
Pored činjenice da su u Toyoti zaista uradili mnogo posla za LMP1 prototip TS030 Hybrid, sa kojim su prošle godine premijerno učestvovali na 24 sata Le Mansa, kažu da ipak nisu sigurni da li će sve to biti dovoljno da se prekine dominacija Audija u kojem žive za Le Mans.
Japanska firma je prošle godine na stazi La Sarthe čak bila u situaciji da neko vreme vodi trku ispred Audija, ali sreća ih nije dugo pratila. Jedan LMP1 prototip je završio na otpadu nakon strahovitog udesa Anthonyja Davidsona, dok je drugi morao da odustane zbog kvara motora.
"Mnogo stvari smo poboljšali u odnosu na prethodnu godinu i nadamo se da će sve zajedno imati efekta, ali pored konkurenata kao što je Audi bilo bi veoma neozbiljno biti uveren u pobedu", kaže šef tima Yoshiaki Kinoshita. U prilog Toyoti ide činjenica da su prošle godine u poslednje četiri trke Svetskog šampionata izdržljivosti tri puta stigli do pobede.
"Veoma naporno smo radili preko zime, ali smo svesni da su naporno radili i u Audiju. Verujem da nas čeka veliki okršaj", kaže Alex Wurz, fabrički vozač Toyote i dvostruki pobednik legendarnog francuskog klasika.
Toyota je 15 puta učestvovala na 24 sata Le Mansa, a najbliži pobedi su bili 1999. godine, kada su iza pobedničkog BMW-a LMR V12 kasnili samo jedan krug. Da li će Toyota, nakon Mazde, biti drugi japanski proizvođač koji je pobedio na Le Mansu saznaćemo u popodnevnim satima 23. juna. Ako ništa drugo, Toyotini benzinski motori zvuče neuporedivo bolje od Audijevih dizela.
Izvor: Klix.ba
Foto: Toyota