
Salon automobila u Ženevi uvek predstavlja izvanredan događaj za automobilsku industriju, a 2017. godina biće posebna za marku SEAT. Pre svega, peta generacija nove SEAT Ibize, bestselera španske marke sa više od 5,4 miliona prodatih vozila, stupiće na scenu.
"SEAT se nalazi u fazi konsolidacije i rasta. Naporno radimo kako bismo postali jedna od najdinamičnijih organizacija u našoj industriji", rekao je Luca de Meo, predsednik izvršnog odbora kompanije SEAT, S.A. "Nova SEAT Ibiza predstavlja veliki korak unapred za marku, a po svim očekivanjima će označiti prekretnicu u svom segmentu."
I ne samo to: ona takođe predstavlja veliki korak u napred u najvećoj proizvodnoj ofanzivi koju je marka SEAT ikada sprovela. Prvo je na red došlo lansiranje prvog SUV-a marke, modela Ateca, za kojim je usledio unapređeni i osveženi Leon.

Sada je na redu Ibiza, koja će dovršiti proces ojačavanja tri glavna stuba marke, a neki novi modeli se još iščekuju, poput modela Arona, kompaktnog crossovera. Lansiranje Ibize najavljuje jednu zaista posebnu godinu za SEAT i u komercijalnom segmentu. Ova godina je peta za redom u kojoj kompanija beleži rast prodaje, a taj rast u januaru je iznosio 16,5 %.
Odlučan model
Peta generacije SEAT Ibize razvijena je u Barseloni i predstavlja odlučan korak u napred u budućnost marke SEAT. Razlog je pre svega taj što sadrži najnoviju tehnologiju Volkswagen grupe, platformu MQB-A0 (Modularer Querbaukasten), koja svedoči o važnosti marke SEAT unutar Volkswagen grupe jer se nova platforma u ovom segmentu pojavljuje po prvi put. Drugi je razlog taj što će svojom najnaprednijom tehnologijom, spektakularnom dinamikom i značajnim povećanjem unutrašnjosti oduševiti kako kupce tako i stručnjake. Na taj način se kreira potpuno novi model koji će, kao i uvek, zadržati svoj mladalački duh, dinamičnost, funkcionalnost i udobnost. Kako bi to bilo moguće, ovo vozilo imaće novi, svež i sportski dizajn kojim će odražavati nepogrešivi SEAT DNK. Površine na vozilu izvedene su još naglašenije, a zahvaljujući njima model će imati markantniji, uzbudljiviji i aerodinamičniji izgled.

"Nova SEAT Ibiza prigrlila je DNK dizajna marke SEAT i garantuje fantastične performanse u vožnji", rekao je dr. Matthias Rabe, podpredsednik za istraživanje i razvoj marke SEAT. "Sa novim modularnim sistemom MQB-A0 SEAT Ibiza sadrži tehnologije iz viših segmenata vozila, a svojom prostranom i varijabilnom unutrašnjošću podiže udobnost na sasvim novi nivo."

Ona objedinjuje eleganciju i stilski izražaj, a da pri tome nikada ne gubi svoj dinamični karakter. Nova Ibiza bez sumnje će dovesti do povećanja baze kupaca marke SEAT, a takođe će poboljšati imidž marke i učiniti je još ambicioznijom zahvaljujući njenim očiglednim kvalitetima. One su upotpunjene zaokruženim, snažnim dizajnom koji će osigurati da se vozilo savršeno snađe na svakom putu.

Ključni aspekt nove SEAT Ibize sigurno je činjenica što peta generacija ovoga modela svedoči o španskom proizvođaču kao jednoj vrlo inovativnoj marki usmerenoj na budućnost. Ona poseduje ključne činioce: praktičnost, inteligentne tehnologije i mogućnosti umrežavanja. Nova Ibiza može imati sisteme asistencije za vozača koji su već sadržani u modelima Leon i Ateca, i koji sigurno nisu uobičajeni za ovu klasu vozila (između ostaloga sistem Front Assist i automatska regulaciju udaljenosti ACC), a isporučivaće se sa bežičnim punjačem i pojačivačem mobilnog signala.
Nova SEAT Ibiza je u potpunosti umrežena zahvaljujući opcijama: Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Time se sigurno predstavlja ambicija marke SEAT, koja želi postati tržišni predvodnik po pitanju automobilskog umrežavanja i razvoja novih mobilnih rešenja. U svim ovim tehnologijama može se uživati preko 8" ekrana osetljivog na dodir, koji se integriše po prvi put.
Vozilo takođe poseduje sistem Beats: to je marka koja svojim vrhunskim kvalitetom zvuka garantuje živahnost, emocije i uzbuđenje svim ljubiteljima muzike i menja način njenog slušanja. Ovaj sound sistem poseduje digitalni signalni procesor (DSP), 6 vrhunskih zvučnika, 1 subwoofer i 8-kanalno pojačalo snage 300 W.
Ukratko, nova SEAT Ibiza nudi kvalitet koji je inače rezervisan samo za više segmente vozila, a namenjena je kupcima koji ne samo da znaju šta žele već takođe žive dinamično i punim plućima. Međutim, predodređena je i za one kupce koji su u potrazi za dahom sofisticiranosti koji najnoviju i najnapredniju tehnologiju žele imati nadohvat ruke, kako bi mogli da pronađu jednostavna rešenja u svojoj svakodnevici.
SEAT Leon Cupra: najsnažniji SEAT ikad
Najbrže serijsko vozilo koje španska marka ikad proizvela, novi SEAT Leon CUPRA, takođe će biti izložen na izložbenom prostoru marke SEAT. Iako će svi pričati o njegovom motoru snage 300KS i 380 Nm ili o mogućnostima ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,9 sekunde, svakako je vredno pomenuti da će se Leon CUPRA isporučivati sa sistemom 4Drive Total Traction u orodičnoj varijanti modela ST i automatskim menjačem sa dvostrukom spojnicom DSG. Ova poboljšanja po pitanju snage, obrtnog momenta i karakteristika vozila predstavljaju očigledan korak u napred u pogledu performansi. SEAT Leon Cupra takođe se isporučuje sa tehnologijama sigurnosnih sistema, umrežavanja i multimedije kojima se odlikuju i ostali modeli serije Leon.

Najnoviji i najsnažniji član porodice, CUPRA odiše snagom, sportskim duhom i dinamičnošću, kao i većom praktičnošću i varijabilnošću zahvaljujući raspoloživim verzijama: varijantom sa 5 vrata, varijantom SC coupé i porodičnim modelom ST. A budući da CUPRA uvek mora posedovati najbolji odnos strasti i praktičnosti, postignuta je solidna kombinacija sportskog dizajna, novih tehnologija, udobnosti i izvanredne dinamičnosti kao nikada do sada.

Zajedno sa modelom Leon CUPRA 300KS predstaviće se i spektakularni model sa dizajnom spoljašnjosti u mat sivoj boji, carbon vlaknima u unutrašnjosti i estetskim detaljima u dezenu bakra iznutra i spolja. Naravno, reč je o srodnoj verziji, modelu SEAT Leon CUPRACER Evo 17, koji će startnu poziciju zauzeti na takmičenju TCR International Series. Raspoloživ u dve verzije - u verziji sa automatskim menjačem DSG i verziji sa sekvencijalnim ručnim menjačem - Leon CUPRACER Evo 17 dostupan je sa istim motorom kao i serijska varijanta, ali će imati snagu od 350KS (20KS više od verzije 2016) i obrtni moment od 420 Nm.

U iščekivanju nove sezone unapređene su npr. kočnice kao i novorazvijeni sistemi ABS i ESC za poboljšanje osećaja i upravljanja u vožnji. SEAT Leon CUPRACER Evo 17 ima prednji pogon sa samoblokirajućim VAQ elektrohidrauličkim diferencijalom, prednje disk kočnice prečnika 378 mm sa 6-klipnim kočionim čeljustima i diskove na zadnjim kočnicama veličine 272 mm. Ove su specifikacije implementirane radi boljeg prilagođavanja potrebama vozača ili trkačke staze. Moguće je namestiti ravnotežu kočnica i poprečni stabilizator, kao i nagib prednjeg vešanja (McPherson) kao i visinu zadnjeg vešanja (sa više spona).
Izvor: Seat.rs