home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Alfa 159 TI

26 Feb 2007 - 16:09 Noviteti Link

Na toliko pominjanom Ženevskom salonu i Alfa će imati nekoliko sitnijih noviteta među kojima i ovu Alfu 159 sa oznakom TI (Turismo Internazionale), koja označava program individualizacije, koji Alfa nudi za svoje modele. Tačnije, time kupci dobijaju mogućnost da svoju Alfu učine rafiniranijom i ekskluzivnijom. Konkretno, Alfa 159 TI je napravljena da zadovolji posebno zahtevne mušterije po pitanju performansi, dinamičkih osobina i sportskog izražaja njihovih automobila. Ono što se kod 159 TI odmah primećuje, jesu 19-inčni alu točkovi kroz koje se jasno naziru crvena kočiona klješta kao i posebne boje za karoseriju (crna, crvena i siva) sa kojima se idealno uklapa zanimljiv  detalj-hromirani retrovizori. Tu je i sportski podešeno i spušteno ogibljenje, Brembo kočnice kao i novi pragovi i dve izduvne cevi, po jedna na svakom kraju automobila. Logo TI, kao zaštitni znak edicije, nalazi se na zadnjim vratima. Unutrašnjost je naravno sva u crnoj koži, uključujući sportska sedišta i volan kao i panele na vratima sa kojima se idealno dopunjuju hromirani i aluminijumski detalji u kabini. Na raspolaganju su 3 motora; 2,4 litarski JTDm dizel sa 200KS,  2,2 JTS benzinac sa 185KS i benzinski 3,2 V6 od 260KS. Prodaja, kako je saopšteno, počinje za nekoliko meseci.





Pre mesec dana objavili smo špijunske slike aktuelnog Golfa V u karavan verziji sa kojim se vrše poslednje test vožnje negde na severu Švedske. Kako je zadnji kraj bio maskiran ostalo je samo da sačekamo na Ženevski salon u početku marta da bi videli šta su to u Wolfsburgu uradili. I evo par dana pred početak salona u Ženevi, VW je objavio prve dve zvanične slike tog novog Golfa u Variant verziji, kako u fabrici zovu svoje karavane. Mišljenja o dizajnu novog zadnjeg kraja već su podeljena i to samo nekoliko sati pošto je VW pustio u opticaj ove slike. Po jednima, zadnji kraj nije "najsrećnije" rešen ( ovo je blago rečeno ! ) a po drugima važnija od izgleda jeste veličina i funkcionalnost prtljažnika. Ovde se postavlja i pitanje zašto je VW odlučio da tek sada predstavi Golfa V u karavan varijanti kada već krajem 2008. ili početkom 2009. stiže potpuno novi Golf VI. Valjda u stilu "bolje ikad nego nikad". U svakom slučaju slike su tu a evo i nekoliko prvih informacija o ovom Golfu. Dužina mu iznosi 4560 mm ( skoro 1 cm više od Jette ) i što je samo 10 mm kraće od Passata B3 ( onog predstavljenog 1988. i koji se često i dalje viđa na našim putevima ) dok zapremina prtljžnika iznosi 690 litara a sa oborenim sedištima 1550 litara. Od motora na raspolaganju su benzinci od 1,6 litra i 102KS kao i 1,4 litarski TSI sa 140 konja a od dizelaša se najavljuju 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140KS. Golf V Variant će se proizvoditi u VW-ovoj fabrici u Meksiku gde se već proizvodi nova Jetta. U prodaju kreće na leto, bar na zapadu Evrope, kada će biti poznata i cena.   



 

O novom Cadillacu CTS pisali smo još početkom januara kada je imao svetsku premijeru na salonu u Detroitu. Uskoro stiže i na Stari kontinent a svoju zvaničnu, evropsku premijeru imaće na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Nova generacija Cadillaca CTS ( na slici ta evropska verzija ) ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu odnosno novi Cadillac srednje klase ( u početku samo verzija sa pogonom pozadi ), samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke ( dakle oštre i agresivne linije karoserije ). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca koji su prihvatili ovakav dizajn. Naime podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61000 primeraka i to samo u SAD-u. Ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a. Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2870 mm. Verzija namenjena evropskim kupcima ima benzinski 3,6 litarski V6 motor sa 223kW/300KS i 366Nm, ( u Americi se nudi i varijanta sa 258KS ) a u drugoj polovini godine se u SAD-u očekuje i sportski CTS-V model sa V8 motorom i oko 400KS. Krajem godine, u Evropi će se u prodaji pojaviti i varijanta sa 3,0 litarskim motorom i 245KS. To je neophodno jer je tokom prošle godine u Evropi prodato samo 464 (!) primeraka starog CTS-a koji inače u ponudi nije imao dizel agregat. Prema nekim informacijama, Cadillac radi i na coupe i karavan verzijama ovog modela, koji bi se mogli pojaviti već krajem ove godine s tim što bi prodaja počela tokom 2008. godine. Zasad, kupci će moći da biraju između ručnog menjača i automatika ( oba sa po 6 stepeni ) a kada tokom ove jeseni počne i prodaja novog CTS-a, očekuje se i promocija verzije sa pogonom na sva četiri točka. Uz novi CTS, Cadillac će u Ženevi predstaviti i doterani SRX, bogato opremljeni SUV model kao i novi Escalade o kome smo takođe nedvno pisali. I model STS u Ženevu dolazi sa novitetima odnosno biće izložena varijanta sa pogonom na sve točkove, kao i sa novim 6-stepenim automatskim menjačem. Cadiilac u Ženevu dovodi i sportsku verziju modela BLS kao i atraktivne XLR-V i STS-V modele. Ovi poslednji dolaze u Evropu u aprilu.  



Mazda AZ Wagon

26 Feb 2007 - 00:41 Noviteti Link

Pojavila se i nova Mazda AZ Wagon. Kao i istoimeni prethodnik i nova verzija je jednostavno Suzuki Wagon R samo sa značkom Mazde. U ovom slučaju, "donator" je novi Suzuki Wagon R Stingray o kome smo nedavno pisali. Kako je dakle Mazda AZ Wagon samo Suzuki sa drugom značkom, sve što važi za taj Suzuki važi i za ovu Mazdu osim što je kod Mazde ponuda motora sužena na 2 motora dok su kod Suzukija na raspolaganju 3 mašine. Mazdu pokreću 4-cilindrični agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 64KS kao i 3-cilindrični VVT motor sa 54KS. Menjač je u oba slučaja 4-stepeni automatik a može se birati između pogona na sva 4 točka ( 4 WD ) ili samo sa 2 WD pogonom.   



Chrysler će u Ženevi, na skorašnjem salonu automobila, imati i evropsku premijeru Sebringa u Coupe-Cabrio verziji (dakle sa metalnim sklopivim krovom). U Evropi će se nuditi sa 2 motora ( jedan benzinac i jedan dizelaš ), 3 menjača i 2 paketa opreme ( Touring i Limited ). Uz prostranu kabinu i veliki prtljažnik kao i dobar odnos cena-dobijeno, to su glavne karakteristike ovog noviteta. Naravno novi Sebring CC ima povećane dimenzije u odnosu na model koji zamenjuje a u Chrysleru najavljuju i veću aktivnu i pasivnu bezbednost. Tako su u serijskoj opremi, osim prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, i ABS, EBD, ESP i Traction Control elektronski bezbednosni sistemi. Pomenute veće dimenzije sada izgledaju ovako : D x Š x V  4922 mm/1815 mm/1485 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2765 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 320 litara. Što se dizajna tiče, u Chrysleru oblik Sebringa CC opisuju kao "izražajan, atletski i rafiniran". Koliko su u pravu pokazaće prodaja a ona u Evropi počinje u drugoj polovini godine kada će se znati i cene. Rekosmo da će se nuditi sa 2 motora. Prvi je poznati 2,7 litarski V6 benzinac sa tačno 2736 ccm zapremine sa138Kw/188KS i 256Nm obrtnog momenta. Dizel je zapremine 1998 ccm i razvija 103Kw/140KS i 310Nm. Usput da kažemo da je ovaj Sebring CC sa dizel motorom i prvi ikada Chryslerov cabrio sa dizel mašinom. Ponuda menjača sastoji se od manuelnog sa 6 stepeni prenosa i dva automatska; jedan sa 4 a drugi sa šest "brzina".



Mercedes je saopštio da radi na novoj generaciji limuzine Pullman koja će se bazirati na sadašnjoj dužoj varijanti Mercedesa S600. Naravno Pullman će imati i značajno produženo međuosovinsko rastojanje. U prošlosti, u Pullman limuzinama, vozili su se najvažniji svetski lideri a Mercedes sa ovim novim modelom planira da nastavi tu tradiciju. Kao i ranije, u zadnjem delu automobila ima mesta za 4 osobe a sedišta su okrenuta licem u lice. Tehnički, novi Pullman koristi kao bazu aktuelni Mercedes S600L Guard. Motor je 5,5 litarski V12 biturbo sa 380kW/517KS i masivnim obrtnim momentom od 830Nm. Naravno šasija je dodatno pojačana da bi se obezbedila krutost automobila uprkos povećanom međuosovinskom rastojanju. I Pullman varijanta može biti opremljena sigurnosnim sistemima kao i blindirani S600 Guard. U tom slučaju oklop automobila je otporan na metke i fragmente od ručnih granata i ostalih eksplozivnih naprava. Tako zaštićen auto ima i run-flat pneumatike. Prvi primerci nove Mercedesove Pullman limuzine biće isporučeni krajem 2008. godine.



KTM X-Bow i zvanično

23 Feb 2007 - 00:42 Noviteti Link

O KTM-u X-Bow smo pisali već dva puta ali se tada samo radilo ili o oficijelnim crtežima ili o maketama tog roadstera. Sada su konačno dostupne zvanične fotografije modela X-Bow i to u akciji, na trkačkoj stazi. Da se podsetimo o čemu se ovde radi. Austrijski KTM, drugi po veličini proizvođač motocikala u Evropi, za Ženevski salon početkom marta, sprema roadster X-Bow, izuzetno lagane konstrukcije, koga pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162Kw/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta koje razvija u opsegu od 2200 do 4000 obrtaja. Sa takvom snagom i težinim od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama o ubrzanju do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnoj brzini od 217 km/h. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, prečnika diskova 305mm napred i 262mm nazad. Pogon je na zadnjim točovima  a menjač 6-stepeni manuelni. Kasnije se planira i snažnija verzija sa 300 konja. Mnogoma će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila.



Renault Megane Sport dCi

22 Feb 2007 - 22:27 Noviteti Link

Na salonu u Ženevi, Renault će, između ostalog, promovisati i sportsku varijantu Megana ali sa dizel motorom. Radi se o varijanti Megane Sport dCi sa 2,0 litarskim dizel motorom od 175KS i 360Nm. Nudiće se kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Performanse su ipak na nivou benzinca : maksimalna brzina 225 km/h a ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi. Ali potrošnja samo 6,5 litara. Cena nije saopštena a prodaja počinje u aprilu. 



Honda je juče u Japanu predstavila novi crossover model simboličnog naziva Crossroad koji već svojim moćnim i kockastim izgledom nagoveštava Hondinu želju da ga predstavi kao robustan automobil za sve potrebe. O ovom modelu smo pisali još pre dva meseca kada su se pojavile prve slike a sada je auto konačno i zvanično promovisan. U Japanu prodaja počinje već sutra 23. februara a planira se i prodaja u Severnoj Americi. U ovom trenutku nema informacija da li će se ovaj naslednik dosadašnjeg modela HRV uskoro pojaviti i u Evropi. Radi se o modelu koji kombinuje prednosti robusnog dizajna i funkcionalnosti jednog SUV-a sa dimezijama kompaktnog automobila. Crossroad pruža mogućnost prevoza 7 putnika u 3 reda sedišta, za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za četvoro. Treba reći da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom obeležavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxŠxV : 4285 mm x 1778 mm x 1651 mm. Pokreću ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno će imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon može biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove ( 2 WD ). Verzija sa 4WD pogonom serijski ima Hondin VSA sistem elektronske stabilnosti. Naravno ima i ABS kočnice, Traction Control i Hill-Assist Control.



Hyundai i30 za Ženevu

21 Feb 2007 - 22:47 Noviteti Link

Evo i prvih slika novog Hyundaijevog konkurenta u tzv. Golf klasi a koji će naravno svetsku premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Nosi zanimljivo ime i30 ( koje je nekada upotrebljavao Infiniti ) a nastao je na osnovi Hyundaijevog koncept automobila Arnejs od prošle godine od koga nasleđuje i veći deo dizajna mada je u serijskoj verziji pretrpeo izmene, pre svega, na prednjem delu. U globalu radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kije. Dizajnerski, novi i30 podseća na nekoliko konkurenata iz klase. Zadnji kraj, posebno vrata prtljažnika, liče na BMW seriju 1 dok prednji kraj kao da predstavlja mešavinu svetala Toyote Avensis i maske Honde Civic u sedan verziji. Sa strane naravno najviše liči svog blizanca, Kiju Ceed dok se povišeni krov brine za više mesta za glave putnika. U početku će se nuditi varijanta sa 5 vrata a kasnije se očekuje i verzija sa troje a možda i coupe-cabriolet. i30 dužinom od 4,33 i širinom od 1,84 metra dimenzijama premašuje Kiju Ceed sa  4,23 metra dužine i 1,79 metra širine. Međuosovinsko rastojanje je naravno identično. Od motora se najavljuju benzinci od 1,4/1,6/2,0 litra a od dizelaša mašine od 1,6 i 2,0 litra zapremine. Najavljuje se i sportska verzija sa turbo motorom od 2000 ccm i 220KS. Što se cene tiče, očekuje se da će biti nešto viša u odnosu na Kiu Ceed.




Škoda je, samo za Veliku Britaniju, pripremila posebnu i limitiranu seriju, sada već stare, Fabije vRS koja će se proizvesti samo u 1000 komada. Znaci raspoznavanja ove serije su Race plava boja karoserije, crvena kočiona klješta i crna kožna sedišta. U opremi su i cruise control i CD changer sa 6 diskova kao i mogućnost da odaberete broj koji želite na sedištima od 001 do 1000. Naravno ova poslednja mogućnost važi samo za najbrže. Cena ove ograničene serije je 12990 funti a motor je dizel 1,9 TDI sa 130KS i 310Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,5 sekundi a maksimalna brzina 201 km/h. Inače potpuno nova Fabia stiže u Veliku Britaniju u maju ove godine a nova vRS verzija se očekuje tek sredinom 2008. godine. 



Renault Scenic Qonquest

21 Feb 2007 - 13:08 Noviteti Link

Renault je od 2000. do 2003. godine nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji svoju svetsku premijeru ima početkom marta na salonu u Ženevi. Naravno, kao i ranije ne radi se o pravom SUV automobilu. Reč je, pre svega, o praktičnom minivanu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta, i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točovima. I izgled je doteran ( tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl. ) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori su sledeći : benzinci 1,6 16v sa 110KS i 2,0 16v sa 135KS a od dizelaša u ponudi su 1,5 dCi sa 105KS i 1,9 dCi sa 130 konja. U serijskoj opremi, sem pomenutih alu točkova, su i ESP sistem i parking senzori. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela-CrossGolf i CrossTouran.



Škoda Octavia Scout

21 Feb 2007 - 01:00 Noviteti Link

Još u septembru prošle godine na salonu automobila u Parizu, Škoda je prikazala novu, proterensku verziju modela Octavia nazvanu Scout. Sada je konačno taj model na raspolaganju i novinarima a uskoro će i prvi kupci moći da sednu u njega. U zapadnoj Evropi naravno jer kod nas još nije u prodaji. Kod nas će verovatno biti prikazan na salonu u Beogradu krajem marta a kada će početi prodaja kod nas i po kojoj ceni, još je nepoznato. Da se vratimo samom Scoutu. Ako su vam poznati automobili poput Audija Allroad Quattro i Volvo-a XC70, već znate o čemu je ovde reč. Poput pomenutih modela i Octavia Scout je nastala na osnovi karavan verzije običnog putničkog modela ( u ovom slučaju na osnovi Octavije Combi 4x4 ), samo što je dobila pogon na sva 4 točka i povišen klirens ( rastojanje automobila od tla ) za 16 mm u odnosu na standardnu Octaviu Combi 4x4 kao i modifikovan, robusniji spoljašnji izgled pomalo u maniru pravih "terenaca". U taj offroad estetski paket spadaju robusniji branici, prošireni blatobrani i pragovi, veći točkovi i sl. Zbog celog paketa Octavia Scout zaista izgleda kao terensko vozilo koje može i da ( ponekad ! ) siđe sa asfalta. Od motora su na raspolaganju benzinski 2,0 FSI sa 110Kw/150KS i dizelaš 2,0 TDI motor sa 103Kw/140KS. I na kraju cena koja baš i nije mala. U Austriji npr. za benzinca treba platiti 29830 a za dizel verziju pozamašnih 31160 evra. 

 



Stiže i Audi S5 !

20 Feb 2007 - 22:28 Noviteti Link

Znak uzvika u naslovu zbog brzine kojom su procurele slike sportske verzije novog Audija A5. Naime samo nekoliko sati posle prvih slika "običnog" A5, pojavile su se, opet pre vremena, i slike sportske varijante novog coupea sa oznakom S5. I Audi S5 će svoju premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Iako nema zvaničnih informacija, očekuje se da će i novi S5 imati poznati 4,2 litarski V8 motor kao i Audi S4 koji razvija 340KS. Kao i svi S modeli iz Audija, i S5 će imati sportsko ogibljenje, povećane točkove i jače kočnice, nekoliko izmenjenih detalja na prednjem ( doterana maska i agresivniji branici ) i zadnjem delu karoserije ( 4 izduvne cevi ), elemente interijera od karbon fibera i izbor između 6-stepenog ručnog ili DSG menjača. Sada nam ostaje samo da čekamo na novi RS5 !



Ovo je novi Audi A5

20 Feb 2007 - 12:25 Noviteti Link

Posle zaista mnogo špekulacija o izgledu novog Audijevog coupe modela A5, evo i prvih zvaničnih slika tog automobila koje su procurile u javnost. Premijera naravno na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. A5 je prvi veći coupe nemačke marke, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, A5 je pravi četvorosed. Precizne dimenzije nisu saopštene samo se zna da je duži od modela A4 i da je A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Za sada se pominju 3,0 TDI V6 i 3,2 FSI V6 motori sa 238 odnosno 265 konja a kasnije stižu i sportski modeli poput S5 i RS5. Takođe, najavljuje se da će budući A5 cabrio naslediti aktuelne A4, S4 i RS4 kabriolete. Od menjača, na raspolaganju su 6-stepeni manuelni menjač, zatim Multitronic CVT i DSG menjačke kutije. Kasnije će A5 dobiti i varijantu Quattro sa integralnim pogonom. Audi obećava veoma precizno upravljanje zahvaljujući poziciji motora koji se nalazi iza prednjih točkova što kod modela A5 rezultira najboljom distribucijom težine u odnosu na bilo koji Audi sem modela R8 koji ima centralno smešten motor.