Superauto Test – Volvo V40 D4: Ljubav na drugi pogled

Da li ste primetili kako su, tokom godina, određene marke automobila praktično postale sinonim kada pričamo o nekim vrlinama, odnosno manama?
Kada se pomene pouzdanost, svima nekako na pamet prvo padaju japanski automobili, pre svega Toyota i Honda, zar ne? Uz udobnost i luksuz, nekako se podrazumeva ime Rolls-Royce, mada je običnim smrtnicima, visoko na listi uglavnom Mercedes-Benz. Jeep i Land Rover gotovo da su nezaobilazni kada se priča o ozbiljnim off-road avanturama, dok su italijanske marke reper kada se pomene dizajn i atraktivnost. A šta je sa aktivnom i pasivnom bezbednošću...? Pa, gotovo sam siguran da većini ljudi, na pamet odmah pada praktično samo jedno ime – švedski Volvo, zar ne?
Međutim, malo ljudi zna da je logo ove kompanije hemijski simbol za gvožđe, koje, prema rečima ljudi iz Volvoa, simbolizuje upravo čvrstinu samog vozila, a samim tim i bezbednost, a svakako se povezuje i sa kvalitetom same rude gvožđa, po kojoj je Švedska već vekovima poznata.
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Poznat kao proizvođač automobila koji nisu za svačiji ukus, čak naprotiv, Volvo se tokom više decenija ustoličio na poziciji marke koja predstavlja realnu alternativu premijum „igračima“ – BMW-u, Mercedesu i Audiju. I ne samo to, već je, nudeći jedan poseban stil i pristup dizajnu, zbog kojeg je često deklarisan kao previše konzervativan, postao omiljen kod ljudi koji jednostavno ne žele da slepo prate moderne svetske trendove. Samim tim, već je u startu jasno da automobili ove marke naprosto nisu za svakoga i da će možda biti potrebno određeno vreme kako bi vam se jedan Volvo „uvukao pod kožu“. Ovo govorim i iz ličnog iskustva, jer mi ovo druženje sa švedskim predstavnikom u C segmentu, zapravo i nije prvo, budući da sam pre 2-3 meseca već imao priliku da se pobliže upoznam baš sa ovim automobilom, vozeći ga za jedan prestižni domaći auto-magazin. Moram da priznam da mi tada, tokom nešto kraćeg druženja, doduše, V40 jednostavno nije „ušao u krvotok“, bez obzira na sve njegove vrline... No, gotovo je neverovatno da je bilo potrebno svega par minuta ponovnog druženja da ga napokon „otkrijem“ i da se Volvo i ja „sprijateljimo“ na najbolji mogući način. Očigledno da u upoznavanje sa predstavnikom ove švedske marke, jednostavno morate ući „rasterećeni“, bez ikakvih predrasuda...
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs
"Kada se pomene pouzdanost, svima nekako na pamet prvo padaju japanski automobili, pre svega Toyota i Honda, zar ne?"
Ne. Možda padaju tebi, druže. Meni na pamet prvo padaju nemački automobili.
@MV
Onda navedi bar jednog Nemca koji je pouzdaniji od Toyote i Honde, posto oni i jesu najpouzdaniji u svetu.
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=07&nav_id=737271
Ako pogledas zvanicne statistike pouzdanosti, Nemaca nema u prvih deset druze! No ocigledno je to subjektivna teritorija
Dobar auto, mada mi nekako ne ``lezi`` u rukama Kineza, ali ocigledno da mu ne menjaju imidz i ono sto ga je cinilo kvalitetom.
Ako neko voli volvo,ja ga volim od malih nogu. Ali,serije 30,S40,V50,V40,S60 i V60-ne zna se koji predstavlja gluplje bacanje para u smislu odsustva komfora(čast izuzecima,za S80,XC60 i XC90).
Ko mislim da je V40 nešto pozitivno,neka sedne u njega i onda napiše šta je to pozitivno osetio i da li je uspeo baš udobno da se smesti na svim mestima koja su registrovana za sedenje. I da li je pozadi seo u cipela ili bos, tj. da li je uspeo da obuću podvuče pod prednja sedišta.Gde mu je bila glava pozadi-na ramenima ili medju kolenima? I tako to,te čisto praktične stvari,koja kola čine prevoznim sredstvom za putnike i ručni prtljag.
U motore ne sumnjam,mada su neki na granici bruke za veličinu kola (D2).
Mislim,recimo,S80 D2 od 115 ks?
Cena je uobičajena za volvo.
@Panco
Navešću ti ja dva, a ima ih milion...
1.Golf II
2.BMW E46
Mani me tih mitova o Japancima, toliko su kvalitetni da im se lim ulubi ako se malo jače nasloniš.
Japanski automobili su uglavnom bezlično dizajnirani (čast izuzecima) a neki, s drugestrane, spadaju u domen ortodoksnog kiča. Tu mislim konkretno na najnoviju Hondu Civic koja je blagi užas.
Nitro
pouzdanost i kvalitet su razliciti pojmovi...
Jednostavnije - manje se kvare!
@Max, u svakoj auto kompaniji imas dosadnih i bezlicnih. Apsolutno je glupo generalizovati.
@Nitro, glupost, kada je bio onaj jak grad pre dve godine, komsijina Vectra C je sva ostala izlupana i puna udubljenja, na caletovoj starijoj Toyoti se nista nije ni primetilo.
@ carobnjak, na neki cudan nacin to je itekako povezano. pouzdanost=kvalitet
Kupis televizor i ocekujes da ti radi, a ne da ga nosas u servis. :D
Imaju Njemci jos da uce od Japanaca dosta kad je u pitanju pouzdanost. Ako se dobro sjecam jednog istrazivanja polovnih automobila u prvih 10 od svih Njemaca je samo Golf Plus i to na 9 ili 10 mjesto. I o cemu vise da pricamo ? Mozda Vam se ne svidja dizajn prije Japanaca ali danas im se ni tu ne moze prigovorit. Pogledajte novu Mazdu 6, Hondu Accord, Nissan Qashqai da ne nabrajam sad sve kategorije.
A vidim svi zivi voze Japance. hahaha Ne palamdute dokoni! Te placene liste me ne interesuju. Pogledajte polovne automobile sta se trazi najvise. Ja ne bih smio uzeti neki drugi auto osim njemackog, nema sanse.
englez
moze biti povezano a i ne mora.
Misli se na statistiku kvarova a ne kvalitet materijala u kabini ili sirinu zazora, izdrzljivost stofova itd. sto se sve moze svrstati pod kvalitet ali ne i u pouzdanost...
P.S. dobar primer je Dacia, sve jeftino, nista preterano kvalitetno a od kvarova ni traga, jos i najbolje drzi cenu... :)
P.S.2
evo i kontra primera: nova S klasa, pojam kvaliteta a moze da te ostavi na putu zbog banalnog kavara na elektronici (posto ima hiljadu "neophodnih" gremlina) i onda ne mozes da kazes da je pouzdan!
Ne znam kako ne kapirate razliku?
@ Schaffhausen , aka Sony
Ne vrti se svet oko nas tj. oko Balkana. Pogledaj sirom sveta sta se prodaje i sta se vozi.
"Te placene liste me ne interesuju." Ta recenica pokazuje koliko si neozbiljan.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/07/26/istrazivanje-u-velikoj-britaniji-honde-su-najpouzdaniji-polovnjaci
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/07/26/najpouzdaniji-polovni-automobili
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/09/20/honda-toyota-i-lexus-najpouzdaniji-polovnjaci
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/07/01/jd-power-2013-nemci-najzadovoljniji-toyotinim-automobilima
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/04/09/prema-t-v-u-prius-najpouzdaniji
@englez
Samo cu ti reci da bi to cijela Evropa vozila da valjaju ista. Ti mislis da su glupi zapadnjaci? hehe Samo njemacki auto tata. One kupis i ostanu ti u ruke, a o gubljenju cijene da ne govorimo. Gledaj pravo stanje a ne neke bapske price. Tojota i ostali imaju prodju samo u zemljama u razvoju jer nemaju para za njemacki auto. :)) Do you understand, British cunt? :))
@Schaffhausen
Vidim da favorizujes Njemacku industiju a ko zna sto vozis ili pricas u prazno, ali ok dobri su Njemci to niko ne moze da ospori, ali prvo izgleda nikada nisi vozio ni jedan Japanski auto, drugo budi malo objektivan, ako ko namjesta rezultate to je VW. Trece kad budes sjeo u neki Japanski auto i provozao ga malo shvatices. Nekoliko rodjaka mi voze Japance i nemaju problema sipaj i vozi jedino im ponkead crkne sijalica i to je to. Probao sam novu MAzdu 6 pa mislim da za te pare nema boljeg auta, em sto je prelijep, em sto je unutra vrhusnki odradjen, em sto je motor lud kako ide a i mal otrosi. Tako da pricas u prazno puno.
Inače, tema je: Volvo V40, naravno..
Negde sam čitao da je u Cross & Country varijanti klirens podignut na neverovatnih 14.5 cm, čak 4 cm više od ovog modela. Ako mu je stvarno rastojanje od tla 11 cm, neće se taj leba najesti po BG/SRB ulicama..
Ne vredi glupom srpskom narodu objasnjavati, da nesto sto nije iz Nemacke moze biti bolje i pouzdanije upravo od samih Nemaca.. to sto se u Srbiji vozi Golf II 30 godina ne znaci da je pouzdan, nego ga je jeftino odrzavati zato sto ima fals delova na svakom koraku.. i Yugo se vozi vec 30 godina kod nas, pa da nije i on mozda kvalitetan?! ko je vozio japanca zna zasto se vode kao najpouzdaniji.. ja sam imao Mazdu 121 1.3 1991. god. nijedan kvar nije imala, pregazila je 250000km.
ja sam sa svojom toyotom camry iz 1994 presao oko 320,000 km uz samo jedan kvar (zamenjen hladnjak od $100). prodao sam je pre par godina kada sam kupio hondu fit. toyota jos uvek ide kod novog vlasnika. kupio je neki klinac u naselju, zamenio auspuh (koji je stvarno bio propao) i jos uvek vozi.
niko ne moze da se meri sa toyotom po kvalitetu, posebno ne nemci.
Jedina japanska marka koja može ravnopravno da se poredi sa Nemcima je Lexus. I to samo u nekim klasama, jer su Nemci prisutni u bukvalno svim segmentima.
@nitro,
znaci toyota ne moze da se ravnopravno nosi sa volkswagenom i opelom?
@Nitro
Kad procitam ovakve komentare jednostavno moram da odg jace je to od mene. Jedan Lexus je sto se tice Svaba ime i prezime, no nas zatucani narod u Svabe ne zna sta valja, zato Amri itekako cijene LExus koji je poznat po pouzdanosti i kvalitetu tek ;)
Japanci najpouzdaniji, a vi neki sto ne znate to, to je vas prob..
@mile antena
a kako to da ti tako volis americka kola a vozis japance?!? :)