home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mercedes je upravo objavio zvanične slike novog modela SLR McLaren Roadster, koji će, na žalost boljestojećih kupaca (bar onih u Evropi), biti u prodaji tek u septembru ove godine, dakle posle završetka sezone otvorenih automobila na Starom kontinentu. Na otvoreni SLR McLaren se željno čekalo godinama, još od predstavljanja koncepta 1999. godine. U međuvremenu je 2003. Mercedes počeo sa proizvodnjom Coupe varijante SLR-a a sada evo konačno stiže i otvorena verzija, koja će takođe biti beskompromisna sportska mašina sa izuzetnim voznim karakteristikama. Serijska verzija SLR Roadstera je zadržala otvaranje vrata uvis, u Lamborghini stilu iako se poslednjih meseci nezvanično govorilo da će zbog jednostavnije i jeftinije proizvodnje imati klasično otvaranje vrata. Ipak, za razliku od Mercedesa SL i SLK, novi SLR Roadster imaće meki sklopivi krov a ne metalni, koji je sada u modi. Krov se otvara i zatvara poluautomatski za manje od 10 sekundi i nudiće se u tri boje. Mercedes tvrdi da će razgovor u kabini biti moguć i pri brzini 200 km/h zbog dobre zvučne izolacije. Manje razočaranje se krije ispod poklopca motora. Iako se govorilo da će novi SLR Roadster dobiti V8 motor sa 650KS kao u verziji SLR McLaren 722 Special Edition, taj V8 agregat u SLR Roadsteru ipak ima samo 460kW/626KS i 780Nm kao i "običan" SLR. Menjač je automatski AMG Speedshift R sa 5 stepeni prenosa. Najlepše je da Roadster ipak ubrzanje do 100 km/h ostvaruje za 3,8 sekundi, dakle u istom vremenskom periodu kao i Coupe varijanta što baš i nije običaj. Maksimalna brzina Roadstera iznosi 332 km/h dok Coupe postiže 334 km/h. Naravno Mercedes je ojačao šasiju sa novim elementima od karbon fibera a tu su i ojačani A stubovi i zaštitni rol barovi iza glava putnika za zaštitu u slučaju sudara. Tu je i sva sila vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Unutrašnjost je opremljena sportskim sedištima, dvozonskim automatskim klima uređajem, BOSE muzičkim sistemom, multifunkcionalnim sportskim volanom, navigacionim sistemom itd itd. Kao i Coupe, i novi SLR Roadster će se proizvoditi u McLaren-ovoj engleskoj fabrici u gradu Woking.  





Jeep je odlučio da za model Compass ponudi novi Rally paket. Ipak, bez obzira na ime ove edicije, nema nekog iznenađenja jer se radi samo o paketu namenjenom za poboljšanje izgleda i ništa više. Compass Rally Edition se nudi u verzijama sa 4x2 i 4x4 pogonom, u dva paketa opreme (Limited i Sport) i 5 boja karoserije (crvena, srebrna, crna, zelena i plava). Kit već može da se naruči a košta 1850 dolara (sa Limited opremom) i 1985 dolara za model sa Sport opremom. I šta sve sadrži ovaj paket ? Između ostalog : 18-inčne alu felne u crnoj boji, krovni spojler, dodatna svetla napred, body kit (moćniji branici i pragovi), novi završetak izduvne cevi i hromirane Rally značke.



Corolla Verso, jedan od značajnijih modela u Toyotinoj evropskoj paleti automobila (među najpopularnijim kompaktnim MPV-ovima u Evropi), upravo je dobio svežiji izgled, nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm, koji smanjuje emisiju štetnih sastojaka u životnu sredinu. Bez obzira na doterani izgled (novi branici, maska), glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta) i prostranost unutrašnjosti (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji (bar se tako tvrdi u fabričkom press saopštenju). Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso (proizvodi je Toyotina fabrika u turskom gradu Adapazari) imaće premijeru 7. juna na auto show-u u Barseloni a prodaja startuje tokom juna i jula meseca, zavisno od tržišta, po cenama koje su u proseku veće za 500 evra u odnosu na aktuelnu verziju. Tako će bar biti na zapadu Evrope a kod nas o tome kad se "nova" Corolla Verso pojavi na našem tržištu.



Greeny AC1

1 Maj 2007 - 00:37 Noviteti Link

Indijski elektroauto Greeny AC1 naći će se u prodaji u Nemačkoj već ovog leta po ceni od 13.000 evra. Ovaj četvorosed je dugačak 2,64 metra a njegove zadnje točkove pokreće elektromotor sa 18KS. Naravno sa ovakvom snagom ne treba ni očekivati čuda pa 680 kg težak auto do 50 km/h ubrzava ta 11 sekundi dok je najveća brzina 80 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi skromnih 80 kilometara.



Ima li kraja novim i novim verzijama Fordovog Mustanga ? U proteklih mesec dana predstavljene su čak tri nove varijante ovog modela. Prvo je na salonu u New Yorku promovisan Shelby GT500 KR (King of the Road) pa Mustang GT500 Red Stripe i sada Shelby GT500 Super Snake. Doduše najnovija verzija pojaviće se u prodaji tek krajem ove godine i to naravno u limitiranom broju primeraka. Novi Super Snake se spolja jedva razlikuje od pomenutog Shelby-a GT500 KR. Osim očiglednih znački Shelby i Super Snake (nalaze se na prednjoj haubi, poklopcu prtljažnika, blatobranima, sedištima i tepisima u kabini), ostale razlike se svode na nedostatak bočnog prozora (između B i C stuba) i novu (crnu) liniju koja se proteže preko cele karoserije od prednjeg branika, haube, krova pa do zadnjeg branika. I ništa drugo. Ono najvažnije krije se ispod poklopca motora. Naime, Shelby GT500 Super Snake iz 5,4 litarskog V8 motora sa Ford Racing Supercharger kitom za povećanje snage (SuperPack600) izvlači 600KS. Zašto onda nisu promenili i ime u GT600 ? Zato što će se Super Snake nuditi i u verziji sa svih 725 konja ! Ovde napomena da će motor od 600 konja imati fabričku garanciju dok će se onaj sa 725KS prodavati bez garancije ! Menjač je manuelni sa 6 brzina. Ostalo što je karakteristično za Super Snake jeste Ford Racing Handling Pack, što podrazumeva doterano ogibljenje sa podešavajućim amortizerima, kraćim oprugama i većim stabilizatorima. Naravno tu su i veće kočnice, Ford Racing izduvni sistem i 20-inčni točkovi jedinstvenog Shelby dizajna.



Nova limitirana edicija Alfe GT, namenjena kupcima u Velikoj Britaniji, nosi naziv BlackLline Limited Edition a karakterišu je jedinstveni 18-inčni alu točkovi, metalik crna boja i sportski stajling unutrašnjosti. Nudi se sa dva motora : benzinac 2,0 JTS (165KS, ubrzanje do 100 km/h 8,7 sekundi, makimum 216 km/h) i dizel varijanta 1,9 JTDM (150KS, ubrzanje 9,6 sekundi i maksimum 209 km/h). Prvi košta 19.980 a drugi 20.980 funti. Pored pomenutih felni i crne metalik boje, BlackLine paket podrazumeva i hromirane retrovizore i isti takav završetak izduvne cevi kao i kožna sportska sedišta i obruč upravljača u crnoj boji, prošarani crvenim koncem. U kabini se još izdvajaju aluminijumske pedale i Bose muzički sistem.



Iako je GM za doteranu Corvette-u (model za 2008. godinu) pripremio veliki broj poboljšanja (obećavaju brže promene brzina na automatiku sa 6 stepeni i poboljšano upravljanje), glavna novost je ustvari novi LS3 V8 motor zapremine 6,2 litra. Novi motor zamenjuje prethodni 6,0 litarski LS2 (400KS i 542Nm) agregat i razvija 321kW/436KS i 592Nm obrtnog momenta. Corvette LS3 za 2008. godinu ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,3 sekunde dok joj je maksimum 306 km/h. Sem toga, dorađena je i unutrašnjost, ponuđeni novi alu točkovi (napred od 18 a pozadi veličine 19 inča), nove boje za karoseriju... 




Mitsubishi je konačno objavio prve zvanične slike serijske varijante dugo očekivane sportske limuzine Lancer Evolution X. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa. Nagoveštava jer Mitsubishi nije uz zvanične slike otkrio i detalje oko snage 2,0 litarskog turbo motora, koji pokreće Evolution X. Ipak kako se pretpostavlja, radi se o ergeli od najmanje 300 konja. Takođe nema još ni slika unutrašnjosti mada ima vremena jer prodaja u Japanu počinje tek na jesen a u SAD-u u prvom kvartalu 2008. godine. U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X za razliku od "obične" porodične verzije, koja će poneti ime Galant Fortis. S druge strane, u SAD-u će Lancer Evolution X izgubiti ono X iz imena pa će se nuditi samo kao Lancer Evolution. Novi Evolution X raspolaže sa Mitsubishi-jevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje"i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U Mitsubishi-ju napominju da ovaj menjač ima više zajedničkog sa VW-om DSG transmisijom nego sa BMW-ovim SMG menjačem.

    



Mitsubishi Galant Fortis

26 Apr 2007 - 12:10 Noviteti Link

Mitsubishi-jev novi Lancer (prvi put predstavljen svetskoj javnosti na januarskom salonu u Detroitu) na domaćem, japanskom tržištu, nosiće ime Galant Fortis. Prema fabričkom saopštenju ime na latinskom znači snažan, odvažan, nepokolebljiv a koliko će se Japanaca primiti na to, videćemo. Galant Fortis u Japanu inače kreće u prodaju na jesen gde će se nuditi sa novim 4-cilindričnim 2,0 litarskim benzinskim motorom sa 16 ventila. U ponudi će biti klasični manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa i CVT transmisija. Kupcima će na raspolaganju biti verzije sa 2WD pogonom (samo na prednje točkove), kao i 4WD varijanta sa integralnim pogonom.




Mini na elektro pogon

24 Apr 2007 - 22:07 Noviteti Link

Kompanija Hybrid Technologies iz američke savezne države Nevada, razvija Mini Cooper na električni pogon (litijumske baterije), koji će se u prodaji naći tokom sledeće godine ali po visokoj ceni od 59.000 dolara. Bez obzira koliko sam Mini može da bude atraktivan i privlačan auto, ostaje pitanje koliko će ljudi biti spremno da plati dodatnih 40.000 (!) dolara koliko je električni Mini skuplji od onog sa pogonom na benzin ili dizel. Inače, Hybrid Technologies obećava autonomiju od 120 do 160 milja (193 do 257 km) sa jednim punjenjem baterija. Usput, ova kompanija pravi i Smart na elektro pogon po nimalo nežnoj ceni od 49.000 dolara.



Peugeot 207 Van

24 Apr 2007 - 13:56 Noviteti Link

Novi Peugeot 207 van zamenjuje veoma uspešnog prethodnika 206 van a bazira se naravno na hatchback verziji 207-ice sa 3 vrata. Zbog toga ova komercijalna verzija sa hatchbackom deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm) dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metra a nosivost iznosi 450 kg. Nudiće se sa 3 motora, od toga dva HDi dizelaša od 1,4 i 1,6 litara sa 70 odnosno 90 konja dok je benzinac zapremine 1,4 litra a raspolaže sa 75KS. Menjač je samo jedan i to manuelni sa 5 stepani prenosa. U standardnoj opremi se nalaze frontalni i bočni vazdušni jastuci dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) potrebno doplatiti. U Peugeotu naglašavaju da se i dalje radi o privlačnom, komfornom automobilu dobrih voznih osobina, koji je idealno rešenje svima, kojima je potreban manji transporter u većim gradskim centrima. Cena će biti objavljena neposredno pre puštanja u prodaju a to će se desiti u julu.    



VW Citi Golf R line

24 Apr 2007 - 00:49 Noviteti Link

Kada smo pisali o jubilarnom 25-milionitom VW-u Golfu, pomenuli smo da se u Južnoj Africi još uvek (!) proizvodi Golf I (tamo se zove Citi Golf). Iz te zemlje stiže i vest da je puštena u prodaju (i odmah prodata) ograničena serija od 100 (sto) komada sportskog Citi Golfa sa dodatkom u imenu R line, koji kombinuje klasičan dizajn sa nešto modernijom kabinom i par konja više pod haubom. R line pokreće 1,8 litarski motor sa 121KS, sa kojim auto stiže do 100 km/h za 8,5 sekundi dok je maksimalna brzina 193 km/h. Spoljašnjost ovog Golfa je doterana atraktivnim 15 inčnim točkovima, maskom uokvirenom crvenom bojom, crvenim kočionim klještima i novim branicima, pragovima, proširenjima blatobrana, zadnjim krovnim spojlerom i duplim završetkom izduvne cevi. Kao poseban znak raspoznavanja ove ekskluzivne serije, na masci i na poklopcu prtljažnika nalazi se posebno stilizovan R logo. Što se opreme tiče, nema ni servo upravljač ni klima uređaj ali je ugrađen CD/MP3 plejer kao standardni deo opreme. Kao što smo rekli na početku, R line serija je već prodata ali će običan Citi Golf sa pomenutim 1,8 litarskim motorom u Južnoj Africi krenuti u prodaju krajem ove godine.  



O prvom putničkom automobilu kineske kompanije Jianghuai (dosad proizvodili samo komercijalna i terenska vozila) pisali smo pre neki dan kada smo ga najavili kao projekat C926. Auto je sada konačno i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, gde je dobio i komercijalno ime C200 i C240 (oznaka zavisi od zapremine motora). Na novim slikama sa salona se sada još bolje vidi ono što smo napomenuli pre par dana u vezi dizajna ovog automobila. Naime, da bi "uštedeli" na vremenu (i novcu naravno!) potrebnom za razvoj, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C200 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj je klonirani Mercedes C klase, doduše stare generacije (obratite pažnju na svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije C200/240 iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora obuhvata 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja (zapremine 2,0 i 2,4 litra). Prodaja u Kini startuje u julu.   




Huanghai NCV

23 Apr 2007 - 00:44 Noviteti Link

Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta. 



Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.