
Obnovljena Mercedesova G klasa nastavlja priču o uspehu serije ovog modela koji se pojavio još 1979. godine. Kako se navodi, off-road ikona nastavlja da se oslanja na isprobanu i testiranu konstrukciju, sada sa poboljšanim performansama, savremenim sistemima za pomoć vozaču, povećanom udobnošću i iskorakom u digitalnim funkcijama.
Verzija G500 (G550 na određenim tržištima), zamenila je svoj prethodni V8 motor za novi 3,0 litarski šestocilindrični turbo motor sa 450 KS i 560 Nm obrtnog momenta (uz revidirani devetostepeni automatski menjač). Postavka blagog hibrida uključuje integrisani starter generator koji daje dodatnih 20 KS i 200 Nm.

Snažniji model Mercedes-AMG G63 zadržava svoj twin-turbo 4,0 litarski V8 motor, koji se može pohvaliti 585 KS i 850 Nm obrtnog momenta, zajedno sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom koji se nalazi u standardnom modelu. Ova verzija može da ubrza do 100 km/h za samo 4,4 sekunde i postiže 220 km/h. Opciono dostupan AMG Performance paket omogućava maksimalnu brzinu od 240 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde.

Ponudu motora upotpunjuje šestocilindrični dizelaš u verziji G450 d. Jedinica proizvodi 367 KS + 20 KS, a obrtni moment je 750 (+ 200) Nm.

Ažuriranja za uključuju i manja vizuelna poboljšanja. Posebno, G63 nudi novu opciju boje Manufaktur Hyper Blue Magno, standardno dolazi sa adaptivnim LED farovima i ima doterani dizajn branika.
Kupci mogu da biraju između različitih veličina točkova, u rasponu od 18 do 22 inča.

Pogon na sva četiri točka ima podelu obrtnog momenta od 40-60.

Terenske sposobnosti kod G500 ostaju impresivne. Uključuje tri mehaničke blokade diferencijala, a vozilo zadržava svojih 241 mm klirensa i uglove pristupa i odlaska od 30 i 31 stepen, respektivno.


Mercedes je ugradio i funkciju Off-Road Cockpit u MBUX infotainment sistem kako bi poboljšao iskustvo vožnje van puta. Ova funkcija prikazuje informacije kao što su položaj vozila, nadmorska visina, ugao upravljanja i temperatura na ekranu osetljivom na dodir od 12,3 inča i digitalnoj instrument tabli, uz opcije prilagođavanja koje su dostupne korisnicima. Pored toga, uključena je i funkcija „Transparent Hood“, koja je prvobitno pronađena u EQE i GLC, a koja omogućava vozačima da vide tlo ispod prednjeg kraja automobila kroz sistem kamera od 360 stepeni.

Kupci G63 verzije će imati i opciju da naruče novo Active Ride vešanje.

Mercedes je takođe proširio opseg programa personalizacije Manufaktur za one klijente koji smatraju da suptilno prerađeni branik i maska neće biti dovoljni da se njihov novi model izdvoji od prošlogodišnje verzije.


Mercedes G nikada nije bio jeftin. Prilikom lansiranja na tržište, novo izdanje će biti dostupno u Nemačkoj po ceni od 122.808 evra pa naviše.
Na kraju, kasnije ove godine stiže i dugo najavljivana potpuno električna G klasa.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs