home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Subaru WRX STI S209

Subaru je na salonu u Detroitu predstavio WRX STI S209, limuzinu baziranu na Imprezi, ali sa značajno izmenjenom mehanikom i mnogo snage. Iz svog poznatog bokser motora EJ25, Subaru je uspeo da izvuče još više snage.

Neslužbeno, ova specijalna verzija S209 ima 341 KS, a neslužbeno, može i do nekih 10% više. Motor je dobio veći HKS turbo punjač, sa povećanim turbinskim i kompresorskim kolom, koji su povećali pritisak punjenja sa 1.11 na 1.24 bara. Klipovi i klipnjače su sada kovani, kako bi izdržali povećana opterećenja. I još nešto je novo – hlađenje interkulera sprejom vode. Za razliku od rešenja za ubrizgavanje vode, o kojem smo nedavno pisali, Subaruovo rešenje koristi isti princip, ali drugačija rešenja.

Subaru WRX STI S209

Bokser motor svojim horizontalno položenim cilindrima nisko je smešten u motorskom prostoru, pa je omogućio smeštanje velikog interkulera iznad motora. Ovakva konstrukcija skratila je put vazduha od interkulera do cilindara, i smanjila prostor za njegovo zagrevanje, a ujedno je otvorom na poklopcu motora omogućeno odlično hlađenje interkulera prirodnim nabijanjem vazduha. U rezultanti, motor ima manju turbo rupu.

Međutim, Subaruovi inženjeri posegli su za još jednom metodom hlađenja vazduha pre nego što stigne u cilindre. Vozač na raspolaganju ima papučice iza upravljača, kojima sam može da aktivira sprej vode za dodatno hlađenje interkulera. Fabrika preporučuje da se ovo dodatno hlađenje koristi pri visokim spoljnjim temperaturama, a da spušta temperaturu usisnog vazduha i do 10°C.

Rezervoar sa destilovanom vodom se nalazi u prtljažniku, a fabrika, upozorava da uve treba biti napunjen do polovine, pogotovo zimi, kako zbog zamrzavanja i ekspanzije ne bi došlo do pucanja samog rezervoara.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: Subaru



čitanja : 765



Komentari