se pojavio, mislim da je Volfsburg inspiraciju nasao kod Lorensa Van Ekera.
Dizajn je meni skroz OK. A i nebitan toliko.
"međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm"? "Pozdravljam", u granicama je proseka za tu klasu.
"visok 146 cm"? A,kolika je korisnina visina za glave putnika pozadi?
2.0 DCI sa 160ks? A što ne i ovde 1.6 DCI sa 160 ks? Kako onaj kadjar 4X4 može da bude pogonjen sa 1.6 DCI sa 160 ks, a ova limuzina ( sa 2WD ) "treba" 2.0 DCI iste snage? Zašto?
Meni se skroz svidja, obicno neobican. Nije mi kineski :)
Ocekivao sam koji cm da bude duzi, kao mazda 6 i passat
Prva slika, linija krova vuce na passata cc
Nisam baš siguran da je motorizacija sa ovim kombinacijama snaga-zapreminama...
@moron
Zadnji "headroom" je 855 cm (verovatno pod uglom od 14°).
@bobo
R18 i R21 su bili sedani. ;-)
Po meni, jedna od grešaka Laguna je to što nisu imale i sedan verziju. D segment je to...
Nadam se da su kod Talismana vodili računa da otvor za gepek bude dovoljno veliki. 608 l je za respect.
Osveženje. Izgleda "šik", baš za ulice Pariza. Donju liniju prednjih farova su mogli bolje da reše, bez usecanja u branik. Sve u svemu, imaće ovo svoju publiku, bar nije "štancovan po šablonu", i razlikuje se od postojeće ponude u klasi.
Iz ostalih uglova deluje otmenije, cak se nazire i A6 sa boka...
@meganed
Lattitude je Laguna sedan
@auto
hvala sto ste napisali da je ovo D segment, da se ne raspravljam oko toga sa Orlom! :)
meganed
Nemoguće da je pozadi "headroom" 855 mm. Malo je to, baš malo ( za odrasle ljude).
@ carobnjak, to je u stvari napomena iz PR saopštenja samog Renaulta.
Prvi deo ovog članka je inače kratko zvanično saopštenje koje je Renault objavio još ranije, u vezi objašnjenja oko imena, a drugi deo je moja dopuna sa detaljima koji se pojavili naknadno. U međuvremenu sam nekoliko puta dopunjavao ovaj članak, sa novim slikama, video prilozima i detaljiama, a promenjen je i deo teksta oko palete motora.
Da ponovim neke "nebuloze" iz gornjih komentara i to sve po redu:
"Pravi plastikaner. Cemu ova besmislena linija ispod farova???
Nisam ocekivao bolje, ali sam ocekivao ludje(kao Maxima npr.)
Ovo mora da kosta kao Superb (koji cak i izgleda skuplje), a da konkurisu Passatu ili Mondeu mogu slobodno da zaborave."
Jednostavno, ljudi koji voze Forda nikada ne mogu da shvate ovakav automobil. A poređenje sa Mondeom, nsjgorim autom u klasi, je ravno samoubistvu.
"Lattitude je Laguna sedan" Šta reći, sem neznanje. Ova dva auta su nebo i zemlja.
@radovan
druze ajd procitaj ponovo gornji tekst gde kaze: "Novi Renaultov sedan Talisman u gami francuske marke zamenjuje modele Laguna i Latitude"
To ti kaze sam tvo Renault, uili ti ocigledno bolje znas??? :)))
I jos ovo:
"The Renault Latitude and the third generation (L43) Renault Samsung SM5, which is made by Renault Samsung Motors, South Korea is based on the Laguna III."
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna#Third_generation
@meganed
R 21 je bio liftbek,sedan i sw.Samo je 18bio sedan, ali su tada egzistirali i 20 i 30.
@Bobo
pa i R18 je bio kao SW.
R21 je prvobitno bio sedan, kasnije je dosao SW, a tek nakon ristajlinga i LB!
Dobar. Neočekivano moćan. Razočarenje? Kokpit koji mi liči na Chrysler/Dodge kokpite a to nikako ne ide uz Renault.
@carobnjak
To što ovaj model menja dva prethodna uopšte ne znači da su bili isti. Čak i da su u istom segmentu.
Laguna 3 je ozbiljan evropski auto a Latitude je jeftina limuzina u kvalitetu za klasu ispod.
Isto je i Pug uradio sa 407 i 607, koje je zamenio 508. Oćeš reći da je 607 "produženi" 407 ? Mada su oba ova auta u sličnom kvalitetu i nameni tržištima.
@radovan
nisam rekao da su isti!
E vidis, upravo je Reno najavljivao Latitude kao lux sedan za istocna trzista, tj. da je cak i visa klasa od Lagune!
Naravno u Evropi to nije proslo...
Cudi me da ne poznajes Renoove modele, ti???
Imaju istu platformu, isti WB, sirinu i visinu, cak im je i bocna linija ista, osim zadnjeg dela.
Pogledaj zadnja bocna vrata!
P.S. ne valja ti taj primer za Pezo. Zamena sa 508 je samo marketinski trik jer se 607 nije prodavao najbolje, dok Latitude nikako!
407 i 607 nemaju skoro nista zajednicko!
Kako god, u oba slučaja radi se o marketinškom triku i smanjnju troškova.
Latitude mene i podseća na 508 po nameni i prodaji. Pug je sebe uništio sa 508 izbacivanjem 407.
508 nije skladan auto, već jeftina izobličeno dugačka limuzina. Valjda su pokušali da naprave vagon kao prethodni Superb.
Ovaj Talisman mi izgleda skroz OK. Dimenzije i oblik pogođene 100%. Možda ima malo preterano hroma napred.
Ono što ne valja im je ime. To im nije trebalo, posebno kao da je cigansko - Talisman
@radovan
a sto mislis da je Mondeo najgori u klasi?
Pa Mile Antena i njegove "objektivne" agencije misle da je najbolji, al objektivno! :)
Pa ako ništa, pogledaj na šta liči Mondeo. Kao da je povećana Fijesta iz B segmentta, sa sve nikakvim materijalima i dizajnom i ekstra razvučenim lift bek gepekom.
Jednostavno, kad vidim fordove, bude mi muka.
@radovan
Ovaj Reno izgleda bolje od vecine konkurenata ali da li ce se bolje prodavati od Mondea?
To ne znam. U ovom segmentu u Evropi idu samo nemački auti, po neki japanac (eventualno) i u Srbiji fiktivni automobili i glumac VW (Skoda)
E sad ima nekih pametnh pa zamišljaju Mondeo ka nemački auto.
Meni se bas svidja, ima dozu luksuza narocito u eksterijeru... iz nekog razloga bokovi me podsecaju na Ford Focus sedan... sto se tice enterijera, ovaj iPad mi je gadan bio i u Espace (E-spejs sto bi rekli oni iz VG), tako da takav osecaj ostaje i ovde... ostatak enterijera je dobar, doduse ne bas mnogo mastovit...
Sto se tice prostora za na zadnjoj klupi on je stvarno 855 mm od sedalnog dela do "plafona"... a eto npr u Octaviji to je 980 mm, Passat-u 964 mm, A3 sedan 924 mm, BMW Serije 3 924 mm... pa je jasno koliko tu ima mesta...
http://www.autoevolution.com/news/2016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-photo-gallery-97518.html#agal_11
Latitude ima isto toliko, a Laguna III čak i 13 mm manje.
Bitno je i pod kojim uglom se meri. Renault to radi 14° od vertikalne ose. Kod ostalih proizvođača nisam viđao taj podatak.
http://www.digicars.eu/fiche_technique_automobile/wp-content/uploads/2010/11/renault-laguna-III-dimension-berline.png
Renault Kadjar ima 910 mm prostor za glave putnika zadnje klupe, a na sajmu niko od onih sa kojima sa išao nije mogao da sedne zbog nedostaka prostora za glavu.
A ova limuzina ima 855 mm ( sve pod istim uglom mereno )?
To je golema razlika i u to u pogrešnom smeru. Neće da valja.
@moron
Ugao pod kojim se meri je standard, ali ugao pod kojim se sedi nije standard.Zato su te mere glupe i ne govore nista.Kadjar ima odlican prostor za glavu.146 je odlicna visina za limuzinu.
Prednji deo je kao preslikan sa Folksvagenovog koncepta iz 2014, Volkswagen XL Sport Concept.
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2014-xl_sport_concept/1024x768/wallpaper_07.htm
Iako me je razocarao svojom obicnoscu u odnosu na limuzine ove marke iz prethodnih generacija, izgleda jako kvalitetno. Narocito mi se dopada zadnji deo.
O enterijeru ne bih trosio reci previse. Nedostojan je upotrebe bilo kakvih slova. Tuga, cemer, jad...
Sa setom se secam Renoa 25 Bakare, a bila mi je gotivna i unutrasnjost poslednje Lagune,
@Bobo
Škoda izgleda ima dva standarda...
http://blobproxy-cdn.skoda-auto.com/wwk2-en-gb/sitecollectionimages/models/rapid/dimensions/skoda-rapid-dimensions-side_201506241429.jpg
Interesantan. "Cilja" superb i mondeo, u Evropi ce superb tu bitku da dobije bez neke muke.
Od ova 3 pomenuta vozila, superb i najozbiljnije izgleda, na talismanu je previse detalja, mada ne izgleda lose. Dolazi kao zamena za latitude (kojim je predhodni superb obrisao pod) i zamena za lagunu, koja je konkurisala sofisticiranijim predstavnicima istog segmenta (gde talisman opet nece postici neki znacajan uspeh). Prodaja zavisi od cene, ako bude osnovna skuplja od osnovne verzije superba - pisi propalo, a superb ima odlicnu pocetnu cenu, oko 17.500 evra. Fali tu mnogo sta od opreme, ali taj segment, nov model, tesko da moze bolje.
I @meganed
Moguće da si u pravu. Ali, ako je 14 stepeni standard, onda su uz primenu toga standarda i izmerene veličine koje je Orlo naveo.
Najbolje da sačekamo uživo da se vidi. Mada, sama padajuća linija krova ne obećava. Nesporno aerodinamična i lepa, ali nekomforna.
Da nema logo na haubi, pitao bih se zbog čega se legende poput R18 i „R25 bakara“ pominju u tekstu o anonimnom kineskom limuzinu.
Očekivao sam mnogo više, verovatno bez osnove.
Ovo ce uživo izgledati mnogo bolje nego na slikama. Ako nista, bar bih JE(kao da se jos zove laguna) poznao na kilometar a ne da je merim metrom kao nemce.
Zaista se nadam. Ruku na srce, tu i tamo ima onaj sitničarski pristup koji je jednom okarakterisao „Reno“ dizajn, ali mislim da su mogli više da urade u bočnom delu, tu nekako karakter nedostaje.
Svakako se radujem što će se praviti u francuskoj. „Reno“ jednostavno mora da se vrati ovom segmentu.