
Najsnažniji i najskuplji Mustang do sada se krije iza oznake GTD i prvo će biti ponuđen zainteresovanim kupcima u Severnoj Americi, a već od juna će biti dostupan i kupcima u Evropi.

Kako piše Klix.ba, u Fordu su odabrali idealan trenutak za predstavljanje najsnažnijeg i najskupljeg Mustanga do sada, jer su se ove godine upravo s Mustangom (u novoj klasi GT3) vratili u Svetski šampionat u trkama izdržljivosti (WEC – World Endurance Championship), a uskoro će obeležiti i 60 godina od početka prodaje prve generacije jednog od najpopularnijih sportskih automobila svih vremena.

Knjiga narudžbina je otvorena, a svi zainteresovani kupci koji su spremni da izdvoje oko 325.000 dolara za brojčano ograničen odgovor na Porsche 911 GT3 RS moraće pre toga sa dobiju odobrenje iz Forda u kojem ne žele da prodaju automobil osobama koje nemaju nameru da ga voze, jer ga u stvari kupuju zbog preprodaje (zarade). Podsećamo da su u Dirbornu sličnu selekciju kupaca koristili i kada su prodavali supersportski model GT.

Prema još uvek nezvaničnim informacijama, Mustang GTD biće napravljen u oko 1.000 primeraka, a strašni i naglašeno prošireni Coupé za koji tvrde da je u osnovi trkački Mustang GT3 koji se može koristiti (i) na javnim putevima pokreće 5,2 litarski V8 motor sa mehaničkim kompresorom.
Za distribuciju oko 800 "konja" koji će pokretati samo zadnju osovinu zadužen je 8-stepeni automatski menjač s dva kvačila.
S većinom karoserijskih panela koji su napravljeni od ugljeničnih vlakana, automobil "čuči" na ultralaganim felnama s centralnom maticom za pričvršćivanje na kojima su gume koje su legalne za korišćenje na javnim putevima, ali će svoj potencijal najbolje pokazati na stazi, a iza ogromnih diskova i čeljusti kočnica krije se višestruko podesivo oslanjanje.
Uz aktivnu aerodinamiku (DRS – Drag Reduction System), opet po uzoru na Porscheovo rešenje na GT3 RS, u Fordu su uvereni da će Mustang GTD u najavljenom suočavanju s čuvenom stazom Nürburgring Nordschleife krug „zatvoriti“ za manje od sedam minuta.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: Arhiva Autoblog.rs / Ford