home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Tata Nano za 1740 evra!

10 Jan 2008 - 12:53 Noviteti Link

Indijska kompanija Tata Motors je i zvanično na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (9th New Delhi Auto Expo) promovisala svoj novi model Nano, dugoočekivani ultrajeftini automobil o kome se dosta pričalo i pisalo poslednjih meseci. Ovaj auto za široke narodne mase u Indiji će naime u osnovnoj verziji koštati samo 2550 američkih dolara, odnosno oko 1740 evra! Naravno, od automobila sa tako niskom cenom ne može se očekivati mnogo, tako da ga tržišta poput SAD-a ili Zapadne Evrope neće videti, već će biti na raspolaganju kupcima u Africi, Latinskoj Americi, azijskim zemljama, a možda i na istoku Evrope. Tata Nano je inače dugačak samo 310 cm, širok 150 cm, a visok 160 cm. U Nano je ugrađen maleni (623 kubika) dvocilindrični aluminijumski benzinac sa 33KS (smešten pozadi), koji pokreće zadnje točkove (veličine samo 12 inča!). Nano postiže maksimalnu brzinu od 60 milja na sat (96 km/h), a potrošnja je manja od 5 litara na 100 km (u planu je i dizel verzija). Tata Motors će Nano nuditi u dva paketa opreme; standardnom i luksuznom (sa brojnim dodacima i velikim izborom boja). Standardni paket znači da auto nema ni audio uređaj, ni električne podizače stakala, ni centralnu bravu, ni servo, ni klimu, mada će neki od ovih elemenata opreme biti dostupni u tzv. luksuznoj verziji, koja će dobiti i svetla za maglu i branike u boji karoserije. Ovde i napomena da će na pomenutu cenu od 2550 dolara, kupac u Indiji morati da doda i 12,5% za troškove poreza. Inače, za dizajn ovog automobila bio je zadužen italijanski Institute of Development in Automotive Engineering, a rezultat je maleni gradski monovolumen sa 4 vrata, kratkim prepustima karoserije, dovoljno mesta za komforan smeštaj za četiri putnika (sa dovoljno mesta za noge i glave istih), visokom pozicijom sedenja i koji po tvrdnjama samog proizvođača zadovoljava standarde vezane za bezbednost putnika i zaštitu životne sredine. Tata Motors planira da godišnje proizvede 250-350.000 primeraka ovog modela, a njegova prodaja u Indiji startuje krajem ove godine (izvoz neće početi pre 2011. godine).





Redizajn za Nissan Note

10 Jan 2008 - 00:59 Noviteti Link

Nissan je juče objavio da će u Japanu 16. januara startovati prodaja restilizovane verzije kompaktnog MPV modela Note (na slici). Prvi Note je inače debitovao u januaru 2005. kada je osvojio simpatije kupaca pre svega zbog svoje komforne i funkcionalne kabine, kao i prostranog prtljažnika. Model za 2008. godinu je dobio redizajniranu spoljašnjost (nova prednja svetla, gril, hauba, branik), revidiranu unutrašnjost (modernizovana instrument tabla, nove boje, kvalitetniji materijali, bogatija oprema), unapređeni 1,5 litarski četvorocilindrični motor (manja emisija CO2 i NOx) i doteranu XTRONIC CVT transmisiju. Kupcima su na raspolaganju i tri nove boje za karoseriju (Titanium Pearl Metallic Blue Turquoise, Titanium Metallic Frosty Green i Pearl Metallic Amethyst Gray), a Note se i dalje nudi u 2WD verziji sa pogonom na prednje točkove, kao i u 4WD varijanti sa pogonom na sva četiri točka. Za sada nema najava kada bi obnovljeni Note mogao da se nađe na tržištu Starog kontinenta.   



VIDEO : Tata Sumo Grande

10 Jan 2008 - 00:57 Noviteti Link

Indijski Tata Motors će na salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) osim modela People's Car (najjeftinijeg automobila na svetu), javnosti predstaviti i novi SUV model, nazvan Sumo Grande, koji će se na indijskom tržištu naći već ovog meseca. Radi se o vozilu sa tri reda sedišta (za 7 do 8 osoba) i međuosovinskog rastojanja od 2550 mm, koga pokreće 2,2 litarski turbo-dizel motor nove generacije sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 120KS i 250Nm obrtnog momenta.




Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih slika i par detalja o novoj generaciji svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1783 mm, visok 1461 mm, dok je međuosovinsko rastojanje dužine 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je za 35 mm duži, 18 mm širi i za 8 mm niži od istoimenog prethodnika (i rastojanje između osovina je kraće za 42 mm). Za razliku od sadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na Škodinu studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako je već ranije najavljeno u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Superb će pokretati paleta od tri dizel i tri benzinska motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Jedan od njih je i 1,8 litarski TSI benzinac sa 118kW/160KS, sa kojim će Superb od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 9 sekundi. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.

 



UPDATE : Audi TT-S

8 Jan 2008 - 23:54 Noviteti Link

Sem (nezvanične) vesti da će Audi na skorašnjem salonu automobila u Detroitu (za medije počinje već 13. januara) promovisati dizelsku verziju Audija R8 (o tome više OVDE), sada stiže i vest o sportskom Audiju TT u TT-S varijanti, koja će takođe ugledati svetlost dana na pomenutom salonu. Novi Audi TT-S će imati 2,0 litarski TFSI turbo motor, koji isporučuje 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a biće dostupan i u kupe i u roadster verzijama. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,2 sekunde (u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), odnosno 5 sekundi (sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom). Maksimalna brzina ? Tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. TT-S ima i direktnije upravljanje, tvrđe podešeno ogibljenje, pojačni kočioni sistem i Quattro pogon na sva četiri točka. Od ostalih novih detalja, koji će TT-S razlikovati od standardnih TT modela, vredi istaći prednja LED dnevna svetla, kućišta retrovizora od brušenog nikla (kao kod ostalih Audijevih S modela), modifikovan prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novim spojlerom, doteranu "single-frame" masku hladnjaka, četiri završetka izduvnog sistema, podešavajuće zadnje krilo, 18-inčne aluminijumske točkove, kožna sportska sedišta, upravljač sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale i specijalne TT-S oznake na automobilu.



Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je danas konačno i zvanično obelodanio podatke o svom novom modelu CTS-V, koga će publika moći da vidi već za neki dan na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

VIDEO : Cadillac CTS-V




Hyundai je danas objavio prve fotografije i specifikacije američke verzije svog novog luksuznog modela Genesis, sa kojim korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina (premijera će biti već za neki dan na NAIAS salonu automobila u  Detroitu). Što se dizajna tiče, ne može a da se ne primeti (ne)namerna sličnost njegovih bokova sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na američkom tržištu pokretaće tri motora, i to 3,3 i 3,8 litarski Lambda V6 benzinci (sa 268, odnosno 290KS), kao i potpuno novi 4,6 litarski V8 Tau motor sa 368KS pri 6500 o/min. i 439Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min. V8 agregat omogućava ovoj limuzini dugačkoj skoro 5 metara ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 6 sekundi, a snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepene ZF automatske transmisije sa opcijom manuelnog menjanja brzina komandama na volanu (V6 verzije dolaze u paru sa Aisin automatskim menjačem sa 6 stepeni). Usput, raspored težine Genesisa iznosi 53% napred i 47% nazad. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, AFLS adaptivna prednja svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Lexicon Audio System (snage 500 vati), dugme za start motora, kožna sedišta (sa grejanjem i hlađenjem), ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Prodaja u SAD-u startuje ovog leta, a cena za osnovni model će biti ispod 30.000 dolara.



VIDEO : Lexus IS-F

8 Jan 2008 - 00:44 Noviteti Link

Novi sportski Lexus IS-F pokreće V8 agregat, koji raspolaže sa konjicom od 311kW/423KS pri 6600 o/min. i 505Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Ovaj japanski "M3 killer" sa težinom od 1690 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,6 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 170 milja na sat ili skoro 274 km/h (četvrt milje, odnosno 402 metra prelazi za 13 sekundi). Motor je uparen sa 8-stepenim Sport Direct Shift menjačem, koji ima komande za menjanje brzina na volanu, a bazira se na transmisiji iz modela LS460. IS-F je u odnosu na standardni Lexus IS naravno pretrpeo brojne izmene na ogibljenju (između ostalog novi su amortizeri i opruge), kočionom sistemu, aerodinamici, a tu su i novi BBS točkovi od 19 inča sa gumama dimenzija 225/40R19 napred, odnosno 255/35R19 nazad. Cena za IS-F u Japanu počinje od 7.660.000 jena ili nepunih 47.000 evra, a Lexus planira da godišnje proda 7000 primeraka ovog modela (od čega preko 5000 u SAD-u, a u samom Japanu oko 500).  



Aston Martin Racing je pustio u opticaj prvi crtež svog budućeg trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, a bazira se na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 će značiti da je ova britanska fabrika jedina koja nudi trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U katogoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to će biti ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno trkačko gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi bioetanol gorivo (uključujući tu i američku Le Mans Seriju).   



Lada Kalina 1117

6 Jan 2008 - 01:49 Noviteti Link

U Rusiji je krajem decembra 2007. godine konačno krenula prodaja dugoočekivane Lade 1117, odnosno Lade Kaline u karavan varijanti (prototip je prvi put predstavljen javnosti još 2001. godine na tadašnjem salonu automobila u Moskvi). Ovo je inače treća karoserijska verzija Kaline, koja se dosad nudila kao limuzina (model 1118) i hatchback sa petora vrata (model 1119). I nova Lada 1117 za sada koristi poznati 1,6 litarski benzinski motor (sa 81KS i 120Nm), dok se već za ovu godinu najavljuje ugradnja 1,4 litarskog agregata sa 16 ventila (66kW/90KS i 127Nm). Dužina Kaline karavan iznosi 404 cm (kao Kalina sedan, a 19 cm više od hatchbacka), dok je međuosovinsko rastojanje isto za sve verzije - 2470 mm. Cena za osnovnu verziju u Rusiji je 254.299 rubalja, odnosno oko 7100 evra (oko 150 evra više od Kaline sedan). Za tu cenu se u osnovnom modelu dobijaju el. prednja stakla, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, točkovi od 14 inča, imobilajzer, metalik boja, upravljač podesiv po visini itd. Za podsećanje, Kalina 1118 u Srbiji košta 8400, a Kalina 1119 ima cenu od 8500 evra (navedene cene za Srbiju su sa uračunatim PDV-om i bez popusta koje naš uvoznik i distributer Jugo Lada povremeno odobrava).




Austrijski KTM (drugi najveći proizvođač motocikala u Evropi) je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložio prototip svog novog roadstera, nazvanog X-Bow (Crossbow), a sada je konačno sve spremno za početak serijske proizvodnje, koja će u austrijskom Gracu početi u drugoj polovini ove godine. Ovaj novi dvosed izuzetno lagane konstrukcije imaće uskoro i svoju britansku premijeru na predstojećem salonu Autosport International u Birmingemu, koji se održava od 10. do 13. januara (ovo je X-Bowu već četvrto pojavljivanje na nekom auto salonu). Inače, specijalno za britansku promociju, X-Bow će se po prvi put pojaviti u novoj, opcionoj Gleaming White beloj boji (prva slika). X-Bow pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162kW/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 2200 do 4000 o/min. Sa takvom snagom i težinom od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, sa diskovima od 305 mm napred, odnosno 262 mm nazad. Pogon je na zadnjim točkovima, a menjač 6-stepeni manuelni. Mnogima će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala, kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata, pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila. Za početak KTM namerava da proizvede samo jednu seriju od 100 komada X-Bowa (nazvanu "Dallara Series"), a kasnije se planira proizvodnja od 1000 primeraka godišnje. U najnovijem press saopštenju KTM-a se ne pominje cena ovog hibrida između motocikla i automobila, ali prema ranijim najavama, ona bi trebalo da iznosi najmanje 40.000 evra.

VIDEO : KTM X-Bow




 

Samo par dana posle predstavljanja potpuno novih modela Citroen Berlingo i Peugeot Partner, francuska PSA grupacija je juče objavila i prve zvanične slike i detalje o modernizovanim blizancima - Citroenu C8 i Peugeotu 807 (porodicu ovih MPV blizanaca čine još Lancia Phedra i Fiat Ulysse). Kao i kod nedavno promovisane restilizovane verzije Lancije Phedra (o tome više OVDE), i Citroen C8 je pretrpeo samo minorne kozmetičke promene (više hroma na branicima, hromirane kvake na vratima, veći znak Citroena napred i pozadi, diskretno doterana maska hladnjaka, zatamnjena zadnja svetla kod skupljih verzija, a unutra nove boje, više hromiranih detalja i kvalitetniji materijali), dok je prava novost u stvari ugradnja novog 2,2 litarskog HDi dizel motora (sa DPFS filterom čestica čađi), koji se već ugrađuje u Citroen C5 i C6. Radi se o motoru sa 125kW/170KS i 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem (kasnije će biti ponuđen i u kombinaciji sa 6-stepenom automatskom tramsmisijom). Sa ovim motorom C8 postiže 196 km/h, dok mu ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekundi (po fabričkim podacima potrošnja u vangradskim uslovima vožnje iznosi 6,6 litara na 100 km). Ostalo je sve po starom. C8 i dalje nudi komforan prevoz za 8 putnika u tri reda sedišta (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2,82 metra), dok je zapremina prtljažnika od 225 do maksimalno 2948 litara (zavisno od broja putnika u automobilu). Paletu motora pored pomenutog novog 2,2 litarskog HDi agregata, čine i 2,0 litarski benzinac sa 143KS (sa 5-stepenim manuelnim i 4-stepenim automatikom), kao i dva dizelaša; jedan sa 120, a drugi sa 138KS (oba u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem).

Sve rečeno za doterani Citroen C8, praktično važi i za obnovljeni Peugeot 807. Dakle, više hroma spolja i iznutra, blago promenjen donji deo prednjeg branika, par novih boja za karoseriju, kvalitetniji materijali i nove boje u interijeru, a pre svega novi 2,2 litarski HDiF dizelaš sa 170KS i 370Nm (takođe u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem, a kasnije tokom ove godine i sa automatikom od 6 brzina). Peugeot je inače od aprila 2002. godine prodao nešto preko 150.000 komada modela 807.



Kia je juče na domaćem, korejskom tržištu i zvanično startovala sa prodajom svog novog SUV modela Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle), a ako vam se učinilo da ste ovaj model već negde videli, u pravu ste. Nedavno smo pisali o njemu ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi (zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana već 13. januara na predstojećem NAIAS salonu automobilu u Detroitu). Prodaja u SAD-u i drugim tržištima izvan J. Koreje počinje ili krajem proleća ili početkom leta ove godine. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS.

 

VIDEO : Kia Mohave




Francuska PSA grupacija je požurila i već drugog dana 2008. godine je predstavila novu generaciju modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner (ili bi bilo pravednije reći da je Partner original, a Berlingo njegov klon?). Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno išćekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zainteresovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju drugu polovinu 2008. godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve genereacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Kao što je moglo da se vidi i sa špijunskih slika objavljenih proteklih dana, velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra (sadašnji ima nepunih 4,14 metra), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine (međuosovinsko rastojanje je takođe veće), kvalitetnije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koji pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, za sada je zvanično najavljeno da će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (ima naravno DPFS filter čestica čađi), dok će paletu agregata kasnije dopuniti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o čemu je nedavno već bilo reči).

Novi Peugeot Partner i Partner Tepee

Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je danas objavio prve zvanične slike i detalje o novoj generaciji Peugeota Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji (ali samo za određena tržišta), koji će se od sada zvati Partner Origin. Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji dizajn se podrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (sa DPFS filterom čestica čađi), kome će se kasnije pridružiti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra (zavisno od verzije), nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.

 



Chevrolet Corvette ZR1

Nissan GT-R