home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Mondeo
 
Na sajmu automobila u Guangdžouu u Kini, Ford je predstavio ažurirani Mondeo. Obnovljena limuzina pete generacije treba da pomogne u preokretanju trenda pada prodaje na kineskom tržištu. U proleće 2022. godine je, ukidanjem četvrte generacije, Mondeo ukinut u Evropi, a skoro istovremeno u Kini je predstavljena peta generacija Fordove limuzine srednje klase.

Kineski Mondeo je baziran na produženoj C2 platformi Ford Focusa četvrte generacije, čija proizvodnja je okončana bez dolaska naslednika.

Ford Mondeo

Mondeo za najveće svetsko tržište se proizvodi u zajedničkoj fabrici Changan Ford u Čongkingu i prodaje se, osim u Kini, i na Bliskom istoku, gde je poznat kao Ford Taurus. A u Kini postoji još jedan Mondeo – crossover liftback s dodatkom Sport koji je do 2024. godine nosio ime Ford Evos. Ukupna prodaja dva Mondea u Kini u prvih deset meseci ove godine je iznosila 40.350 jedinica (-12,4%) i trenutno je to najpopularniji tamošnji Fordov model. Stvari ne idu dobro: u istom periodu je ukupna prodaja Forda u Kini iznosila 105.112 jedinica (-17,1%).

Ford Mondeo

Ipak, Ford ne planira da napusti kinesko tržište i priprema se za lansiranje novih modela, uključujući i ažuriranu limuzinu Mondeo. Facelift je dao limuzini aerodinamičniji prednji kraj, eliminišući dvostruka prednja svetla. Preostala gornja prednja svetla su redizajnirana i više nemaju bočne izbočine. Maska hladnjaka je postala nešto veća, redizajnirana je ivica prednjeg branika i vizuelno podeljena na dva dela. Zadnja svetla zadržavaju svoj originalni oblik, ali je njihova LED grafika ažurirana. Donji deo zadnjeg branika je izgubio lažne izduvne cevi i dobio dekorativnu masku. Takođe, dizajn felni je ažuriran.

Unutrašnjost ostaje uglavnom nepromenjena, ali postoji nekoliko ažuriranja. Veliki 27-inčni ekran multimedije ima snažniji Qualcomm Snapdragon 8155 procesor. Raspored konzole iznad centralnog tunela između prednjih sedišta je redizajniran.

Ford Mondeo

Zvanični detalji o tehničkim promenama su još uvek oskudni. Poznato je samo da je najsnažniji 2,0 litarski EcoBoost turbobenzinac, uparen sa 8-stepenim automatskim menjačem, pojačan na 261 KS i 408 Nm. Pre reforme Mondeo je u Kini bio dostupan i sa slabijim 1,5 itarskim EcoBoost motorom te hibridnim pogonskim sklopovima baziranim na oba benzinca.

Datum lansiranja i cena ažuriranog Ford Mondea još nisu objavljeni.

Izvor: Auto.ba



čitanja : 64



Komentari