home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Prvo novi Focus. Naravno ne radi o novom evropskom Focusu vec o verziji namenjenoj Severnoj Americi a koja upravo dozivljava svoju premijeru na salonu u Detroitu. Osim standardne verije limuzine sa 4 vrata, Ford u americku ponudu vraca coupe verziju Focusa ( mada vise lici na, u Evropi zaboravljenu, karoserijsku verziju limuzine sa 2 vrata ) a iz programa izbacuje, zbog slabe prodaje station wagon odnosno karavan varijantu. Model za 2008. godinu donosi unapredjen spoljasnji i unutrasnji dizajn, doterano ogibljenje i poboljsanu upravljivost. Osnovni motor je 2,0 litarski sa136KS. 

Fordov sedan srednje klase, model Five Hundred ( 500 ), je upravo doziveo prvi veci restyling za novu prodajnu sezonu. U Fordu napominju da se radi o cak 500 izmena a ono sto se prvo vidi jeste novi spoljasnji dizajn mada samo od A stuba pa napred. Tu je novi korporativni look buducih Fordova, tacnije prednja maska, odnosno bolje receno hromirani gril sa 3 horizontalne linije. Ono sto se ne vidi je novi 3,5 litarski V6 motor sa 260KS i novi 6-stepeni menjac. Osim toga i u kabini ima promena pre svega u kvalitetu materijala i poboljsanoj zvucnoj izolaciji. Na polju bezbednosti u Fordu isticu ojacanu strukturu karoserije i njihov AdvanceTrac stability control system. U nastavku jos nekoliko slika novog Focusa.

 

 (Dalje)



Predstavljen u Zenevi prosle godine kao koncept ali odmah uz napomenu da ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2007. godine, Opel GT je izazvao veliku paznju zaljubljenika u otvorene automobile, koji su zaista tesko podneli proteklu godinu u cekanju na ovaj atraktivni dvosed. Ali kao sto to obicno biva cekanje se isplatilo. Opel GT, koji bi mogao da se okarakterise i kao naslednik Speedstera, bice promovisan kao auto spreman za prodaju vec pocetkom marta ove godine naravno opet u Zenevi a prodaja pocinje na prolece, taman na vreme kada oni zaljubljenici u lepo vreme izvlace svoje kabriolete na sunce. Mnogi medju njima pozelece da promene svoj prevoz a sa najavljenom cenom od 30675 evra u EU, Opel GT sa 2,0 litarskim turbo motorom od 264KS predstavlja zaista primamljivu ponudu posebno ako se uporedi sa cenama kokurenata poput BMW Z4 (150-231KS), Audija TT roadster (200-250KS), Honde S2000 (240KS) i drugima, koji svi odreda ili staju vise ili imaju slabije motore. Doduse BMW za Z4 nudi snazniju M varijantu sa 343KS ali je cenom jos vise u oblacima. Jedino Mazda sa manjom cenom (ali i manjom snagom od 126 do 160KS) ozbiljno konkurise ovom Opelu. Naravno ovde govorimo o konkurentnosti cena a vozne osobine i uzitak u voznji su ono sto se kod ovakvih automobila posebno racuna. Tu i Mazda ali i svi ostali pomenuti automobili imaju sta da pokazu dok Opel tek treba da dokaze koliko vredi. A da ima cime, vidi se vec iz suvoparnih tehnickih podataka,  koji glase : motor 1998 ccm sa turbo punjacem razvija 194Kw(264KS) i 353Nm. Ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi a maksimalna brzina 230 km/h. Zahvaljujuci odlicnom rasporedu tezine od 1395 kg na prednju i zadnju osovinu i koncepciji motor napred, pogon pozadi, GT pruza zaista zabavnu voznju. Tockovi su 18 incni sa gumama 245/45 R18. Da pomenemo i dimenzije koje iznose : DxSxV 4091mm x 1813mm x 1274mm i jos medjuosovinsko rastojanje 2415mm. Ovaj Opel je lep ( i uspesan ) primer kako se radi u velikim auto kompanijama. Naime GT nije sasvim Opelov proizvod vec samo jedan od klonova koji su nastali unutar GM-a, kome pripadaju i Saturn sa modelom Sky, Pontiac Solstice i ( mozda ) buduci Vauxhall GT. Ovde treba podsetiti da je americki rodjak Opela GT, Pontiac Solstice posle 17 (!) godina prosle godine konacno skinuo Mazdu MX5 Miatu sa trona najprodavanjeg roadstera u SAD-u. Tako da se sa razlogom u Opelu nadaju da ce i u Evropi, sad evropski rodjak tog Pontiaca, slicno proci na trzistu odnosno da ce ponoviti uspeh prve verzije Opela GT izmedju 1968. i 1973. godine. Usput, na ovim zvanicnim slikama, obratite paznju na kombinaciju crvene boje karoserije i broja na registarskoj tablici !! Slucajnost ili ...
 

 

 



Medju masom americkih noviteta spremnih za salon u Detroitu, nekako se provukla zvanicna najava novog modela iz Citroena, koji je ipak nama blizi i znacajniji novitet. Nakon sto je C4 Picasso sa 7 sedista predstavljen i na nasem trzistu, Citroen dakle sprema i kracu verziju tog MPV-a, ovoga puta za 5 putnika. Osim manjih ukupnih dimenzija ( kraca verzija ima 4470mm a duza 4590mm ) ova se varijanta od starijeg brata razlikuje i po drugacijem dizajnu zadnjeg kraja, pre svega se primecuju nova zadnja svetla i polozenije zadnje staklo. Osim toga stariji brat ima ravnu liniju donjeg dela bocnih stakala a kratki Picasso izlomljenu nasred zadnjih vrata. Zbog svega toga kao i pomenutih kompaktnijih dimenzija, ova kraca verzija cak mozda izgleda privlacnije i dinamicnije i vise nalik nekom obicnom karavanu a ne nekakvom nezgrapnom minivanu. Napred nema dizajnerskih promena odnosno i C4 sa 5 sedista raspolaze sa vec cuvenim velikim vetrobranskim staklom a za paletu motora se najavljuje da ce biti ista kao i kod duze verzije za 7 putnika tj. u rasponu od 109 do 143KS iz 1,8 i 2,0 litarskih benzinaca i 1,6 i 2,0 litarskih dizelasa.  



Peugeot 207 RC

4 Jan 2007 - 16:53 Noviteti Link

Posle Opel Corse OPC sa 192 KS i najave o Fiatovom Puntu Abarth ( sa preko 200 konja) evo i prve slike gotovog Peugeota 207RC. Ali iako je na ovoj slici prikazan definitivni izgled ovog Peugeota fotka nije zvanicno stigla iz samog Peugeota vec su je se dokopali odredjeni holandski auto portali. Tako da sve sto sledi je samo nezvanicno ali prilicno uverljivo. Prvo jos oko imena. Naime Holandjani pisu da ce ime RC ( kao prethodnik 206 RC ) biti upotrebljeno samo u nekim evropskim drzavama a u drugim ce poneti ime GTI kao nekada model 205 GTI. Motor je isti kao u Miniju Cooper S ( zajednicki razvoj BMW-a i PSA grupacije ), 1,6 litarski turbo ali sa "samo" 175KS i 240Nm ( sa overboostom privremeno skace na 260Nm ). Rec samo jer pomenuti konkurenti sa pocetka teksta raspolazu ili ce raspolagati sa vise snage pod haubom a tu je naravno i Renault Sport Clio197 sa, kako mu ime kaze, 197KS. Ipak ubrzanje do 100 km/h je 7,1 sekundi a najveca brzina koju moze da postigne-220 km/h. Tockovi su 17-incni, premijera na salonu u Zenevi, u martu,  a prodaja u EU od aprila dalje. Cena se jos ne zna.



Zasto znaci uzvika ? Prosto. Opet su ove ekskluzivne slike pre vremena procurele i to ovaj put skoro pet dana pre roka. Naime slike su bile pod embargom za objavljivanje sve do nedelje 7.januara ali kao sto je to obicaj proteklih dana (!) sa novitetima spremnih za salon u Detroitu, i ove su pustene, ko zna kako, u opticaj bez znanja Chryslera. Osim slika Chryslera Voyager ( U SAD-u Town&Country ) i brata mu blizanca Dodgea Caravan, evo i podataka o motorima i dimenzijama. Za amerikance ce 4,0 litarski benzinski motor V6 biti bazna motorizacija uparen sa automatikom od 6 stepeni. Za evropljane ce biti zanimljiviji 2,5 i 2,8 litarski CRDi dizalasi sa 143 odnosno 150KS. Drugi motori su jos benzinci od 2,4 i 3,3 litre sa 152 odnosno 174KS. Osim novog dizajna, koji lici malo na model Pacificu i malo na 300C ( bar napred ), novi Voyager ce se nuditi u 2 verzije; sa kracim ( ukupna duzina automobila 4800mm ) i duzim medjuosovinskim razmakom ( Ukupna duzina 5100mm ). Ova nova generacija Voyagera treba da nastavi uspesnu tradiciju prethodnih, koji su svi od prvog iz 1983. godine bili zlatna koka za Chrysler. Za 2008. i VW ce na osnovi ovog novog Voyagera napraviti novi MPV auto ali ce biti namenjen samo Severnoj Americi. Na prvoj slici je Voyager a na drugoj Dodge Caravan.



Samo nekoliko sati posle nase najave o novoj Corsi OPC i slika sa testiranja, Opel je jutros i zvanicno pustio slike OPC verzije Corse i najavio promociju vec na salonu u Zenevi pocetkom marta ove godine. Zna se vec i cena-15595 funti. Cena je u funtama posto je informacija prvo objavljena u Britaniji kroz najavu nove Vauxhall Corse VXR sto je samo britansko ime za Corsu OPC. Sama Corsa OPC ima, kao sto smo i najavili, 1,6 litarski turbo motor sa 192KS i 230Nm kao i ubrzanje od 0 do 100km/h za samo 7,2 sekunde, sto je daleko bolje od prvih najava. Pritom maksimalna brzina je 225 km/h. Menjac je sa 6 stepeni. OPC varijanta se, kao sto se vidi, zasniva na Corsi sa 3 vrata, a nije potvrdjeno da li ce mozda biti i verzije sa 5 za one koji vole i prakticnost i sportske osobine. Naravno da je i spoljasnjost dodatno zacinjena sportskim dodacima kao sto su poveci prednji spojler sa velikim otvorima za vazduh i zanimljivo oblikovanim svetlima za maglu, agresivnija maska, novi retrovizori, pragovi, zadnji spojler sa difuzorom, centralno smesteni zavrsetak izduvne cevi, alu tockovi od 18 inca, krovni spojler i sl. Iznutra; tu su Recaro sedista, sportski volan sa metalnom aplikacijom. Na slikama Opel Corsa OPC i Vauxhall Corsa VXR. U nastavku jos vise slika. 

 (Dalje)

Citroen C1 Chrono

2 Jan 2007 - 00:16 Noviteti Link

Citroen je spremio jos jednu posebnu seriju svog najmanjeg modela C1 sa imenom Chrono. C1 se pojavio u prodaji u junu 2005. i otada je prodat u 119000 primeraka. Ovom ogranicenom serijom od samo 800 komada, Citroen nudi personalizovani izgled svog malise ali samo Francuzima. Kao i dosad naglasak je na estetici i dodatnoj opremi a ne na motorima i ostaloj mehanici. Motor je 3-cilindricni benzinac od 1,0 litra sa 68KS. Spolja se odmah primecuju dodatne aplikacije na karoseriji u race look fazonu a tu su i novi 14-incni alu tockovi i beli retrovizori. Iznutra je najveci "novitet' ustvari serijski ugradjen obrtoimer (!), po cemu je ova Chrono serija ustvari dobila ime a koga inace u obicnoj serijskoj verziji treba doplatiti 60 evra. I taj obrtomer je bele boje valjda da se uklopi sa istim takvim retrovizorima. RDS radio sa CD plejerom zaokruzuje unutrasnju dodatnu opremu. Boje, koje se specijalno nude za ovu varijantu, su Carlinite grey, Caldera black, Damas blue, Argon blue, Skarlet red i Ra yellow. Cene se krecu od 10950 do 11850 evra.



Pre neki dan smo objavili nezvanicne slike novog kabrioleta iz Rolls Royca ali sa, u tom trenutku dostupnom informacijom, da ce se zvati Corniche. Medjutim samo neki dan kasnije, sam Rolls Royce je objavio zvanicne fotografije tog novog modela i zvanicno ime koje definitivno glasi Phantom Drophead coupe. Kao sto se vidi i po imenu auto predstavlja varijaciju na temu vec postojece limuzine Phantom pa koristi isti V12 motor sa 6,75 litara zapremine. Snaga za Phantom Drophead Coupe nije zvanicno objavljena, a za uporedjenje limuzinski Phantom iz tog motora izvlaci 338Kw(460KS) i 720Nm. Iako nosi i rec Coupe u svom imenu ipak se radi o kabrioletu sa 4 sedista i platnenim krovom. Kao sto smo vec pisali, dizajn ovog Rollsa je preslikan sa studije 100EX iz 2004. a premijera u Detroitu 7. januara. Cena nepoznata ali sigurno nece biti mala a pocetak proizvodnje leto 2007. godine



Na proslom salonu automobila u Detroitu, americki ASC je izlozio koncept Hummera H3 sa platnenim krovom preko cele duzine istog, a na sledecem salonu u Detroitu, za nekoliko dana, i sam Hummer ( u vlasnistvu GM-a ) izlaze svoju interpretaciju Hummera H3 u Open top verziji. Kao i kod ASC-a radi se o platnenom krovu u stilu harmonika vrata, koji se moze zaustaviti u bilo kom trenutku kretanja i tako otvoriti tacno onoliko koliko zelite i ako ste bas romanticno raspolozeni, sa voljenom osobom posmatrati zvezde. Salonski primerak je atraktivno doteran sa kombinacijom srebrne karoserije i crnih 20 incnih tockova. Drugi novi model iz GM-a, spreman za Detroit, je novi model srednje klase Malibu iz Chevroleta o kome smo vec pisali ali evo sada konacno i zvanicnih fabrickih fotografija nove nade Chevroleta u borbi sa Hondom Accord i Toyotom Camry. Auto je napravljen na produzenoj FWD Epsilon platformi koju vec koriste Pontiac G6, Saturn Aura i Saab 9-3 ali je duzi od njih kao i od konkuranata. Treba reci da je dizajn ove nove verzije kudikamo privlacniji od prethodnika a to se odnosi posebno na ukusno stilizovanu unutrasnjost koja vec koketira sa visom klasom. Motori su, za sada 2,4 litarski sa 4 cilindra i 164KS i 3,6 litraski V6 sa 252KS pri cemu je ovaj snazniji uparen sa automatskim 6-stepenim menjacem.



Za Detroit Dodge je spremio novu, jos jacu evoluciju svog sportiste Vipera SRT10 sa povecanom snagom na svih 600KS( pre 510 ). Dodatnih 90 konja naravno nije jedino sta donosi unapredjeni model, jer snage ustvari nikad nije nedostajalo. Smanjeno je i vreme potrebno za ubrzanje do 60 milja na sat (96km/h) na ispod 4 sekunde. Zvanicnih podataka nema ali se pretpostavlja da ce biti izmedju 3,5 do 3,9 sekundi. Uzgred Viper SRT10 za 2008. ima i povecanu zapreminu V10 motora sa 8,3 na 8,4 litre a ono vaznije, inzenjeri su poradili jos na ogibljenju, povecali kocnice i smanjili zaustavni put, doterali menjace, sto sve zajedno treba da poboljsa upravljivost i trakciju, odnosno vozne osobine na koje su se dosad zalili americki novinari. Za bolje hladjenje motora, sada su tu povecani otvori na haubi, koji doprinose jos agresivnijem izgledu ionako brutalne Dodgeove otrovnice. Uz dve paralelne bele linije (opcija) utisak je kompletan. Kao i dosad i osvezeni Viper bice dostupan kao coupe i kao roadster.



Nissan Rogue i zvanicno

28 Dec 2006 - 12:44 Noviteti Link

Pisali smo vec o novom Nissanovom crossoveru sa imenom Rogue i objavili tada dostupan crtez dela automobila a evo sada automobila u konacnom obliku. Zvanicna premijera naravno na salonu u Detroitu za nekoliko dana, tacnije 7. januara, sto se poklapa sa datumom promocije nove Mazde Tribute ili CX5, jednog og mogucih konkurenata ovog Nissana. Ostali rivali bice Toyota RAV4, Hyundai Sante Fe i Honda CRV mada samo u Severnoj Americi buduci da dolazak Rogua u Evropu bar za sada nije planiran. Po izgledu Rogue sledi dizajnerski pravac veceg modela Murano a delimicno i novog Qashqai-ja, pre svega napred. Motor koji ga pokrece ja za sada benzinac od 2,4 litra sa 175KS ( uz CVT transmisiju ) a kasnije ce mu se verovatno pridruziti jos neki. Pogon moze biti samo na prednje tockove ili uz doplatu inegralni.



Kako smo vec pisali o Bravo-u, sada samo nekoliko novih slika novog Fiatovog aduta u kompakt klasi cija ce promocija biti 29. januara u Rimu. Slike koje objavljujemo naravno nisu zvanicne fabricke a na njima novi Bravo zaista pokazuje da ima cime da izazove etablirane konkurente u tzv. Golf klasi. Prvi put je dostupna i jasna slika gotove unutrasnjosti bez ikakvih maski kao sto je dosad bio slucaj sa nezvanicnim fotografijama.



Rolls Royce Corniche

27 Dec 2006 - 12:48 Noviteti Link

Posle vise najava i nagadjanja bice, nece biti serijske verzije koncepta 100EX od pre neku godinu, iz Rolls Royca su stigle zvanicne slike i najava o premijeri novog kabrioleta sa 4 sedista na osnovi te studije ali sa tradicionalnim imenom Corniche. Premijera naravno za nekoliko dana na salonu u Detroitu sto i nije iznenadjenje buduci da SAD predstavlja izuzetno vazno trziste za Rolls Royce. Kao sto se vidi sa slika impozantni izgled je u celosti prenesen sa pomenutog prototipa, ukljucujuci izgled prednjih LED svetala i haubu od nerdjajuceg celika. Vrhunski luksuz i najkvalitetniji materijali u unutrasnjosti se podrazumevaju kao i cena do neba (cena se jos ne zna kao ni termin pocetka prodaje). Zvanicnih podataka o motoru nema ali se pretpostavlja da ce biti ugradjivan 6,8 litarski V12 iz Phantoma sa 338Kw(460KS) i 720Nm. U nastavku jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Honda Crossroad

27 Dec 2006 - 00:30 Noviteti Link

Honda lepo popunjava svoju ponudu SUV-ova, tako da posle nove generacije modela CR-V evo stize i naslednik manjeg HR-V. Novitet (pre svega za Severnu Ameriku) nosi ime Crossroad i pruza mogucnost prevoza za 7 putnika za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za cetvoro. Treba reci da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom oznacavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxSxV : 4267mm x 1778mm x 1651mm. Pokrecu ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ne zaboravite da je auto pre svega namenjen Amerikancima tako da trenutni nedostatak dizela i nije nedostatak. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno ce imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon moze biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove. Ah da! Ove ekskluzivne slike su opet pre vremena procurele u javnost bez volje Honde poput Jaguara C-XF ili Licolna MKR. Crossroad treba da se pojavi u prodaji negde sredinom februra naredne godine a mozda ga mozemo ocekivati i na salonu u Detroitu.



Obnovljena Mazda Carol

27 Dec 2006 - 00:24 Noviteti Link

Mazda je upravo objavila slike doterane verzije malog modela Carol za 2007.godinu. Rec je o modelu napravljenom pre neku godinu zajednicki sa Suzukijem ( u njegovoj verziji se zove Alto ) a sad je dosao red da se malo obnovi za novu prodajnu sezonu. Auto je u Japanu prilicno popularan pre svega medju zenama i to zbog svog simpaticnog izgleda, malih dimenzija i prakticnosti. U Mazdi se nadaju da ce novom osvezenom verzijom privuci jos vise kupaca a takvih bi trebalo samo u Japanu biti oko 800 mesecno. I sta je to novo na Carolu ? Nista senzacionalno. Tek spolja se primecuju novi  prednji branik, sa njim bolje estetski uklopljena maska, novi zmigavci sada odvojeni od prednjih svetala, u crno obojeni A stub, lajsne kao i novi branik pozadi. Vecih promena ima iznutra. Sedista su potpuno nova a tu je i nekoliko novih materijala za oblaganje kabine kao i nov dizajn oplate vrata. Uz par novih ostava za sitnice i povecan kvalitet izrade to je to. Mazdai je dodala 2 nove boje za karoseriju, pominje se i manja potrosnja goriva ali se ne precizira za koliko. Motor je zapremine 660 kubika sa 2 bregaste osovine a pogon ili samo na prednje tockove ili integralni. Menjaci koji su na raspolaganju su 5-stepeni rucni i 2 automatska; jedan sa 3, drugi sa 4 stepena. Cene se u Japanu krecu od 6500 do 9080 americkih dolara.