Mazda 3 Sport G120 Takumi na probi Auto magazina

Mazdin hečbek niže srednje klase je vrlo brzo osvojio tržišta širom Evrope. I u Srbiji je odlično prošao i uveliko je prevazišao početna očekivanja uvoznika. Sada je pripremljena posebna verzija "takumi" koja za umerenu cenu nudi vrlo atraktivnu opremu
Nova “mazda 3” nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dizajn automobila je mnogima bitan zbog toga što preko njega ostavljate poruku o svom statusu i stilu. Upravo su o tome mislili u Mazdi i kreirali su paket opreme “takumi” koji uz relativno povoljnu cenu “mazdu 3” pravi vrlo luksuznom i ekskluzivnom.
Konkretno, oprema “takumi” lukavo kombinuje stilove dizajna i komponente koji balansiraju između verzija “atrakšn” i “revolušn”. Sedišta su presvučena kombinacijom kože i alkantare proštepane crvenim koncem kao kontrast.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Znam da to ne bi trebalo da bude odlučujuća stvar pri kupovini novih kola, ali ovi "točci" od 18" (i to u nestandardnoj dimenziji).
Na sajtu Mazda.rs imate akcijsku ponudu zimskih guma "grupacije Bridgestone ( Bridgestone / Dayton / Firestone)."
Pa tako zimska guma od 17" za mazdu ( te nestandardne dimenzije ) "na akciji" košta samo "23.307 RSD".
Tih od 18" ( za ovde prikazani Tacumi ) i nema u "akcijskoj ponudi".
Izgleda da sam sve veća cicija kako sve više starim.
Nego, navigacija je sada opcija za Tacumi. Zar to pre nije bio standard?
Sadašnji Takumi(boga) u odnosu na ex-Takumi:
1. Smart City Break
2. Bi-xenon
3. Kameru za vožnju unazad
4. LED zadnja svetla
5. 18"
6. Kit(a) za reparaciju
Ex-Takumi u odnosu na sadašnji:
1. 17"
2. Rezervni točak. Ćopavi, al ipak rezervni.
3. Prilično niža cena
4. Navigacija. E, sad. Budući da je tad u Takumi serijski išao TomTom, za koga nije 2013 bilo mapa za SRB, upitno je da li ova navigacija kod ex-Takumi uopšte može da se posmatra kao iole komparativna "prednost".
Koliko se sećam, u sadašnju trojku ide iGo. Valjda.
Elem, vozio ja ovu trojku sa ovim motorom. Reže to onako fino. Ona sa 165 KS (a istim Nm?) bila bi baš prava mera, iako je ova sasvim u redu, za srednje zahtevne. Sumnjam u tako malu potrošnju. Kao i u mnogo dobru zvučnu izolaciju.
Bolje u odnosu na ex-trojku je vozačka pozicija, neznatno više mesta pozadi, generalno veći osećaj kvaliteta i bolji benz. motor.
Lošije je (subjektivno) kit za reparaciju, potpuno besmislen naslon za ruke, i to što Mazda nije naučila šta ljudi žele da se promeni u odnosu na prtethodnika: ni traga ni glasa od automatike za sve prozore, panorame, ventilacije pozadi, boljeg odnosa dužina-raspoloživi prostor.. A i taj kit..
Zbog navedenog autizma, ja lično bih ovu generaciju preskočio. Što ne znači da je vozilo generalno loše. Naprotiv.