home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na press konferenciji održanoj u beogradskom Medija Centru u četvrtak 10. marta srpski automobilistički klubovi EKO racing team Vesnić i Lein racing održali su konferenciju za novinare na kojoj su predstavili veoma ambiciozne zajedničke planove za sezonu 2016.

Za one manje upućene Lein racing se već dve godine takmiči u okviru prestižnih serija FIA ETCC i Seat Eurocup dok je Vesnićeva ekipa nakon dominacije u šampionatu Srbije i regionu zadnjih nekoliko sezona bez premca u šampionatu centralne Evrope. Saradnja dva kluba započela je još prošle godine na trci evropskog kupa u češkom Brnu. Na poziv Lein racinga Milovan Vesnić je priskočio u pomoć da svojim iskustvom u pripremi takmičarskih automobila pomogne Mladenu Lalušiću i Dejanu Bulatoviću, koji su tada branili boje novosadske ekipe. Rezultati nisu izostali i već tada su započele priče o eventualnim zajedničkimtakmičenjima. Tokom zime je došlo do konačnog dogovora, spoja mladosti i iskustva, ali i fuzionisanja dva tima. Milovan Mikica Vesnić je na sebe pre svega preuzeo ulogu mentora devetnaestogodišnjem Lalušiću, šefa tima ali i aktivnog takmičara.

„Pred nama je veoma naporna sezona koja će obuhvatiti možda i 30 trka širom Evrope.“ – poručuje Vesnić – „Mladen će voziti kompletnu sezonu FIA ETCC-a (evropski kup turing automobila) a zajedno ćemo voziti u okviru FIA CEZ serije (šampionat centralne Evrope) i to u sprint rundama (pojedinačno u trkama od po 25 minuta), kao i u endurance kategoriji (trka koja traje 1h i podrazumeva zamenu vozača). Što se mene tiče planirao sam i start na poslednje dve trke šampionata Evrope jer na žalost fizički nismo u mogućnosti da pripremimo drugi automobil za prve dve trke koje se u aprilu voze u Francuskoj i Slovačkoj, pa samim tim nema potrebe trošiti sredstva za sezonu koja je unapred izgubljena. U ETCC-u ćemo se predstaviti pod imenom ASK Lein racing ,dok će u CEZ-u tim nositi ime ASK EKO Lein racing team Vesnić. Takođe moram napomenuti da će kompletnu podršku od logistike do mehaničarskih usluga obavljati moja ekipa. Želim posebno da  zahvalim Lein racingu na ukazanom poverenju ali i kompaniji EKO, Dunlopu i ostalim sponzorima bez kojih ne bih mogao da se takmičim na vrhunskom nivou.“

Treba napomenuti da je ekipa poručila potpuno novog Seat Racera, specifikacije TCR 2016, dok je za drugi automobil poručen KIT ,kojim će prošlogodišnji model poboljšati i prilagoditi novim pravilima. Upravo tu su i nastali problemi koji su donekle poremetili ideje naših automobilista. Seat Sport koji je upočetku obećao da će automobili i delovi biti spremni u prvoj polovini marta isporuku je pomerio tek za 29. mart, samo nekoliko dana pred prvu trku u Francuskoj. Svi predsezonski testovi su morali biti otkazani ali ipak ostaje nada za nekoliko test kilometara na stazi Manji Kur makar u automobilu stare specifikacije. Vesnić tako ostaje bez vozila spremnog za početak ETCC sezone pa će se maksimalno moći posvetiti Lalušiću i njegovom napretku. Sa druge strane kilometri koje iskusni as u toku godine prikupi, u za njega novom automobilu, biće dobra uvertira za sezonu 2017. Za razliku od Mikice, Mladen ima već dosta kilometara u Seat Raceru i vreme je da to i „naplati“ dobrim rezultatima:

„Verujem da je iskustvo koje Vesnić i njegov tim imaju sa kružnih trka upravo ono što nam je do sada nedostajalo.“ – izjavio je mladi Mladen Lalušić – „Ja sam spreman da učim i primenim na stazi ono što mi  Mikica prenese. Sigurno je da ću dati sve od sebe da na kraju godine budem u pet prvoplasiranih u Evropi i da se nekoliko puta popenjem na pobedničko postolje. Sa druge strane u CEZ-u u disciplini endurance gde ćemo voziti u tandemu sa pravom mogu da očekujem šampionsku titulu. Kako god obećavam da ćemo našu zemlju predstavljati u najboljem svetlu jer smo mi jedini pravi srpski automobilistički tim na ovom nivou u Evropi. Verujem da će to neko i prepoznati i pružiti nam malo bolju podršku i finansijski vetar u leđa jer potencijal bez sumnje posedujemo što smo i do sada pokazali.“

Naporna sezona naših automobilista započinje 1. aprila u Francuskoj sa dve trke evropskog kupa ETCC da bi već dve nedelje kasnije u istoj seriji vozili trke u Slovačkoj a prvi zajednički nastup u okviru CEZ  šampionata imaće krajem istog meseca u Mađarskoj na čuvenom Hungaroringu. Put će ih dalje voditi preko Portugala, Austrije, Nemačke, još jednom Francuske i Slovačke, dva nasupa u Češkoj do finala sezone u septembru u Italiji. Sve to ukupno daje impozantnu brojku od preko 30 trka u sezoni 2016. Treba napomenuti da će za ASK EKO Lein racing team i ove godine u okviru CEZ-a na kružnim stazama nastupiti Rudi Pešović sa svojim BMW-om 320si S2000 dok će na brdskim stazama Lein imati svoje predstavnike u vidu braće Bulatović, Dejana i Ivana, iz Crne Gore.

„Nadamo se da će ovo biti novi početak Lein i Vesnić racinga.“ – dodao je na kraju Vesnić – „Stvaramo novi, potpuno srpski turing tim, počev od logistike, preko mehaničara do vozačke postave. Veliki posao je pred nama ali se nadamo da ćemo u budućnosti stvoriti zavidnu reputaciju na evrospkoj automobilističkoj sceni. U našoj bazi u Gorjanima uskoro će nići pravo trkačko odeljenje ASK EKO Lein racing teama, prvo takve vrste u Srbiji. Time ćemo moći da se uhvatimo u koštac sa svim izazovima koji se stavljaju pred našu ekipu ali i da odgovorimo na sve veće zahteve automobilista iz celog regiona koji su zainteresovani za pripremu takmičarskih automobila.“

PR saopštenje

Komentar sajta „Moj svet brzine“:

Već na samom početku sastanka sa novinarima naš istaknuti šampion i jedan od najuspešnijih automobilista Srbije svih vremena, MILOVAN MIKICA VESNIĆ, upoznao je prisutne sa mnogim problemima sa kojima se suočio novo formirani tim EKO LEIN REJSING (kašnjenje u pripremi automobila, propuštanje dve trke ETCC, otkazivanje testa, gume itd), a takmičenja nisu još ni počela. Bilo je sasvim jasno da je pred našim 40. godišnjim šampionom MIKICOM VESNIĆEM i njegovim neiskusnim kolegom, 19. godišnjim MLADENOM LALUŠIĆEM, jedna potpuno teška i neizvesna sezona od koje se objektivno ne može očekivati dobar krajnji rezultat.

Nažalost, još jednom se pokazalo koliko je kompleksan automobilski sport, koliko je potrebno novca, znanja, ne samo tehničkog i vozačkog, već i onog koje podrazumeva stvaranje pravih kontakta, praćenje propisa i enormnog testiranja koje bi eventualno nagovestilo solidne plasmane.

Šteta je što MIKICA VESNIĆ, kao i desetine sportskih vozača SRBIJE nema pravu priliku da iskaže ono što zna. Kada je reč o 19. MLADENU LALUŠIĆU, na ovom sastanku je najavljen kao  perspektivan vozač, što se ne bi moglo reći. To je klinac koji očigledno voli brzinu i jurnjavu i zahvaljujući porodičnim finansijama uspeo je da se nadje za volanom trkačkih automobila. Do sada praktično ništa nije pokazao, a da li će, vreme će konstatovati. Ako je pametan ovo će shvatiti kao dobar savet. Put do vrha je dugotrajan i uspešan samo za mali broj majstora volana.

U svakom slučaju i MILOVANU MIKICI VESNIĆU i MLADENU LALUŠIĆU želimo puno sreće, puno dobrih trka i daj Bože pobeda a bili bi iskreno srećni da se naše pesimističke prognoze uopšte ne ostvare.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 708



Komentari