
Novi Hyundai Tucson definitivno je osvojio kupce u Evropi, a odlični prodajni rezultati nastavljaju se iz meseca u mesec.
Hyundai zato želi da dodatno osveži ponudu za ovaj model, pa su za Evropu već predstavili novu verziju sa 1,7 litarskim CRDi motorom. Doduše, ovaj motor je od početka dostupan za ovaj auto. Ali, nova verzija uključuje ugradnju unapređenog 1,7 litarskog CRDi motora U2, koji razvija 141KS i 340 Nm obrtnog momenta. Istina je da su 1,7 litarski motori dostupni u Hyundaiju već nekoliko godina. Čak se ugrađuju i u veliki sedan i40, ali novi motor donosi nešto više snage, nešto više obrtnog momenta, ali i pruža maksimalni obrtni moment sa 1.750 o/min.
Ono što je posebno impresivno je činjenica da je ovaj motor u Tucsonu dostupan isključivo uz sedmostepeni menjač 7DCT. Radi se o menjaču sa dva kvačila, a uz njega Tucson do 100 km/h stiže za 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Još važnije, značajno je smanjena potrošnja i emisija CO2 u odnosu na motore povezane sa klasičnim automatskim menjačima. Procenjeno je da ovaj SUV emituje svega 129 grama CO2 po kilometru, a troši svega 4,9 litara na pređenih 100 kilometara. Naravno, uz ovaj motor standardno se ugrađuje i sistem Stop&Go.
Treća generacija Tucsona jedan je od najprodavanijih automobila u Evropi. Evropljani su već naručili više od 115.000 primeraka iako je auto predstavljen tek u jesen 2015. godine.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Hyundai
Dizel od 1,7 litara sa 141KS i 340 Nm pri 1.750 rpm?
To je više nego dobro. I napokon dobra dizel motorizacija.
Biće interesantno videti da li će to moći da se kupi uz 2WD i 6MT.
Dzaba odlican dizajn eksrerijera, motorizacija i funkcionalnost kada onaj enterijer budi secanje na 90te
da li ce vlasnici postojeceg tusona 1.7 crdi moci da preprave svoj motor??
141 ks, a 11,5 do 100 kmh i max brzina 185? Greska ili zaista lose performanse?
Jako interesantna priča. Svojevremeno, kad sam između ostalih i ix35 imao u planu, pre neke 3 godine, imali su u to vreme "specijalnu" ponudu: ako uzmem ix35 1.7 CRDI 115 KS, dobijem (fabričko?) čipovanje gratis, sa kojim ovaj motor narasta do 136 KS i 320 Nm.
E, sad, šta je ovo? Ako je novi motor, svaka čast. Ako je "čipovan", onda su stvarno carevi za uzimanje kinte. Lično mi "običan" 1.7 crdi kod ix35 ostavio sasvim dobar utisak, jer razvija max. moment pri 1250 o/min. Vidim da ovaj razvija max. na 500 o/min više.
I druga primedba bio bi taj 7 DCT. Na velikoj većini inostranih testova ga baš nešto i ne hvale, naprotiv. Za razliku od običnog automatika sa 6 brzina (koji ide u najjači dizel), za njega imaju uglavnom reči hvale.
Aj da vidimo i cenu, i kako se pokaže, pa da se možda uzme u obzir, Tucson mi je jedan od najzaokruženijih automobila iz segmenta. I jedan od najlepših.