
Peugeot će novu 208-icu široj javnosti zvanično predstaviti početkom marta na sajmu automobila u Ženevi, ali zahvaljujući ovim prvim slikama možemo da ga vidimo već sada.

Kao što se i očekivalo, novi 208 je u odnosu na dosadašnji model pretrpeo značajne promene, što se odnosi na dizajn, nešto veće dimenzije (dužina oko 405 cm), novu CMP platformu, kao i na pojavu potpuno električne verzije.

Nova 208-ica ima i duže međuosovinsko rastojanje, a pominju se i LED dnevna svetla, i-Cockpit, digitalna instrument tabla, veći ekran osetljiv na dodir, zadnja kamera, Park-assist sistem...

Dizajn je u odnosu na aktuelni model dinamičniji i agresivniji, a zahvaljujući većim dimenzijama automobil će imati prostraniji enterijer i prtljažnik veće zapremine.

I Peugeot će najverovatnije odustati od trovratne varijante, sledeći primer Renaulta sa Cliom i Volkswagena sa novim Polom.

Dok ne stignu svi zvanični detalji, ovde nezvanična informacija da će se u gami benzinskih motora naći trocilindrični atmosferski agregat sa 82KS, kao i turbo THP verzije sa 100KS, 130KS i 155KS. Od dizelaša se za sada pominje samo HDi sa 100KS.

Kasnije međutim možemo očekivati i širenje ponude, između ostalog će se kupcima navodno nuditi i sportski 208 GTi koji će po svemu sudeći pokretati 1,6 litarski turbo benzinac sa nekih 220KS.

Posebnu pažnu privači i potpuno električna verzija (na e-CMP platformi), sa autonomijom od oko 300 km. Ova verzija će se uprodaji naći tokom 2020. godine, najverovatnije sa elektromotorom od 136KS.

Ono što je zanimljivo je i ranija izjava Peugeotovog šefa Jean-Pierre Imparata koji je nagovestio da bi električni 208 mogao da se nudi i u GTi izdanju. To znači da bi Peugeot mogao da paralelno nudi dve 208-ice GTi, jednu sa već pomenutim turbo benzincem i drugu električnu GTi EV.
U svakom slučaju, uz GTi oznaku se podrazumevaju i aero body kit, veći točkovi, sportski podešeno oslanjanje, jače kočnice i doterana unutrašnjost sa sportskim sedištima.
Ivan Mitić – Autoblog.rs