Toyota Auris Hybrid na probi "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Elektrobenzinski „japanac“ vozi se kao kompjuter, ali liči na „nemce“. Čvrst je, direktan na volanu i sportski stabilan
Većina kompanija pravi pionirske korake u hibridnoj tehnologiji. „Tojota“ je
već veteran u ovom „sportu“! „Prijus“ se 1995. godina zlatnim slovima upisao u
automobilsku enciklopediju. Sad su „leksusi“ uglavnom hibridi, a pogon na
„mešavinu“ struje i benzina stigao je i u C segment. Na testu Kurira bio je
„auris hibrid“.
Ukratko o hibridima. Kada krene lagano, auto ide samo na struju. Kako se stiska
jači gas, pali se benzinski agregat, pa dva izvora snage rade zajedno
(sinergija). Baterije se pune uvek kad se pusti gas i kod kočenja. Elektromotor
u „aurisu“ ima 80 konjskih snaga, a oktanac 99 KS. Međutim, ukupna snaga ne
dobija se sabiranjem. Računa se pomoću izvesnog algoritma i iznosi 136 KS!
To je dovoljno da zeleni „auris“ ubrza do stotke za veoma solidnih 11 sekundi.
Međutim, on nam „ubrizgava“ ekološku svest. Vozač se oseća kao „krivac“ ako je
noga „teška“ na gasu. Ipak, bez preterane štednje prosečna potrošnja na testu
bila je 6,5 litara. Zanimljivo je da su novinari bez velike muke ovo uspevali
da prepolove.
S druge strane, hibrid „auris“ kao da ima nemačke gene. Zamišljen kao
„atentator na golfa“, ima tvrdo ogibljenje. Na asfaltu je čvrst, upravljanje je
veoma direktno. Izbaciti ga iz zadate putanje gotovo je nemoguća misija.
Oduševljava volan koji se utapa u ruke. Instrument tabla svetli atraktivnom
plavo-sivom kombinacijom. Jedino smeta bezličan dizajn displeja klime i
audio-sistema. Korektna je i spoljašnjost, mada mu je vreme dodalo „bore“.
Uživanje u vožnji je oružje „tojota“, isti slučaj je i u „aurisu“. Kao i u
„prijusu“, svima u kolima jasno je da se nalaze u bliskoj budućnosti.
Iako je sjajan auto, jedini problem je cena od oko 22.000 evra. Nažalost, biti
ekolog danas i dalje košta.
Ovako može da se vozi!
Pritiskom na dugme pored menjača „auris hibrid“ može se voziti, pored redovnog,
na sledeća tri načina:
EV: Ide samo na struju, do 50 km/h, najviše 2 km. Ako date jači gas, zbog bezbednosti
ipak se uključuje SUS motor.
EKO: Ako pritisnete gas 80 odsto, on prima 50 procenata snage.
POWER: Performanse su kao kod motora 2.0, ali potrošnja raste.
TEHNIČKI PODACI
Benzinski motor:
4 cilindra u redu
Zapremina: 1.798 cm3
Snaga: 99 KS pri 5.200 o/min
Momenat: 142 Nm pri 4.000 o/min
Elektromotor:
Jednosmerna struja 60 kW
Ukupna snaga: 136 KS
Masa: 1.380 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s
Potrošnja na testu: 6,4 litara
Maks. brzina: 180 km/h
Dužina / širina/ visina:
422 / 176 / 151 cm
Međuos. razmak: 260 cm
Prtljažnik: 310/1320 l
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs