home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hyundai Elantra Touring

24 Jan 2008 - 01:07 Noviteti Link

Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a ovih dana je na salonu automobila u Montrealu zvanično promovisana i serijska varijanta ovog modela namenjenog Severnoj Americi, koga mi u Evropi znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon (korejski proizvođač je istovremeno na salonu u Montrealu proslavio i 25 godina prodaje svojih automobila u Kanadi). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinac sa 141KS, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni automatik nudi kao opcija. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, a od opcija kupcima su na raspolaganju kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne. Prodaja Elantre Touring će početi ovog proleća, a cene će biti objavljene naknadno.   





Mazda je najavila da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6.-16. mart 2008.) promovisati trovratnu verziju svoje nove Mazde2 (ovo će inače biti prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa 3 vrata). I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski turbo-dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa 5 vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata. Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.   



Lotus Exige Sprint

23 Jan 2008 - 01:29 Noviteti Link

Lotus je predstavio još jedan specijalni (i naravno limitirani) model. Ovoga puta radi se o Lotusu Exige Sprint, za koga je inspiracija pronađena u modelu Elise Sprint sa početka sedamdesetih godina prošlog veka (proizvodio se između 1971. i 1973.). To se pre svega odnosi na posebnu kombinaciju boja, tačnije radi se o kombinaciji Aspen White bele boje na donjem delu i Solar Yellow žute na gornjem delu automobila, razdvojenih zlatnom trakom sa natpisom "Exige Sprint" (umesto pomenute žute, moguće je dobiti i tzv. Persian Blue plavu boju). U paketu se nalaze još Lotusov Sport Pack paket, posebni aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kožna sportska sedišta, dok je za pogon zadužen motor sa 243KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 4 sekunde i za maksimalnu brzinu od 235 km/h. Lotus će proizvesti ograničenu seriju od 40 primeraka Exiga Sprint, a biće dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji i Irskoj (po ceni od 42.550 funti).



Nekoliko dana posle zvaničnih slika i detalja o obnovljenom Mercedesu CLS (o tome više OVDE) stižu i prve fotografije redizajniranog Mercedesovog roadstera SL, čija će zvanična svetska premijera biti 6. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Ovde i podsećanje da je još krajem decembra prošle godine na internet procurela jedna slika obnovljenog SL-a u AMG verziji, na kojoj je bio vidljiv samo zadnji deo automobila. Sada smo međutim konačno u prilici da vidimo i prednji kraj ovog automobila na kome su upravo i izvršene najveće promene. Dakle, nova su prednja svetla, maska hladnjaka, branik, hauba i blatobrani, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema). Paleta modela novog SL-a će obuhvatati verzije SL 280 sa 170kW/231KS, SL 350 sa 232kW/316KS, SL 500 sa 285kW/388KS, SL 600 sa 380kW/517KS, kao i dve sportske AMG verzije : SL 63 i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje SL 55 AMG) zadužen je V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za najsnažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora kod SL 63 i SL 65 AMG su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, dok je maksimalna brzina kod oba modela već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km).

 



 

 

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn uspešnih i poznatih automobila, poznata je stvar. Ova vest samo to potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija Lifan Auto juče je zvanično promovisala svoj novi model Lifan 3-series, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom Minijevom klonu podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato svi ostali karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) bukvalno preslikani od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 3-series (odnosno serija 3) već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija, pa će biti zanimljiva njihova reakcija povodom ovog slučaja). Inače, Lifan 3-series će se na domaćem, kineskom tržištu naći u prodaji u prvoj polovini ove godine.




Mazda je nedavno promovisala restilizovanu verziju svog MPV modela Mazda5, koji se na tržištu Starog kontinenta nalazi od 2005. godine. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak, tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja i zadnja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 107kW/146KS pri 6500 o/min. i 184Nm pri 4000 o/min.) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije. I dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 85kW/115KS pri 5300 o/min. i 165Nm pri 4000 o/min., kao i 2,0 litarski dizel CITD agregat u dve verzije : slabijoj sa 81kW/110 i 310Nm i jačoj sa 105kW/143KS i 360Nm. Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Od standardne bezbednosne opreme treba izdvojiti frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, BAS, dok su DSC i TCS sistemi u serijskoj ili opcionoj opremi u zavisnosti od verzije. Ovde i podsećanje da je na EuroNCAP testu Mazda5 osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.

VIDEO : Mazda5

 



Nekoliko modela Alfa Romea će uskoro ponovo dobiti legendarnu Quadrifoglio Verde oznaku (zelena detelina sa četiri lista), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Najnovije Alfe koje su dobile znak deteline sa četiri lista su modeli 147 i GT, a oba pokreće 1,9 litarski JTDM dizel motor, kakav se već nalazi u Alfi 147 Ducati Corse, koja je predstavljena u decembru prošle godine povodom titule Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Motor razvija 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta, a kako se najavljuje Alfa 147 i GT Quadrifoglio Verde će imati slične performanse kao i pomenuti 147 Ducati Corse, koji do 100 km/h stiže za 8 sekundi i postiže maksimalnih 215 km/h. Sem 1,9 JTDM motora, Alfe 147 i GT Quadrifoglio Verde će raspolagati i Alfinim Q2 diferencijalom sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), spuštenim ogibljenjem, kao i sa nekoliko novih elementa opreme koji će ih odvajati od standardnih modela (između ostalog tu su 18-inčni aluminijumski točkovi, hromirani završeci izduvnih cevi i isti takvi retrovizori, kočiona klješta u crvenoj boji, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača, dvozonski automatski klima uređaj, sportski volan, stereo sistem sa CD i MP3 plejerom, Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti i zadnji spoljer kod modela 147).



VIDEO : BMW M3 Cabrio

21 Jan 2008 - 13:43 Noviteti Link

BMW je posle oficijelnih slika i detalja od pre nekoliko dana, danas pustio u opticaj i prvi zvaničan video svog novog modela M3 u Cabrio izdanju (u stvari Coupe-Cabrio izdanje, budući da novi M3 Cabrio ima metalni sklopivi krov, kao uostalom i ostale nove BMW-ove "trojke" u kabriolet verziji). Pomenuti metalni krov se inače otvara/zatvara za samo 22 sekunde. U M3 Cabrio će bavarska fabrika, sem manuelnog 6-stepenog, ugraditi i novi 7-sedmostepeni "M DKG" menjač (na nemačkom DoppelKupplungsGetriebe, na engleskom "M DCT" Dual-Clutch Transmission), odnosno BMW-ov menjač sa duplim kvačilom (veoma sličan Volkswagenovoj DSG transmisiji). Zbog veće težine M3 Cabrio sa manuelnim menjačem će do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), a sa "M DCT" menjačem za 5,1 sekundu (M3 Coupe "M DCT" do stotke potroši 4,6 sekundi). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine M3 Cabria u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije (M3 Cabrio će biti teži od M3 Coupea za 205 kg). Povećana potrošnja je takođe očekivana, a ona po fabričkim podacima iznosi 12,9 litara na 100 km (M3 Coupe troši zvanično 12,4 litra, mada su novinari na testovima bez problema trošili oko 18 l/100 km). M3 Cabrio će naravno pokretati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS pri 8400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Da li treba uopšte i pominjati da je maksimalna brzina opet limitirana na 250 km/h? Poput M3 Coupea i M3 Cabrio karakterišu širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora.



Novi Proton Saga

21 Jan 2008 - 00:41 Noviteti Link

Malezijski Proton je promovisao novu generaciju svog modela Saga, koji u osnovi predstavlja klasičnu limuzinsku verziju postojećeg Protona Savvy. Saga je zamišljen da bude jednostavan, ekonomičan i praktičan mali sedan, a pre svega da bude pristupačan što širem krugu kupaca. Zato od njega i ne treba očekivati neki vrhunski dizajn ili visoki kvalitet završne obrade, mada je na tom polju na daleko višem nivou nego njegov istoimeni prethodnik. Novi model nudi i više mesta u unutrašnjosti, što je zasluga dužeg međuosovinskog rastojanja i veće visine u odnosu na stari model (prema prvim izveštajima Saga putnicima na zadnjim sedištima nudi sasvim dovoljno mesta za noge i glavu). Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako: dužina 4257 mm, širina 1680 mm, visina 1502 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2465 mm (ili drugačije rečeno, novi Saga je od starog kraći za 54 mm, širi 45 mm, viši 142 mm, a rastojanje između osovina je povećano za 85 mm). Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika veća za 43 litra (sada 413 litara), dok je klirens (rastojanje od tla) smanjen sa 170 na 150 mm. U Protonu su za Sagu pripremili i novi motor. Radi se o 1,3 litarskom Campro IAFM agregatu sa 94KS pri 6000 o/min. i 120Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Proton navodi da Saga sa manuelnim menjačem i pri brzini od 90 km/h troši 6 litara na 100 km, dok model sa automatskim menjačem pri istoj brzini troši 6,3 litra na 100 km. Proton će Sagu inače nuditi u tri verzije : N-Line, B-Line i M-Line, međutim treba reći da nijedna od njih u opremi ne nudi ni ABS, ni vazdušni jastuk za suvozača.

   



Seat Ibiza Sport

21 Jan 2008 - 00:39 Noviteti Link

Na samom početku godine španski Seat je promovisao novu Ibizu Sport sa 1,4 litarskim benzincem sa 16 ventila, koji sada raspolaže sa 100KS (ranije 85KS), a uparen je sa manuelnim petostepenim menjačem. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 190 km/h. Za dinamičniju vožnju brine se tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, a za privlačniji izgled petokrake 16-inčne aluminijumske felne (sa gumama dimenzija 205/45) i zadnji krovni spojler u boji karoserije. U paketu su još i sportska sedišta, kožni trokraki volan i kožna ručica menjača, kao i MP3 CD/radio. Cena za ovu Ibizu Sport u Velikoj Britaniji iznosi 9395 funti.




Subaru će uskoro i zvanično ponuditi evropskim kupcima svoj prvi dizel motor (naravno boxer), koji će se u početku ugrađivati u modele Legacy Sports Tourer i Outback, a kasnije i u Forester (septembar 2008.) i Imprezu (decembar 2008.). Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. Legacy 2,0TD R Sports Tourer do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 8,5 sekundi i postiže 202 km/h, dok Outback 2,0TD R postiže 199 km/h, a do 96 km/h ubrzava za 8,8 sekundi. Prosečna potrošnja (po fabričkim podacima naravno) za model Legacy 2,0TD R Sports Tourer iznosi 5,7 litara na 100 km, a kod Outbacka 2,0TD R 5,8 litara. Motor inače emituje 151 gram CO2 po kilometru (Legacy 2,0TD R Sports Tourer), odnosno 153 g/km u modelu Outback 2,0TD R. 



Ford je dopunio paletu pogonskih agregata u svojim modelima Mondeo, S-Max i Galaxy novim TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. (sa overboostom ta vrednost kratkotrajno raste na 420Nm). Novi motor ima filter čestica čađi i uparen je sa manuelnim šestostepenim menjačem. Sa novim motorom prosečna potrošnja ova tri Forda će iznositi između 6,2 i 6,7 litara na 100 km (zavisno od modela), maksimalna brzina se kreće od 208 km/h (Galaxy) do 233 km/h (Mondeo), a ubrzanje od 0 do 100 km/h kod sva tri automobila iznosi ispod 10 sekundi. U Nemačkoj će modeli sa ovim motorom biti skuplji za oko 1250 evra u odnosu na dosadašnji najjači dizelaš sa 103kW/140KS, pa će tako Mondeo 2,2 TDCI u toj zemlji imati cenu od 28.150 evra.   



Posle onih procurelih slika obnovljenog Mercedesa CLS (u AMG verziji) iz decembra prošle godine, nemački proizvođač je danas konačno objavio i prve zvanične fotografije i detalje o ovom redizajniranom modelu. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i sa nedavnom promocijom osveženog roadstera SLK), pa je to slučaj i sa ovim modelom. Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni CLS se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga modifikovane maske hladnjaka (sada sa dve umesto četiri lamele) i saćastog grila u donjem delu branika. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju novim retrovizorima (sa žmigavcima u LED tehnologiji), atraktivnijim aluminijumskim točkovima (modeli CLS 280, CLS 320 CDI, CLS 350 CGI imaju felne veličine 17 inča, model CLS 500 od 18 inča, a CLS 63 AMG od 19 inča), doteranim zadnjim branikom, zadnjim LED svetlima i modifikovanim završecima izduvnog sistema (unutrašnjost je osvežena novim trokrakim multifunkcionalnim volanom, modifikovanom instrument tablom i novim bojama). Što se palete motora tiče, ona izgleda ovako: novi osnovni model CLS 280 ima 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, postiže 245 km/h, troši 9,8 litara na 100 km), model CLS 350 CGI raspolaže sa V6 benzincem od 215kW/292KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi i može do 250 km/h), CLS 500 ima 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS, V6 dizelaš u modelu CLS 320 CDI razvija 165kW/224KS i 540Nm, dok najjači CLS 63 AMG pokreće 6,3 litarski V8 sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta. Sve verzije novog CLS-a se standardno opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom automatskom transmisijom, koja u manuelnom "M" modu omogućava vozaču ručno menjanje brzina komandama na volanu (CLS 63 AMG ima AMG-ovu SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmisiju). Sportski CLS 63 AMG (na trećoj i četvrtoj slici) odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG izduvni sistem sa hromiranim duplim završecima, nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (gume dimenzija 255/35 R 19 napred, 285/30 R 19 nazad), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema), mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona), ekskluzivna AMG sporstka sedišta u kombinaciji  Nappa kože i alkantare i ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina). Ubrzanje CLS-a 63 AMG od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema. Inače, sve verzije obnovljenog CLS-a mogu se opciono opremiti AMG paketom, koji uključuje (između ostalog) drugačije branike, nove pragove i alu točkove od 19 inča. Zvanično tržišno lansiranje revidiranog CLS-a je planirano za mart ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

CLS 280: €55,692.00
CLS 320 CDI: €59,321.50
CLS 350 CGI: €61,404.00
CLS 500: €75,053.30
CLS 63 AMG: €106,624.00



Gillet Vertigo 5

17 Jan 2008 - 13:46 Noviteti Link

Belgijski maloserijski proizvođač automobila Gillet je na domaćem terenu salona automobila u Briselu (počeo 15. januara) publici predstavio novu, već petu evoluciju svog sportskog kupe modela Vertigo, koji se po prvi put pojavio još pre 16 godina (u osnovi ovo je trkački automobil legalizovan za svakodnevni saobraćaj). Ovu najnoviju evoluciju Vertiga pokreće verzija Alfinog V6 motora zapremine 4,0 litra, koji je uz malu masu vozila (recimo, šasija od karbon fibera je teška samo 58 kg!) zaslužan za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,26 sekundi. Cena ? Prava sitnica...135.000 evra.




Redizajnirani Ford Focus smo mogli da vidimo u septembru (hatchback verzija sa 3 i 5 vrata) i decembru (karavan verzija) prošle godine, a na salonu automobila u Briselu Ford ovih dana premijerno predstavlja i obnovljeni Focus u sedan, odnosno klasičnoj limuzinskoj varijanti sa 4 vrata. Prvo što kod obnovljenog Focusa sedan upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Prosto je neverovatno koliko je u stvari bilo malo potrebno da se od neupadljivog Focusa dobije daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus sedan za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema. I dalje je u ponudi široka paleta benzinskih i dizel agregata iz prethodnog modela, tačnije benzinci imaju snagu u rasponu od 80 do 145KS, dok dizelaši razvijaju između 90 i 136KS. Prodaja obnovljenog Focusa sedan u Nemačkoj zvanično startuje 23. februara.