Top Speed Track Test: Ferrari California Novitec Rosso

Preuzeto sa: Topspeed.rs
Iako potiče iz najpoznatije automobilske garaže, čuvene po
kreiranju sportskih automobila, model „kalifornija” je ipak, donekle prilagođen
svakodnevnoj vožnji. Kako se ovakav karakter ponaša u ekstremnim uslovima,
pokušali smo da saznamo na Trek testu, s tim da je olakšavajuću okolnost
predstavljala činjenica da je pre dolaska na stazu Centra NAVAK, testirana
„kalifornija” posetila i čuvenu tjunersku garažu Novitek.
U prošlom broju „Top Speeda” smo bili u prilici da se na
Trek Testu u malo opuštenijoj atmosferi „družimo” sa „starim poznanikom”,
Mercedeovim „SLS AMG-om”, a visok kriterijum izbora automobila smo zadržali i u
ovom izdanju. Ovaj put na testiranju se našla Ferarijeva „kalifornija”,
automobil koji do sada nismo imali priliku da vozimo, tako da je Trek test
predstavljao pravo vatreno krštenje. Već samo ime aktuelnog Ferarijevog modela
jasno može da ukaže na njegovu namenu, a i sama činjenica da je prvo
predstavljen američkoj publici to i potvrđuje. I pored činjenice da je
prvenstveno osmišljen tako da zadovolji ukuse kupaca na jednom od najvećih
svetskih tržišta, model „kalifornija” ne odstupa značajno od decenijama
građenog imidža čuvenog italijanskog proizvođača. Novitet je osmišljen kao
atraktivan moderan automobil koji se vizuelno snažno oslanja na model „250
kalifornija” iz 1957. godine. Reč je o legendarnom kabrioletu koji u sebi
objedinjuje superiorne sportske performanse, ekskluzivnost i vrhunsku izradu.
Najverovatnije zbog toga je i moderna interpretacija „kalifornije” konstruisana
isključivo kao kabriolet sa čvrstim sklopivim krovom. Ono što nas je oduševilo
na samom Trek testu je to kako su italijanski inženjeri uspeli dobro da usklade
liniju automobila, bez obzira da li je krov podignut ili spušten. Za razliku od
velikog broja kupe kabriolet modela konkurentskih proizvođača, koji su
atraktivni samo u jednom obličju, ili kao kupei, ili kao kabrioleti,
„kalifornija “ je kompletan model bez obzira na poziciju krovne konstrukcije. I
ovaj „ferari”, poput njegove veće braće, krasi izuzetno aerodinamična
karoserija koja je plod dugogodišnje saradnje sa Pininfarinom. Zbog toga ne
čudi da automobil podjednako podseća kako na aktuelne tako i na legendarne
modele stare nekoliko decenija. Bočna silueta, otkriva provereni koncept
izdužene glatke haube i kompaktnog repa automobila, što je decenijama zaštitini
znak svih superautomobila sa koncepcijom motor napred, pogon pozadi. Zbog toga,
1.902 milimetra široka „kalifornija” deluje još šire i atraktivnije. Za razliku
od standardnih verzija, testirani model je i zaista nešto niži, jer je u
Novitek pogonima donekle spuštena karoserija. Takođe, izuzetno atraktivno su
izgledali i detalji od ugljeničnih vlakana, koji su gradili dopadljiv kontrast
sa belim lakom karosrije, pogotovo u trkačkom ambijentu Centra NAVAK u
Subotištu. Položaj završetka izduvnog sistema, ne samo da je automobil učinio
prepoznatljivijim, već je oslobodio dodatni prtljažni prostor. Kapacitet
„gepeka” od 340 litara, takođe će biti mamac za američke kupce, koji požele
„kalifornijom” da otputuju na odmor.
Kompletan članak na sajtu Topspeed.rs