
Za nešto više od tri godine od lansiranja treće generacije Qashqaija, Nissan je prodao više od 350.000 jedinica u Evropi. Da bi zadržao svoje mesto u segmentu, sada je ovaj kompaktni krosover dobio sveobuhvatno estetsko osveženje, kao i značajna ažuriranja tehnologije.
Od promena spoljašnjeg stila (kako bi učvstio i porodičnu vezu sa Ariya električnim modelom), do sveobuhvatnog ažuriranja infotainmenta i povezanih usluga u vozilu, filozofija koja stoji iza promena u Qashqaiju jeste da zadrži suštinu onoga što klijenti vole kod automobila, poboljšavajući njegove prednosti i uz dodavanje intuitivnijih i praktičnijih tehnologija.

Najočiglednija promena je na prednjem delu, koji više nema hromiranu masku u obliku slova V. Sada je tu veća saćasta maska (inspirisana oklopom koji su nosili drevni japanski vojnici), kao i novi dizajn farova.

Izmene pozadi su blaže i uključuju novi set LED svetala i modifikovani branik čiji agresivniji donji deo je dizajniran da pruži Qashqaiju sportskiji izgled. To se naročito ističe u novoj N-Design opremi, koja donosi obloge u boji karoserije i 20-inčne točkove umesto uobičajenih od 18 i 19 inča (koji su takođe sa novim dizajnom).

U paleti su i tri nove boje (Pearl White, Pearl Black i Deep Ocean), a pet boja (Pearl White, Deep Ocean, Fuji Red, Magnetic Blue i Ceramic Grey) takođe su dostupne u kombinaciji sa kontrastnim crnim krovom.

Tu je i unapređeni infotainment sistem baziran na Androidu sa ugrađenim Google mapama i Google ličnim asistentom. Sem toga, Around View Monitor kamera sistem sada ima 3D funkciju koja omogućava vozačima da vide svoj Qashqai iz svakog spoljašnjeg ugla, uključujući i iznad glave. Around View Monitor takođe ima “Parking Spot Location Memory” koji može da pamti često korišćena parking mesta i automatski se parkira.

Za više pakete opreme, postoji nova primena Alkantare na instrument tabli, umecima na vratima, naslonima za ruke na vratima i poklopcu centralne konzole za odlaganje stvari, koji se kombinuju kako bi se podigao ambijent u vozilu. Novi materijali sa uzorkom odlikuju i centralnu konzolu, naglašavajući pažnju na detalje.

Paket sistema za pomoć vozaču je značajno unapređen da bi obezbedio poboljšanu budnost i intervenciju. Prvo, funkcije autonomnog kočenja u slučaju nužde su ponovo kalibrisane da bi se izoštrila detekcija rizika i brže reagovalo u slučaju mogućeg sudara. Ovo se odnosi i na funkcije kočenja zbog pešaka i biciklista.
Sistem zadržavanja trake se sada automatski aktivira pri pokretanju Qashqaija. Pokreće rad sistema upozorenja o napuštanju trake i sistema za sprečavanje napuštanja trake pri brzinama iznad 60 km/h. Sastoji se od haptičkog upozorenja putem vibracije kroz volan kada sistem otkrije da je automobil preblizu centralnim linijama ili ivici puta.
Novo za unapređeni Qashqai je brz i jednostavan Driver Assist Custom Mode, koji omogućava vozačima da brzo prilagode precizan nivo intervencije iz različitih asistencijalnih tehnologija prema svojim željama.

Gama potpuno elektrifikovanih motora je ostala ista. Kupci mogu da biraju između dva 1,3 litarska blaga hibridna motora od 140 KS i 160 KS, kao i 1,5 litarskog E-Power hibrida od 190 KS u kojem se motor sa unutrašnjim sagorevanjem koristi samo za punjenje baterije i nikada ne pokreće točkove direktno.
Qashqai se proizvodi u Nissanovoj fabrici u Sanderlendu u Velikoj Britaniji i uskoro stiže u salone evropskih dilera.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs