
Changan Automobile je član velike četvorke kineskih automobilskih proizvođača. Osnovan pre 30 godina kao "joint-venture" s japanskim Suzukijem, Changan je u međuvremenu razvio saradnju s još nekim renomiranim proizvođačima poput Forda, Mazde, koncerna PSA (Peugeot-Citroen).

Changan je razvio i vlastitu marku koja je – sa 1,4 miliona prodatih vozila u 2016. godini – drugi najpopularniji kineski automobilski brand. U salone Changanovih trgovaca ovih dana je stigao Eado DT, limuzina B-segmenta, koja predstavlja dizajnersku evoluciju pre četiri godine predstavljenog Yuexianga V7.

Pri kreiranju prednjeg dela kineskim dizajnerima su očigledno kao inspiracija poslužili noviji modeli Lexusa. Automobil dužine 4,575 metara, s međuosovinskim rastojanjem od 2610 mm pruža dosta prostora putnicima na zadnjoj klupi.

Tehnički detalji još nisu saopšteni, ali očekuje se da će, kao u slučaju blizanca Yuexianga V7, kupci moći da biraju između 1,6 litarskog atmosferskog (125KS) i 1,5 litarskog turbo benzinca (170KS). Motori su upareni s manuelnim ili automatskim menjačem, u oba slučaja s pet brzina.

Ako je spolja vidljiv uticaj Lexusa, kokpit podseća na neke starije modele BMW-a.
Na osnovu snimaka koje je objavio Changan, fascinira bogatstvo opreme na čijoj listi su, pored klima uređaja i kompletnog elektro paketa, nalaze i start stop prekidač, kožni enterijer, kamera za vožnju unazad, moderni infotainment sistem, aluminijumske felne, LED prednja svetla…
Kao što je to uobičajeno za kineske automobile, cena je najjači adut. Mediji najavljuju da će Changan Eado DT startovati po ceni od oko 50.000 juana, odnosno oko 6.400 evra.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: Changan