
Kineski Mondeo je baziran na produženoj C2 platformi Ford Focusa četvrte generacije, čija proizvodnja je okončana bez dolaska naslednika.

Mondeo za najveće svetsko tržište se proizvodi u zajedničkoj fabrici Changan Ford u Čongkingu i prodaje se, osim u Kini, i na Bliskom istoku, gde je poznat kao Ford Taurus. A u Kini postoji još jedan Mondeo – crossover liftback s dodatkom Sport koji je do 2024. godine nosio ime Ford Evos. Ukupna prodaja dva Mondea u Kini u prvih deset meseci ove godine je iznosila 40.350 jedinica (-12,4%) i trenutno je to najpopularniji tamošnji Fordov model. Stvari ne idu dobro: u istom periodu je ukupna prodaja Forda u Kini iznosila 105.112 jedinica (-17,1%).

Ipak, Ford ne planira da napusti kinesko tržište i priprema se za lansiranje novih modela, uključujući i ažuriranu limuzinu Mondeo. Facelift je dao limuzini aerodinamičniji prednji kraj, eliminišući dvostruka prednja svetla. Preostala gornja prednja svetla su redizajnirana i više nemaju bočne izbočine. Maska hladnjaka je postala nešto veća, redizajnirana je ivica prednjeg branika i vizuelno podeljena na dva dela. Zadnja svetla zadržavaju svoj originalni oblik, ali je njihova LED grafika ažurirana. Donji deo zadnjeg branika je izgubio lažne izduvne cevi i dobio dekorativnu masku. Takođe, dizajn felni je ažuriran.
Unutrašnjost ostaje uglavnom nepromenjena, ali postoji nekoliko ažuriranja. Veliki 27-inčni ekran multimedije ima snažniji Qualcomm Snapdragon 8155 procesor. Raspored konzole iznad centralnog tunela između prednjih sedišta je redizajniran.

Zvanični detalji o tehničkim promenama su još uvek oskudni. Poznato je samo da je najsnažniji 2,0 litarski EcoBoost turbobenzinac, uparen sa 8-stepenim automatskim menjačem, pojačan na 261 KS i 408 Nm. Pre reforme Mondeo je u Kini bio dostupan i sa slabijim 1,5 itarskim EcoBoost motorom te hibridnim pogonskim sklopovima baziranim na oba benzinca.
Datum lansiranja i cena ažuriranog Ford Mondea još nisu objavljeni.
Izvor: Auto.ba