
Toyota Gazoo Racing (TGR) je počeo da prima narudžbine za novi trkački bolid GR Supra GT4 EVO2, u čijem razvoju su korišćene brojne povratne informacije od trkačkih timova i vozača širom sveta kako bi se postigli viši nivoi performansi, pouzdanosti i upravljivosti.
Očekivana cena za kupce u Evropi je 202.000 evra.
Od lansiranja GR Supra GT4 modela 2020. godine, zahvaljujući podršci organizatora trka i kupaca, kumulativna prodaja ovog modela je premašila 120 primeraka. Napori trkačkih timova i vozača su mu omogućili pobede u GT4 serijama i međunarodnim trkama u 11 zemalja i regija, više od 500 puta su završili na podijumu, te su postali prvaci klase u tri regije: Aziji, Sjedinjenim Američkim Državama i Evropi.

Tehničke karakteristike
Toyota Gazoo Racing je za sada objavio šture detalje nove GR Supre GT4 EVO2. Konstrukcija tela automobila je izrađena od čelika/aluminijuma sa zaštitnim kavezom visoke čvrstoće prema FIA propisima. Što se pogonskog sklopa tiče reč je o 3-litarskom 6-cilindričnom rednom motoru s jednostrukim twin-scroll turbopunjačem, najvećeg obrtnog momenta od 660 Nm. Menjač je modifikovani ZF automatski menjač s ručicama na volanu, a izduvni sistem Akrapovič racing s katalizatorom.
Prednje vešanje je MacPherson, a zadnje Multi-link. Kočnice napred su Brembo s trkačkim čeljustima sa šest klipova s kočionim diskovima od 390 mm, a pozadi Brembo trkačke čeljusti s četiri klipa i kočionim diskovima 355 mm. Gume su Pirelli P Zero 305/660-18 prednje i zadnje, na točkovima OZ 11 x 18“. Što se dimenzija GR Supre GT4 EVO2 tiče one su sledeće: dužina 4460 mm, širina 1855 mm (bez retrovizora).

Ažurirani GR Supra GT4 EVO za sezonu 2023. je imao poboljšane kočnice, upravljivost i performanse motora, što je automobil učinilo lakšim za vožnju vozačima različitih nivoa veština. Međutim, nakon tog ažuriranja, bez kraja u nastojanjima da se naprave sve bolji automobili za motorsport, TGR je nastavio da putuje po trkačkim stazama širom sveta kako bi direktno dobio vredne povratne informacije od trkačkih timova i vozača, koje se mogu dobiti samo u ekstremnim uslovima trka.
Unapređujući svoj pristup 'izradi automobila s vozačem u prvom planu' kako bi takve uvide iskoristio u razvoju, TGR je postavio debi GR Supra GT4 EVO2, s poboljšanim performansama, pouzdanošću i upravljivošću, na početak sezone 2025.
Konkretno, ABS mape su pažljivo rekalibrisane kroz vožnju različitih vozača na stazama u Japanu i Evropi kako bi se omogućilo optimalno kočenje i prolazak kroz krivine u zavisnosti o vrsti i potrošenosti guma te uslovima na stazi. Takođe, vreme promene brzina na niže je smanjeno finim podešavanjem rev-matching sistema putem softverskog ažuriranja, što je dovelo do poboljšane kontrole usporavanja tokom kočenja za povećanu brzinu u krivini.
Osim toga, pored poboljšanja hlađenja motora, kočnica i pogonskog sklopa, optimizovane su temperature u kabini da bi automobil bio lakši za vožnju čak i u teškim uslovima, pomažući u održavanju visoke nivoe performansi. Ova poboljšanja čine GR Supra GT4 EVO2 lakšim za vožnju ne samo profesionalnim trkačkim, već i amaterskim vozačima koji ambiciozno učestvuju u GT4 trkama širom sveta.
GR Supra GT4 EVO2 će imati svetsku premijeru u januaru 2025. na prvoj trci 'IMSA Michelin Pilot Challenge', koja će se održati u sklopu trke '24 sata Daytone'.
Izvor: Tportal.hr / Toyota Gazoo Racing
Foto i video: Toyota Gazoo Racing