
BMW će uskoro i zvanično predstaviti novu, četvrtu generaciju modela X3, ali zahvaljujući video klipu možemo i pre vremena da vidimo kako ovaj novitet izgleda.
Video: YouCar
Novi X3 koristi istu CLAR platformu kao i ranije, tako da nije potpuno novi automobil, već razvoj svog prethodnika. Ipak, kako kaže vođa projekta Martin Delitz: „Rekonstruisali smo mnoge elemente, uključujući šasiju, da bismo joj dali još širi spektar karakteristika vožnje i dodatnu udobnost u vožnji. Električna arhitektura je takođe nova, što nam omogućava da ponudimo efikasnije opcije pogona, kao i naprednije sisteme pomoći vozaču.”


Automobil je sada smelijeg izgleda, sa širom maskom, višim prednjim krajem, naglašenim lukovima točkova i nagnutijim krovom – ali ne sličnim Neue Klasse X, što ukazuje da će se X3 i iX3 značajno razlikovati.

Sa dužinom od 4755 mm i širinom od 1920 mm, novi X3 je duži 42 mm i širi 23 mm. Njegova visina je smanjena sa 1676 mm na 1660 mm. Uprkos produženju, međuosovinsko rastojanje ostaje na 2865 mm, ali su prednji i zadnji tragovi točkova malo širi (napred + 23 mm).
Točkovi će biti od 18 do 21 inča.
Unutra će se nalaziti kontrolna tabla novog izgleda sa displejom u kome su digitalni instrumenti i infotainment. Koristi najnoviji BMW-ov operativni sistem baziran na Androidu, OS9, Takođe će dobiti redizajniranu centralnu konzolu, kao i volan koji je predstavljen na najnovijoj Seriji 5, sa svojim pojednostavljenim kontrolama.

Prtljažnik je povećan za 20 litara, na do 570 litara, odnosno 1700 litara kada su zadnja sedišta preklopljena.
Treba reći i da je najavljeno čak 40 sistema asistencije.

Britanski mediji kažu da će BMW na njihovom tržištu ponuditi nekoliko verzija novog X3, a sve sadrže blagu hibridnu tehnologiju, osmostepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka kao standard: četvorocilindrični benzinac xDrive20, četvorocilindrični dizel xDrive20d, plug-in hibridni xDrive30e i šestocilindrični benzinac M50 xDrive.
PHEV ima ažuriranu verziju pogonskog sklopa svog prethodnika, koji sadrži noviji 2,0 litarski turbo benzinac, revidirani električni motor i bateriju većeg kapaciteta od paketa koji koristi današnji X3 xDrive30e – i zato povećanje njegovog dometa sa 60 km na 86 km samo na električni pogon. Takođe se očekuje da će ponuditi povećanje kombinovane snage od 288 KS.
Sportskiji M50 xDrive će usvojiti lagano prerađenu verziju 3,0 litarskog šestocilindraša „B58“ sa nekih 396 KS, pružajući ubrzanje od 0-100 km/h od procenjenih 4,6 sekundi.
Sem toga, u pripremi je i naslednik X3 M Competitiona, a taj se očekuje sledeće godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
DOPUNJENO: Novi BMW X3 i zvanično