
Stiže potpuno novi Ford Capri za EV generaciju, baziran na evropskom Exploreru EV (oba automobila koriste istu Volkswagen MEB platformu i dele međuosovinsko rastojanje od 277 cm).

Ford ističe da novi električni Capri ima ubrzanje sportskog automobila, domet vožnje i do 627 km, brzo punjenje i prtljažnik sa više od 570 litara zapremine.

Što se tiče dimenzija, novi Capri je dugačak 463 cm, širok 187 cm i visok 163 cm.

Originalni Capri je odavno kultni klasik, a novi potpuno električni Capri je "automobil koji je ikonični sportski kupe bio predodređen da postane."

Kako se navodi, inteligentne tehnologije pomažu da se Capri ponaša najbolje i na otvorenom putu i u gradu, od automatizovane promene trake do nadgledanja biciklista prilikom otvaranja vrata.

Spoljašnji stil odlikuju i određene dizajnerske naznake klasičnog Caprija, prilagođenog za električno doba. Ikonična četiri prednja fara se vraćaju, ali sada sa najsavremenijom Dynamic Matrix LED tehnologijom, povezanih ultramodernom interpretacijom tanke maske.

S druge strame, kupeovska linija krova se preliva u izvajani zadnji deo sa prepoznatljivim svetlima iz četiri dela.

Tu su i točkovi od lake legure od 19, 20 i 21 inča, kao i upečatljiva paleta boja sa ekskluzivnom Vivid Yellow bojom.

U unutrašnjosti je sve digitalno, minimalistički i integrisano, upravo onako kako bi klasični vozač Caprija očekivao da će se osećati u budućnosti. Zaobljeni kokpit spaja instrument tablu i vrata kao jedan element dizajna.

Deo opreme će činiti i sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, vozačevo sedište sa masažom, prednja sedišta sa grejanjem, volan sa grejanjem, MegaConsole između prednjih sedišta sa pretincem od 17 litara, pa B&O audio sistem sa 10 zvučnika, luksuzni materijali meki na dodir, ambijentalno osvetljenje u 10 različitih boja, dvozonska klima, ulazak i pokretanje bez ključa, otvaranje vrata prtljažnika bez upotrebe ruku...
14,6-inčni SYNC Move ekran se pomera gore-dole kad god želite, za najudobniji ugao gledanja ili jednostavno da odgovara vašem osećaju za stil. SYNC Move ima glasovnu aktivaciju, povezanu navigaciju i konfigurabilni interfejs.
Bežična Android Auto i Apple CarPlay kompatibilnost je standardna. Namenski držač prihvata dva velika pametna telefona i uključuje bežični punjač.
Tu je i 12 ultrazvučnih senzora, 5 kamera, 3 radara i praćenje od 360 stepeni, prilagodljivi tempomat, potpomognutom promenom trake i centriranjem trake, pa head-up displej, prepoznavanje saobraćajnih znakova, nadgledanje mrtvog ugla, pomoć pri održavanju trake, upozorenje o unakrsnom saobraćaju sa aktivnim kočenjem...
Što se tiče parkiranja, novi Capri vam može pomoći sa prednjim i zadnjim parking senzorima, zadnjom kamerom i aktivnom asistencijom pri parkiranju.

Bazni Capri (težak 2098 kg) pokreće jedan elektromotor sa 210 kW/286 KS i do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde. Domet sa jednm punjenjem baterija od 77 kWh iznosi do 627 km.
Jača varijanta raspolaže sa 250 kW/340 KS (ima dva elektromotora i pogon na sva četiri točka), za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,3 sekunde. Autonomija sa baterijama od 79 kWh je 592 km.
Punjenje 10-80 posto kapaciteta kod jače verzije traje oko 26 minuta koristeći brzo punjenje od 185 kW (kod bazne verzije traje 28 minuta na 135 kW punjenja).
Cene u Nemačkoj startuju od 51.950 evra za verziju sa pogonom na zadnje točkove i od 55.950 evra za verziju sa pogonom na sve točkove.
Početkom 2025. Ford će izbaciti i baznu verziju sa manjom baterijom, koja će počinjati od 44.950 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs