
Iz Peugeota je brzo stigao adekvatan odgovor na nedavno predstavljeni Renault Clio pete generacije.

Jedan od zanimljivih noviteta koji će publika premijerno videti na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi dolazi iz Peugeota, a u francuskoj automobilskoj grupaciji PSA su uvereni da će nova generacija modela 208 biti među najprodavanijim modelima u B segmentu koji je i dalje među najpopularnijim segmentima u evropskim zemljama.

Uz nekoliko karoserijskih detalja koji podsećaju na one koje je sa sobom donela nova generacija modela 508, nova 208-ica sa sobom takođe donosi LED svetla i dvobojnu karoseriju, a s boljim paketima opreme stižu i novodizajnirane 17-inčne aluminijumske felne.


Prelazak na novu platformu je "skinuo" 30 kilograma, a s poboljšanom aerodinamikom stiže niža prosečna potrošnja goriva i manje buke i vibracija u poređenju s prethodnom generacijom.


S najnovijom (digitalnom) iteracijom o temi Peugeotovog "i-Cockpita" stiže i centralni displej za upravljanje multimedijalnim sistemom čija veličina će u najraskošnijoj verziji iznositi 10 inča.

I dok čekamo eventualni odgovor iz odeljenja Peugeot Sport na Fiestu ST i njoj slične sportske verzije B segmenta, novi Peugeot 208 će se ponuditi u kombinaciji s poznatim 1,2 litarskim trocilindarskim (turbo)benzinskim motorom koji će u najslabijem izdanju raspolagati sa 75 KS, a tu su i verzije sa 100 i 130 KS. Za ljubitelje dizela nudi se 1,5-litarski četvorocilindarski motor sa 100 KS i ručnim 6-stepenim menjačem.

Za prenos snage u najslabijoj benzinskoj verziji zadužen je ručni 5-stepeni menjač. Snažniji benzinski motor će moći da se dobije s ručnim 6-stepenim ili automatskim 8-stepenim menjačem, a turbo benzinac sa 130 KS će se nuditi samo s 8-stepenom automatikom.


Peugeot je pripremio i strujom pokretani e-208 sa 136 KS i trenutnih 260 Nm obrtnog momenta.


S baterijama (50 kWh) ispod prtljažnika, e-208 će od punjenja do punjenja (prema WLTP standardima) moći da pređe 340 kilometara, a u zavisnosti od snage punjača za puni kapacitet baterija biće potrebno od pet sati i 15 minuta do osam sati. U francuskoj kompaniji tvrde da će baterije nakon osam godina ili 160.000 pređenih kilometara raspolagati s najmanje 70 posto svog kapaciteta.
Izvor: Klix.ba / Motor1. com
Foto: Peugeot
Video: Autoexpress / The Wheel Network / Peugeot