home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Salon u Detroitu pocinje za manje od mesec dana ali je Mitsubishi ipak vec objavio zvanicne slike novog Lancera, koji ce tamo doziveti svetsku premijeru. Kao sto se vidi oblik je velikim delom preuzet sa koncepta EVO X i Lanceru daje mnogo,mnogo agresivniji i privlacniji izgled u odnosu na konzervativnog prethodnika koji sada izgleda jos vise beznadezno zastarelo. Novi Lancer koristi novu globalnu Mitsubishijevu platformu koja je delimicno vec upotrebljena na novom Outlanderu. Lancer zbog toga sada ima vece medjuosovinsko rastojanje i siri trag tockova ali ukupna duzina je ipak malo manja od prethodnika. Dimenzije sada iznose DxSxV 4500mm x 1740mm x 1470mm. Naravno to ne znaci da je mesta u kabini manje cak naprotiv. Osnovni motor za Lancer je novi 2.0 litarski sa 4 cilindra i 152 KS uparen serijski sa 5-stepenim rucnim menjacem. Uz doplatu se dobija kontinualni CVT sa 6 brzina u, za sada, najboljoj GTS verziji. Ostale varijante opreme su oznacene sa DE i ES. Kasnije se naravmo ocekuje i EVO verzija sa oko 300KS i poboljsanjima u integralnom pogonu, turbo punjacu, interkuleru i opstim voznim osobinama. 





Daihatsu Materia

10 Dec 2006 - 12:35 Noviteti Link

U drugoj polovini naredne godine u Evropi ce poceti prodaja Daihatsu Materie, novog modela ovog japanskog proizvodjaca u vlasnistvu Toyote. Radi se o 3,80 metara dugackom mikrovenu za 5 osoba sa tzv. Box (kutijastim) designom, koji je veoma popularan u Japanu jer zahvaljujuci svom kockastom obliku i visokom krovu nudi veliki prostor u unutrasnjosti i isto takav prtljaznik a zahvaljujuci svojim kompaktnim dimenzijama i precniku okretanja od 9,8 metara lako se provlaci kroz prenatrpane japanske gradove. Unutrasnjost je na primetno visokom nivou sto se tice zavrsne obrade i upotrebljenih materijala. U Evropi ce se nuditi sa 2 benzinska motora i to sa 1,3 i 1,5 litara zapremine sa 91KS odnosno 103KS i 120Nm odnosno 132Nm obrtnog momenta. Uz ovaj jaci moci ce se doplatiti za integralni pogon sa visko spojnicom. Sa slabijim motorom auto ubrzava do stotke za 11,5 sekundi uz maksimum od 169 km/h i prosecnu potrosnju od 6,6 litara na 100 km. Jaci agregat gura automobil do 170 km/h uz ubrzanje 10,8 sekundi i potrosnju od 7,2 litara. Oba motora ispunjavaju Euro4 standard zastite okoline. U serijsku opremu spadaju 4 airbega, ABS i BAS dok ce se ESP nuditi uz doplatu. Cene za sada nisu poznate.



Kia Ceed

10 Dec 2006 - 12:33 Noviteti Link

Najnoviji model korejske Kie, cija je proizvodnja upravo pocela u Slovackoj, pre nekoliko dana vozili su evropski novinari na promociji u Rimu. Buduci da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim zeljama i potrebama, dizajn je prilagodjen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su jos savremena tehnologija, bogata oprema, prihvatljiva cena i uz sve to i opsta garancija na automobil u trajanju od 5 godina, odnosno 7 (sedam!) za motor. Za baznu verziju trgovci Kie u EU trazice 13500-14500 eura. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, 6 vazdusnih jastuka, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, eletricne podizace stakala, 15 incne tockove... Najskuplja verzija nudice jos automatski klima uredjaj, ESP, 16 incne alu felne, elektricne retrovizore, alarm, kozni volan i sl. Koliko ce Ceed kostati kod nas i sta ce sve sadrzati u opremi saznacemo najverovatnije u martu 2007. na salonu automobila u Beogradu.U svoj adut u kompaktnoj klasi duzine 4220 mm i medjuosovinskog rastojanja 2650mm, Kia ugradjuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105KS do 140KS i dizelas od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Oni novinari sa pocetka teksta jedino nisu bili zadovoljni voznim osobinama Ceed-a, koje jos nisu na nivou evropskih rivala ali je napredak u odnosu na prethodne modele Kie u svemu ocigledan. Auto ce se u prodaji naci pocetkom 2007.godine i to u verziji sa 5 vrata dok su vec u pripremi i varijante karavana i sportskog hatchbacka sa 3 vrata.



Saturn Astra

8 Dec 2006 - 12:56 Noviteti Link

Iz GM-a, vlasnika i Opela i Saturna, potvrdili su da ce se evropska Opel Astra naci u prodaji u SAD-u i Kanadi tokom naredne godine i to pod imenom Saturn Astra. To nikoga ne treba da cudi posebno posle slucaja klonova Opel Antara/Saturn VUE i Saturn Sky/Opel GT. Radi se o novoj, upravo redizajniranoj verziji Astre, predstavljene na salonu u Bolonji. Automobil ce svoju americku premijeru imati u februaru 2007. na salonu u Chicagu i to u verziji kombilimuzine sa 5 vrata i coupe. GM nije saopstio koji ce se motori ugradjivati u ovu Astru ali se gotovo sa sigurnoscu moze ocekivati da ce se amerikancima nuditi samo benzinci. Najsnazniji bi trebao biti 2,0 litarski turbo sa 240 KS. Takodje se ocekuje ugradnja novog 1,6 litarskog turba sa 180KS.



AC Kimber

8 Dec 2006 - 11:52 Noviteti Link

Britanski konzorcijum Project Kimber, koji planira da obnovi proizvodnju Smarta Roadster sa imenom AC, predstavio je javnosti prvu zvanicnu skicu buduceg vozila i neke informacije vezane za sam projekat. Prema njihovim tvrdnjama sada se nalaze u zakljucnoj fazi investicije od ukupno 65 miliona funti, koja ce biti ulozena u proizvodnju ovog automobila, mada kako sami priznaju, trenutno se vec nalaze u zaostatku u ostvarivanju planova. Da podsetimo Project Kimber je ove godine otkupio pravo na proizvodnju Smarta Roadstera i Roadstera Coupe, cija je proizvodnja prestala tokom ove godine. Ipak AC Kimber nece jednostavno biti klon Smarta Roadstera sa znakom AC Kimbera vec u Kimberu planiraju velike i estetske i tehnicke promene, koje mozete videti na skici. Ono sto je zanimljivo da se na automobilu na skici vide vrata, koja se podizu uvis u Lamborghini stilu. Da li ce to resenje opstati na serijskom automobilu nema nikakvih informacija.



Italijanska fabrika ce na salonu u Detroitu januara naredne godine ponuditi novi automatski menjac za svoju luksuznu limuzinu Quattroporte. Menjac je provereni i pouzdani sestostepeni automatik firme ZF, koji treba da omoguci jos tecnije menjanje brzina. Zbog novog menjaca i raspored tezine po osovinama je sada za nijansu promenjen i sada iznosi 49/51 umesto 47/53 odsto sto se u voznji nece primetiti.



Nissan je nedavno u Japanu predstavio blago redizajnirani sportski model 350 Z (u Japanu Fairlady Z) ciji je najveci novitet ustvari novi V6 VQ35 motor sa 313KS iz novog Skyline-a. Obrtni moment je takodje povecan sa 353 na 365Nm a ubrzanje do stotke je smanjeno sa 5,6 na 5,4 sekundi. Svi podaci vaze za japansku verziju. Potpuno nova generacija Nissanove, sada vec 40 godina stare legendarne Z serije, planirana je za 2009.godinu. 



Mercedes je prosirio ponudu motora u svojoj S klasi novim V8 dizelasem. U model S420 CDI ugradjen je motor sa 235Kw(320KS) i 730 Nm. Ubrzanje ove velike limuzine od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,6 sekundi uz maksimalnu brzinu ogranicenu na 250 km/h. Pritom prema navodima fabrike trosi prosecno 9,5 litara na 100 km puta sto uz rezervoar od 90 litara omogucava autonomiju od 1000 km.



Lexus IS-F

7 Dec 2006 - 15:06 Noviteti Link

Lexus je i zvanicno potvrdio da uvodi F (kao fast) sportske verzije svojih automobila kao konkurente M i AMG modelima BMW-a i Mercedesa. Prvi model sa oznakom F bice IS-F, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Detroitu pocetlom januara 2007. godine. Da bi konkurisao BMW-u M3, AMG-u C55 i Audiju RS4 imace motor V8 sa svih 425KS. Cena bi se trebala kretati oko 50000 dolara u SAD-u. Na teaser slici, koju je Lexus danas objavio, je samo detalj novog IS-F kao najava dolaska novog modela. Obratite paznju na zavrsetke izduvnih cevi! Drugi modeli Lexusa koji ce poneti sportsku oznaku F bice GS-F i buduca coupe varijanta modela IS.



Maruti Zen Estilo

7 Dec 2006 - 12:00 Noviteti Link

Indijski Maruti, koji prodaje svoj mali model 800 i kod nas, upravo je predstavio svoju novu verziju modela Zen Estilo. Kako je Maruti indijski Suzukijev partner ne treba da cudi da je Zen Estilo nista drugo do Suzuki MR Wagon sa oznakama indijske firme. Inace ovaj mikroven sa obaveznih 5 vrata i duzine 3,5 metra pokrece 1,1 litarski motor sa 16v i 64KS. Da li ce se ikada pojaviti i u Evropi za sada nije poznato. 



Obelezavajuci jos jednu titulu u konkurenciji vozaca Sebastiana Loeba u WRC-u, Citroen predstavlja 2 specijalne sportske varijante svojih modela C2 by Loeb i C4 by Loeb. Citroen doduse ove godine nije zvanicno ucestvovao u WRC sampionatu ali ce trostruki sampion tog takmicenja Sebastian Loeb naredne godine voziti model C4 WRC zvanicne fabricke ekipe Citroena pa su tako ove specijalne verzije i lepa najava povratka Citroena u WRC sampionat. C4 by Loeb se nudi u 2 boje; crvenoj ili crnoj sa 17 incnim alu felnama u beloj ili tamno sivoj boji i uz zadnji krovni spojler u boji karoserije. Uz svaki primerak ove serije ide naravno i plocica sa serijskim brojem i logo by Loeb na vratima i na zadnjem kraju vozila. Unutra se isticu crveno-crno sportska sedista i enterijer delimicno u kozi i u kombinaciji sa alkantarom kao i pedale od aluminijuma i detalj u vidu crvenog konca uptrebljenog na koznom upravljacu. Paleta motora, koji se ugradjuju u ovu verziju obuhvata benzince od 110, 143 i 180KS i dizelase od 110 i 138KS. Drugi model ove serije C2 by Loeb, koji je napravljen na osnovi serijske VTR/VTS verzije, slicno vecem bratu takodje se nudi u 2 boje tj. crvenoj i crnoj i sa 16 incnim alu tockovima i krovnim spojlerom u boji automobila. Unutra nema iznenadjenja. Kao i kod C4 by Loeb i ovde se obilato koristi hrom i aluminijum ( od ovog poslednjeg su pedale)  kao i koza za volan sa crvenim koncem. Sedista su takodje u kombinaciji crne i crvene boje. Ugradjuju se 2 motora, oba benzinci i to 1,6 sa 110 i 125KS. Ovaj poslednji ima i ESP sistem koji se moze u potpunosti iskljuciti. I na ovom modelu se nalazi poseban logo by Loeb na vratima i pozadi kao znak prepoznavanja.



Peugeot 207 CC

6 Dec 2006 - 15:37 Noviteti Link
Od danas su dostupne i prve fabricke slike nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Sto se izgleda tice tu velikih iznenadjenja nema, buduci da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji lici na stil 206 CC, nastavlja se uspesna tradicija  Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsecanja radi od 2001, kada je pocela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa vecim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jevtiniji je prodat u 360000 komada.. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spusta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelas sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugradjuje 5-stepeni rucni menjac s tim sto se kod slabijeg benzinca moze doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duzi od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, cime je ova CC varijanta 75mm niza od hatchbacka. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljaznik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine.  Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi mozda moze da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski nize nego u klasicnoj 207-ici. Kako je saopsteno proizvodnja ce se odvijati u Spaniji, a prodaja pocinje u martu naredne godine kada ce biti poznata i cena.

Tek sto se pojavila nova generacija malog gradskog automobila dobija i prvu limitiranu verziju sa adekvatnim imenom-Limited One nastavljajuci time tradiciju prethodnika, koji je pruzao siroke mogucnosti za personalizaciju.Ova nova verzija ce biti proizvedena samo u coupe varijanti u 1500 primeraka. Buduci da je Italija najvece trziste za Smart (dosad je u toj zemlji prodato 210000 komada ), cast da ugosti premijeru ove varijante Smarta imace salon automobila u Bolonji. U prodaji ce se pojaviti istovremeno kad i obicna varijanta novog Smarta, dakle u aprilu 2007. godine ali ce se uplate primati vec od sredine januara. Ova ekskluzivna verzija se spolja razlikuje po specijalnoj metalik boji nazvanoj pyrit siva i srebrnom bojom tridion sigurnosne celije u kojoj su i maska i alu tockovi od 15 inca. Tu je i panoramski krov kao deo serijske opreme, grejanje sedista i automatska klima sa 2 zone podesavanja. Unutra se odmah primecuje nappa koza na sedistima, volanu i rucici menjaca. Motor je benzinac sa 71KS i maksimalnom brzinom od 145km/h. Cene nove generacije Smarta bi trebale da ostanu na nivou prethodne uprkos svim poboljsanjima.



Pocetkom januara na salonu automobila u Detroitu Honda ce izloziti koncept Accord coupe, novu karoserijsku varijantu svog najprodavanijeg modela u SAD-u. U Hondi se nadaju da ce ovim hrabrim novim dizajnom, koji pokazuje i kako ce izgledati potpuno nova generacija Accorda limuzine, nastaviti sa uspesnim prodajnim rezultatima kojima pomazu i takva priznanja kao sto je pobeda u svojoj kategoriji u prestiznom izboru "10best cars" casopisa Car and Driver. U proteklih 25 godina Accord se cak 21 put nasao medju pobednicima u tom izboru. Na prvoj slici je zvanican crtez novog Accorda coupe concept a na drugoj samo nezvanicna impresija moguceg izgleda nove limuzunske verzije Accorda najavljenog za 2008. godinu.



Ford C-MAX za 2007.

5 Dec 2006 - 13:09 Noviteti Link

Za Salon automobila u Bolonji, koji pocinje za neki dan, Ford najavljuje novi model C-MAX sa velikim izmenama u dizajnu kako spolja tako i iznutra. Kako je aktuelna verzija kritikovana zbog nedovoljno zanimljivog izgleda i prevelike slicnosti sa obicnim Focusom, u Fordu su na novoj verziji primenili svoj tzv. kineticki dizajn tako da obnovljeni C-MAX izgleda daleko atraktivnije i vise nalik na veci model S-MAX. Usput je auto izgubio ime Focus u imenu tako da se sada umesto punog naziva Focus C-MAX zove jednostavno C-MAX. Spolja novi model odlikuju nova maska, svetla, nova hauba, agresivniji branici sa vecim otvorima za vazduh i nova svetla za maglu. Pozadi osim neizbezno doteranog branika najzanimljiva su zadnja svetla i to ne zbog neke promene u izgledu vec po upotrebljenoj LED tehnologiji. Uglavnom ceo auto je mnogo atraktivniji i privlacniji. Da ne bi ostalo samo na spoljasnjim korekcijama izgleda i unutrasnjost je kompletno preradjena uz primetan porast kvaliteta upotrebljenih materijala. Nova je centralna konzola i instrument tabla, oplate vrata i dizajn sedista. Uz sve to ima vise mesta za sitnice. Posebno zanimljiva ce biti i opcija staklenog panoramskog krova.