home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR Supra GT4 EVO2

Toyota Gazoo Racing (TGR) je počeo da prima narudžbine za novi trkački bolid GR Supra GT4 EVO2, u čijem razvoju su korišćene brojne povratne informacije od trkačkih timova i vozača širom sveta kako bi se postigli viši nivoi performansi, pouzdanosti i upravljivosti.

Očekivana cena za kupce u Evropi je 202.000 evra.

Od lansiranja GR Supra GT4 modela 2020. godine, zahvaljujući podršci organizatora trka i kupaca, kumulativna prodaja ovog modela je premašila 120 primeraka. Napori trkačkih timova i vozača su mu omogućili pobede u GT4 serijama i međunarodnim trkama u 11 zemalja i regija, više od 500 puta su završili na podijumu, te su postali prvaci klase u tri regije: Aziji, Sjedinjenim Američkim Državama i Evropi.

Toyota GR Supra GT4 EVO2

Tehničke karakteristike

Toyota Gazoo Racing je za sada objavio šture detalje nove GR Supre GT4 EVO2. Konstrukcija tela automobila je izrađena od čelika/aluminijuma sa zaštitnim kavezom visoke čvrstoće prema FIA propisima. Što se pogonskog sklopa tiče reč je o 3-litarskom 6-cilindričnom rednom motoru s jednostrukim twin-scroll turbopunjačem, najvećeg obrtnog momenta od 660 Nm. Menjač je modifikovani ZF automatski menjač s ručicama na volanu, a izduvni sistem Akrapovič racing s katalizatorom.

Prednje vešanje je MacPherson, a zadnje Multi-link. Kočnice napred su Brembo s trkačkim čeljustima sa šest klipova s kočionim diskovima od 390 mm, a pozadi Brembo trkačke čeljusti s četiri klipa i kočionim diskovima 355 mm. Gume su Pirelli P Zero 305/660-18 prednje i zadnje, na točkovima OZ 11 x 18“. Što se dimenzija GR Supre GT4 EVO2 tiče one su sledeće: dužina 4460 mm, širina 1855 mm (bez retrovizora).

Toyota GR Supra GT4 EVO2

Ažurirani GR Supra GT4 EVO za sezonu 2023. je imao poboljšane kočnice, upravljivost i performanse motora, što je automobil učinilo lakšim za vožnju vozačima različitih nivoa veština. Međutim, nakon tog ažuriranja, bez kraja u nastojanjima da se naprave sve bolji automobili za motorsport, TGR je nastavio da putuje po trkačkim stazama širom sveta kako bi direktno dobio vredne povratne informacije od trkačkih timova i vozača, koje se mogu dobiti samo u ekstremnim uslovima trka.

Unapređujući svoj pristup 'izradi automobila s vozačem u prvom planu' kako bi takve uvide iskoristio u razvoju, TGR je postavio debi GR Supra GT4 EVO2, s poboljšanim performansama, pouzdanošću i upravljivošću, na početak sezone 2025.

Konkretno, ABS mape su pažljivo rekalibrisane kroz vožnju različitih vozača na stazama u Japanu i Evropi kako bi se omogućilo optimalno kočenje i prolazak kroz krivine u zavisnosti o vrsti i potrošenosti guma te uslovima na stazi. Takođe, vreme promene brzina na niže je smanjeno finim podešavanjem rev-matching sistema putem softverskog ažuriranja, što je dovelo do poboljšane kontrole usporavanja tokom kočenja za povećanu brzinu u krivini.

Osim toga, pored poboljšanja hlađenja motora, kočnica i pogonskog sklopa, optimizovane su temperature u kabini da bi automobil bio lakši za vožnju čak i u teškim uslovima, pomažući u održavanju visoke nivoe performansi. Ova poboljšanja čine GR Supra GT4 EVO2 lakšim za vožnju ne samo profesionalnim trkačkim, već i amaterskim vozačima koji ambiciozno učestvuju u GT4 trkama širom sveta.

GR Supra GT4 EVO2 će imati svetsku premijeru u januaru 2025. na prvoj trci 'IMSA Michelin Pilot Challenge', koja će se održati u sklopu trke '24 sata Daytone'.

Izvor: Tportal.hr / Toyota Gazoo Racing

Foto i video: Toyota Gazoo Racing



čitanja : 431



Komentari