
Maserati obeležava 20. godišnjicu modela MC12 predstavljanjem dva specijalna izdanja aktuelnog MC20.
To su Maserati MC20 Icona i MC20 Leggenda Limited Edition koji imaju različitu grafiku spoljašnjosti, kreirane u okviru programa Maserati Fuoriserie, a biće proizvedeni u ograničenom broju od 40 komada (po 20 jedinica svaki).

Maserati MC20 Icona ima plavo-belu spoljašnjost koja odražava boje originalnog MC12 Stradale. Gornji deo karoserije je u Icona Bianco Audace Matte, u kontrastu sa Blu Stradale trakama na donjem delu. Točkovi su hromirani, a kočione čeljusti su završene plavom bojom. Maserati je takođe dodao italijansku zastavu odmah ispod natpisa MC20 na profilu, poklopac motora od ugljeničnih vlakana i retrovizore sa automatskim zatamnjivanjem.


Sledi Maserati MC20 Leggenda, koji odaje počast trkačkom automobilu MC12 GT1 iz Vitaphone Racing tima. Ovo poslednje je važno za brend jer je postigao tri pobede i dva druga mesta na trci 24 sata Spa (od 27 ukupnih pobeda MC12 u FIA GT šampionatu).


Ova moderna reinterpretacija kombinuje nijanse Nero Essenza i Digital Mint Matte sa upečatljivim žutim akcentima. Točkovi kombinuju dve različite nijanse crne (Nero Lucido i Nero Opaco) sa primesama Digital Mint i crnim kočionim čeljustima.
Unutrašnjost specijalnih izdanja je takođe prošla tretman Fuoriserie. Oprema je bogata, uključujući monokok trkačka sedišta, Sonus Faber audio sistem, više ADAS-a i paket od ugljeničnih vlakana. MC20 Icona ima Nero/Blu presvlake, dok Leggenda ima tamniju Nero konfiguraciju. Svaka serija ima svoje ime izvezeno na naslonima za glavu, kao i posebnu značku na poklopcu motora.
Maserati nije najavio nikakvo unapređenje performansi za MC20 Icona i Leggenda u odnosu na standardni MC20, što znači da su razlike čisto kozmetičke. Takođe nije poznata cena a ni koliko ih je već prodato.
Uprkos očiglednim razlikama u karakteru i tržišnom pozicioniranju, Maserati MC12 iz 2004. je uvek bio opisivan kao inspiracija za Maserati MC20. Sličnosti između dva superautomobila uključuju raspored sa centralnim motorom, konstrukciju od ugljeničnih vlakana i identičnu izlaznu snagu od 463 kW/630 KS. Međutim, MC20 pokreće twin-turbo 3,0 litarski V6 motor, za razliku od 6,0 litarskog atmosferskog V12 u MC12.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs