
Džoi Lugano iz tima Penske pobednik je devete trke NASCAR šampionata, koja je vožena u Ričmondu.
Logano je na svom 300. startu u karijeri zabeležio prvi trijzumf u tekućoj sezoni.
Kao drugi kroz cilj prošao je njegov timski kolega Bred Keselovski, treći je bio Deni Hemlin, četvrti Riki Stenhaus, peti Kevin Harvik.
Jedan od favorita, Kajl Buš bio je tek šesnaesti, zbog kazne koju je dobio nakon nepoštovanja pit stopa.
Izvor: Sportklub.rs
Ko može ovo da gleda, vožnja u krug, ko ringišpil.
Probao sam par puta da gledam da raščivijam šta to ljude drži da gledaju vožnju brdo krugova u krug.
I pored najbolje volje, ne mogu a da brzo ne prebacim.
Ne razumem ja tu skrivenu magiju očigledno...
Od Američkih zajebancija, mnogo su mi zanimljiviji dragsteri, monster truck.
Ali uzaludno voženje u krug, samo Amerima može da bude zanimljivo...
Da ne postoji WRC, Moto GP, F1, pa daj šta daš...
P1
Moze Mile Antena hehe....sad ce se on javiti,ako nije otisao da brcka nogice u Dominikanskoj Republici hihih...Moram ga malo zajebavat.
@P1,
pa hajde da kazem da jedna nascar trka ima vise prestizanja za 1. mesto nego cela f1 sezona. i pobedjuje vise od 2 vozaca u sezoni. i sam automobil igra jako malu ulogu. i vidi se prava borba gde dolazi do kontakta. i naravno trka svakog vikenda.
@Renault Terminator,
ma jok, dominikanska republika je tek u septembru, sad je previse vruce dole. nista se ti ne sekiraj, ima bezicni internet i na plaza. kako je tebi bilo u turskoj prosle godine? :)))
mile
Al to jedno preticanje u F1 je spektakularnije od svih preticanja u Nascaru tokom cjele sezone.
Bio sam kod Djetica,navjerovatnije cu i ove godine.
@Renault Terminator,
to je kao da mi kazes "bila je fenomenalna utakmica", a ono igralo se uglavnom na sredini terena, bez sansi, i rezultat na kraju bio 1:0.
tako je i sa f1 - kako se kvalifikuju i kako bude posle prve krivine tako i zavrse. promena vodjstva jedino kod pit stopova i mozda u najboljem slucaju se desi da bude jedno prestizanje za 1. mesto u celoj trci.
mile antena
Dobro reče RT, jedno preticanje u F1 je spektakularnije od svih u NASCAR-u. :)
Zaista, u NASCARU kao ringišpil, svi se kreću maltene jednako, u krug, ne znam šta je tu zanimljivo.
Jedna trka dragstera mi je zanimljivija nego taj NASCAR.
Veruj, radije bih gledao trke kamiona nego NASCAR, jer voze po stazi.
Dobra ti je fora za Tursku. :)
Ne znam šta ima zanimljivo gledati ovalnu stazu i trkanje u krug, gde se vozila kreću ravnomerno, bez oscilacija.
Pogledaj ovo :
https://vimeo.com/91707028
Mile
Zato vi tamo imate Nascar,mi ovdje F1,TCR,24 Le Mana,wec,Formulu E...pa izvolte.
@P1,
sta ima spektakularno u "prestizanju" dok je dosadasnji lider u pit stopu? i sama trka - imas bolid pa 5 sekundi iza njega drugi bolid pa jos 5 sekundi drugi bolid ... vecinu vremena u f1 kao da gledam slobodnu voznju, a ne trku.
bas zato sto se vozi u krug u nascar-u imas uzbudjenja svako malo, tipicna nascar sezona ima oko 15-ak razlicitih pobednika. i u svakoj trci imas mnoge kontakte izmedju samih auta dok u f1 na najmanji kontakt odmah ide u pit stop (i vozac biva kaznjen).
i vozac igra najvecu ulogu u nascar-u, auto igra minimalnu ulogu (dok je u f1 obrnuto).
dok u f1 uvek postoji samo 1 tim koji dominira, zadnjih nekoliko godina stavi bilo koga u Mercedes i on ce dominirati. tako je i pre bilo sa red bullom, pa pre toga sa ferrarijem ... uopste nema nekog uzbudjenja. eto prosle sezone, 19 od 21 trka je pobedio Mercedes. samo 4 vozaca su belezili pobede (od cega su dvojica zalebezili samo po 1). gde je tu uzbudjenje?
Mile
"sta ima spektakularno u "prestizanju" dok je dosadasnji lider u pit stopu? i sama trka - imas bolid pa 5 sekundi iza njega drugi bolid pa jos 5 sekundi drugi bolid ... vecinu vremena u f1 kao da gledam slobodnu voznju, a ne trku."
Takva je Soci,Monte karlo i singapur.Tri trke od devetnaest koliko ih ima ove godine,konfiguracija staze je takva da na njima nikada ili veoma rijetko ima preticanja,i na takvim stazama uskim i krivudavim gdje te odmah ceka zid ako precjenis svoje mogucnosti te formule idu 300km/h.Dok bi bolid Nascara ne bi mogao ni uci u tu krivinu a kamoli u jednom komadu izaci iz nje.
Zadnje tri sezone u kojima Mecka dominira jesu najosadnije kada je u pitanju pobjednik,ali iza dva mercedesa nije se znalo ni ko pije ni ko placa,rokali su se do iznemoglosti.
Dok je bila dominacija Red Bulla,bilo je mnogo interesantnije,u dve sezone nije se znao sampion do zadnje trke gdje je i oducivano i dobio ih je Fetel al se morao tuci do zadnje krivine u sampionatu,isto tako kada je i Kimi osvojio titulu i kada je Hamdija osvojio svoju prvu sa Meklarenom i cuvene zadnje trke u Brazilu i zadnje krivine koja je odlucila ko ce biti sampion,a da ne govorim rovovsku borbu 2005 i 2006 kada se Alonso borio sa Kimijem pa sledece godine sa Sumijem.A ni Sumijevih 7 titula,jedna od njih,prva zapravo je osvojena sa Benetonom ostalih 6 sa Ferarijem nisu bile bas sve lako osvojene.Tako da nije to bas tako jednolicno kao sto ti prikazujes.
Lako je biti sofer gdje imas samo dvije krivine i u njima ne kocis eventualno pustis gas ako se smoris od dosade pa se priblizis onom zidu gore da se ne razbijes,vozac u f1 nema vremena da se smori,koci,ubrzaj,brani,napadaj,cuvaj...Al dobro,ti volis to kao i Ameri i ok.Kakva nacija,takav i format trke hehe...
@Renault Terminator,
u zadnjih 16 f1 sampionata, u cak 9 sampion je i matematicki bio poznat pre zadnje trke. a u vecini ostalih nije bio poznat matematicki, ali se znalo 99% ko ce biti sampion. kao recimo prosle sezone kada je rosbergu bilo potrebno 3. mesto da potvrdi titulu. pa Mercedes je bio toliko jak prosle sezone da je rosberg i spavajuci mogao da zavrsi na 3. mestu. u zadnjih 16 sezona imao si mozda par sezona gde se sampion stvarno nije znao do samog kraja zadnje trke. u svima ostalima - smor.
a od schumacherovih titular koje spominjes - od njih 7 cak 5 je osvojio pre zadnje trke u sezoni. i onda kazes "nisu lako osvojene"?
sto se tice nascar-a, ti mislis da je lako voziti auto 320 km/h non-stop kada svi drugi auti non-stop imaju kontakt sa tobom i kada je na stazi jos 40 IDENTICNIH auta? u nascar-u nema prednosti u autima kao u f1 - svi voze isti auto. dok u f1 mogao si prosle sezone staviti i ericssona u Mercedes i on bi zavrsio na jednoj od prve 2 pozicije.
da je tako lako voziti nascar pa montoja bi onda dominirao, a ne on je imao 2 pobede u 7 godina i u tih 7 sezona cak 5 puta bio plasiran gore od 20. mesta ...
Mile
Ja ne znam kakva mudrolija u nascaru treba da bi vozio,jedino sto moras biti nadrogiran da se ne smoris stalno voziti pun gas,pa oni se udaraju sto se smore,izlude vise od dosade,treba obrnuti 200 kugova ili koliko vec sa gasom do patosa.Nije to lako,treba psihicki idrzati tu monotoniju, tu ni jedan vozac iz F1 se nebi proslavio,izludio bi,to ne mozes biti u vinkli da vozis,moras imati neki poremecaj.
@Renault Terminator,
Montoya je imao odlicnu izjavu kad je gostovao na top gear, i rekao je "u f1 dodeljuju nagrade za najbolje prestizanje, a u celoj sezoni prestignes 2 auta" :)))
pa nista, hajde ti onda u nascar kad je tako jednostavno. barem je ulazak u nascar jeftin, a oni najpopularniji vozaci tipa dale Earnhardt jr. obrcu i do $40 miliona godisnje.
samo nemoj samo na pun gas - ako nekim cudom i uspes da krenes (jer ces slajfati u mestu) onda ces na prvom skretanju zavrsiti u zidu. samo ces se mnogo morati potruditi da ikoga prestignes jer je oko tebe 40 identicnih auta - u nascar-u nema "eno McLaren honde ispred mene, ma to se lako obilazi sa mojim mercedesom"
mile antena
Za Hondu ti ne treba Mercedes da bi je obišao, može Zauber ili bilo ko sa začelja. :)
https://www.youtube.com/watch?v=s009YBMsfzo
https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2015/09/69792a29-47a7-46fd-8414-01f69f328a64.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CP4zknjWwAAwTZ0.jpg:large
:)))
Malo šege nije na odmet :)
http://1.bp.blogspot.com/-21Olivoef0E/VggJGbCio1I/AAAAAAABLwI/gPUlsVI-LM8/s1600/Jap%25C3%25A3o%2B15.jpg
Mile
Isti taj Montoya je vozio jedan fabricki BMW f1 bolid i nista zivo sa njim nije znao napraviti jer je nesposoban,prosjecan vozac u F1,mozda i ispod prosjeka jer taj BMW bolid i nije bio toliko los koliko on sam za njegovim volanom i sada on daje lekcije o F1,da je necemu valjao on bi u F1 I ostao a eto i Nascaru nista nije napravio,sta mu tu ne valja?
I druga stvar u F1 ima preticanja i previse samo Montoya nije bio taj koji je preticao nego onaj koji je bio pretican al za to treba da krivi sebe a ne F1 i kud i kamo je F1 zanimljivija od Nascara pa cak i onda kada je Mercedes dominirao,bar se ne vrte u krugu koji ima dvije lijeve krivine ako nista drugo.
Za Nascar ti ne treba nikakav talenat,znanje,vjestina, osjecaj,trebas biti samo spreman psihicki izdrzati 200 krugova sa punim gasom i brzinom od 320km/h koliko kazes da idu,imas dve lijeve krivine,siroke 30-40 metara i rokaj.Ja bi mozda 10-ak krugova izdrzao i parkirao bi auto.Zavrtelo bi mi se u glavi nebi mogao vise.Oni se udaraju zato sto im se vrti u glavi,treba to cerati u krug brzinom od 320km/h pa malo setaju gore-dolje od vrtoglavice,gdje se nece sudarati,bilo bi nenormalno da se ne sudare.Pobjednik je onaj koji bude najmanje smoren i osamucen.I jos imaju svi iste aute,ne moze biti dosadnije nego sto jest.Ja ti se divim kako mozes to da gledas,da ti bude interesantno.Pa meni je interesanti nas mali "N" nego to,odgledaj nase Jugice kako se kolju,staza siroka 13 metara,njih cetri ide paralelno na kocenje pred krivinu pa ko ziv udje i izadje iz nje,lete branici na sve strane..
Pa Renola Bmw. Da je imao Mercedes napravio bi cudo. Ali lose pises. Namucio je opasno Sumahera samo srece nije imao.
@Renault Terminator,
ti rece da ti za nascar ne treba nikakav talenat, a da je montoya bio prosecan f1 vozac. pa valjda bi onda i taj prosecan f1 vozac trebao dominirati u nascar-u, zar ne?
ne znam o cemu pricas da nista nije uradio u bmw-u, pa 2 puta je zavrsio kao 3. u generalnom plasmanu i u 3 od 4 sezone je bio najbolje plasiran bmw vozac. sta je bmw uradio nakon sto je montoya otisao? najbolje plasiran bmw vozac sezonu nakon montoyinog odlaska je bio tek 10. u generalnom plasmanu.
montoya je sam rekao da mu je dosadilo u f1 sto njegove vozacke mogucnosti ne dolaze do izdrazaja vec sve odlucuje bolid. sto u nascar-u nije slucaj i svako ima jednake sanse za pobedu. eno kyle larson, koji je preuzeo montoyin auto, vodi u generalnom plasmanu.
ma montoya se nije snasao zato sto mu je bilo cudno da uvek vidi druge aute oko sebe, u f1 je navikao da nikoga nema 5 sekundi ni ispred ni iza njega. a jos manje je navikao da nema prednost u bolidu nad 80% konkurencije.
nema nista u f1 zanimljivo, mozes prestati gledati posle 1. krivine i rezultat ce na kraju ostati isti. razumem zasto ljubitelji f1 ne vole nascar - pa u nascaru ne mozes zaspati 90 minuta i ocekivati iste rezultate kad se probudis. a tek u kom soku bi se nasli kad bi saznali da jedan tim ne pobedjuje 90+% trka
javi mi kad vidis ovakav finis u f1
http://static.nascar.com/content/dam/nascar/articles/2016/12/15/main/hamlin-truex-numbers.jpg
Rendzo,
hebo te patak, kakav si ti to vrhunski poznavalac formule 1, kad tako malo o najtrofejnijem vozacu znas?! Sumi je osvojio titule '94. i '95. u Benetonu, pa je onda presao u Ferari i postio do 2000. Mozda bi uzeo titulu '99. da nije slomio nogu u udesu i pauzirao. Imao je dobar bodovni saldo. Kakav te sad fabricki BMW spopao? Bio je Williams-BMW (nije ni Serena ni Venus)! Jel te to drzi viljamovka od juce? :) Nemoj tako o Montoji, on je bio talentovan za voznju, dugo je drzao neke rekorde po stazama, ali samo to nije bilo dovoljno. Mora se malo biti i tehnicar. Kao u seksu, dzaba sto si Visigor Medjunogovic ili Kurko Dokolenko, ako ne znas kako kod zene pravilno da nauljis karike. Montoja je znao da tera k'o besan, ali nije bas nio najbolji sa inzenjerima. Koliko puta je, tokom 2001, terao karike na auspuh!
Sto se tice NASCAR-a, tu te apsolutno podrzavam. To me podseca na ono: "Malo smo se grudvali, ja pobijedio..."
mile antena
Meni NASCAR deluje kao kad vidim kolonu automobila na autoputu koja se kreće istom brzinom.
https://www.youtube.com/watch?v=y3wEPyVlVT4
Mislim da ovakvu glupost samo Ameri mogu da smisle...
Nek stave te automobile na neku valjanu stazu, recimo Laguna Seku, pa da to onda dobije smisla.
Mogu oni svaki krug da se obilaze, da poslednji obidje prvog, džaba kad se kreću jednim tempom, mrtvo sve, nema dinamike.
NASCAR je zanimljiv poput maratona, isto tako...
Kakvi su to automobili, skraćenica kaže "stock", je li to tačno ?
Nešto mi ne liči...
@ P1,
imaju trke i na watkins glen i infineon u najjacoj seriji. u xfiniti seriji (2. liga) trke imaju i na mojoj omiljenoj stazi road america.
ja bi rekao da je f1 ta koja je poput maratona ... prodje jedan, pa posle par minuta prodje drugi, pa posle jos par minuta treci, ali u sustini vec posle 1. kilometra znas pobednika. i onda gledas ostatak kao neko "uzbudjenje" i "neizvesnost" ... meni je gledanje f1 kao gledanje filma u kojem posle 30 sekundi kazu ko je ubica ili gledanje fudbalske utakmice gde jedini gol padne posle 30 sekundi i ostatak vremena se vuku po terenu bez ijednog suta na gol ...
nascar auti su nekada bili identicni fabrickim, sve do ranih 1970-ih godina su bili 100% identicni. onda su poceli da koriste samo fabricke skoljke, ali drugaciju mehaniku. tamo krajem 1990-ih su presli na kompletno custom aute. ti koji su bili fabricki su bili previse nesigurni, dok ovi danasnji prezive i ovo i vozac izadje kao da se nista nije desilo.
https://www.youtube.com/watch?v=f5MrquaBBXQ
Mile
Jest se proslavio nema sta,kako se proslavio i bio usjpjesan tako je napustio F1 I prica o F1,za na Nascar ne treba nikakav talenat,treba samo da budes psiho da tu vrtesku izdrzis Montoya sem talenta ni psihu nije imao sto ga mogu i razumiti.
Nascar da je neki autosport vozio bi se po citavom Svijetu kao F1 ali da je tako zanimljiv kao sto tvrdis zasto nije popularni od F1?Sada se bar to moze pratiti preko neta,kablovske itd..ima nacina,kako to da u ostatku Svjeta taj Nascar nije popularan sem u Americi i mozda Canadi,nisam obracao paznju,pretpostavljam da je i kod njih popularan,nema razlike izmedju njih i Amera jedni i drugi su retardi.
Optimus
Zabagujem i ja nekada,u pravu si za Sumija,nije mi prvi put da tako napisem.
Tim se zvao BMW Williams,ali to je za mene bio BMW,kasnije su se podzapali Tajsen i Patrick Head I Bmw 2005 kupuje Zauber,Tajsen je sef ekipe sve do 2010 ili 2011 kada BMW Izlazi iz F1 I prodaje tim nazad Petru Zauberu koji i dan danas postoji u sampionatu.
Sta donose brzi krugovi?Isto kao I pol pozicije?Nista,gleda se gdje si kada prolazis kariranu zastavu na cilju.Montoya je obicna sirovina od vozaca,imao je petlju ali ne i mozak.
Rendzo,
upravo mozak je Sumiju i doneo titule. Pre njegovog dolaska, Ferari je vise od 10 godina bio serpa. Sumi je oko sebe okupio ekipu i zahvaljujuci njima su dobili konkurentnu masinu. Nije bio najveci talenat za voznju, ali jeste za tehniku, vise od svih tadasnjih vozaca, a o ovim sadasnjim klincima i da ne govorim. Jedva cekaju da se trka zavrsi pa da idu da ka.aju pevaljke i manekenke. Zabole ih qrac za formule.
Optimus
Sumaher je bio kompletan vozac,takvog vozaca bi svaki tim volio da ima,mozemo ga voljeti ili ne voljeti ali to su cinjenice.
Alonso je slican njemu od ove garniture vozaca,Alonsova mana je da uvijek guzicom zatvori vrata u svakom timu,on poslije Meklarena i nema gdje da ode sem u Renault.Ferari ga nece,Mecka takodje,Red Bullu isto ne trebaju njegove usluge,ostaje samo Renault ili penzija.A Alonso mozda u sred sezone predje u Renault jer je Palmerova forma kriminalna,ne bi bilo prvi put u F1 da vozac iz jednog tima predje u drugi u sred sezone.Tako da sam ja poceo da navijam da Palmer svaku trku sjebe R.S.17 a da se Alonsova Honda raspadne jos u krugu za za zagrijavanje,neko ce da pukne sa zivcima ili Renault ili Alonso heheh...
@renault terminator,
svaka ti cast, nikad nisi ni gledao nascaR trku, ali si zato ekspert po pitanju sta je potrebno. :) samo se nadam da su ti ove teorije bolje od onih koje si pricao o f1 o jako "zanimljivim" sezonama gdd je sampion poznat pre zadnje trke. kad bi te pitao zasto vilnev i raikonen nisu uspeli u nascar-u verovatno bi mi rekao isto - ni oni nisu imali psihu i mozak (iako su bili f1 sampioni)?
to sto ti ne gledas nascar ne znaci da niko u evropi ne gleda. ispade po tebi da je svaki auto-sport koji nije globalni sranje. ispade da je recimo wtcc bolji nego australijska v8 serija...
mile antena
Je l ima ovako nešto u NASCARU ?
https://www.youtube.com/watch?v=7I1cpZphH2I
Tamo u onoj tepsiji stave tempomat i vrte se u krug, baš zanimljivo...
@p1,
wow, 14 minuta da bi video jedno prestizanje... :))) ne, toga nema u nascar-u. :)
Mene zanima kakvo bi vreme na nekoj stazi imao NASCAR u poredjenju sa nekim Porsche-om GT3/GT2 RS. Mislim da bi Porsche sa nekih 600-700ks rasturio.
Mile
Pa sta je potrebno ovdje majke ti????????Vidi ovo,kakvo je tu znanje i talenat potreban?Tu moras biti izdrzljiv samo da ti se ne zavrti u glavi vozeci po tom tiganju.
https://youtu.be/y3wEPyVlVT4
Trka F1,ova u Sociju,je dosadna za F1 standarde ali u poredjenju sa ovim sto sam okacio,je cisto otkrovenje,spas za mozak,za zdrav razum,za inteligenciju.
Pa ni jedan vozac iz F1 nema psihu za ovo,jer za ovo moras da budes psiho u mozak a oni nemaju razvijene te sposobnosti nego one koje se i traze u autosportu a ovo nije vidlo autosporta,ovo je debilizam od trkanja.
Ja ne znam da iko gleda,sigurno da ima likova koji ovo mogu gledat al to je mizeran broj.Pa cak ni u toj Americi gdje se vozi evo ova trka sto sam okacio tribine nisu ni pola popunjene,i oni bolesni vide da je ovo jos bolesnije.
Pa ispada da je tako,uzmi F1,WRC,Dakar,WEC,24Le Mana,pa i taj raspali WTCC koji je ranije bio bolji nego sto je sad..
Mile
Jedno prestizanje ?
Pa da i jeste samo jedno, to je prestizanje, na stazi, a ne kružni tempomat i ko na vašaru ringišpil...
Da se u svakom trenutku smenjuju u NASCARU, ne znam sta je tu zanimljivo, kad idu u krug ko mentoli. Svaka budala to moze da vozi.
Ali sesti na Moto GP masinu, WRC ili bolid F1, treba umeća. E onda se vidi ko bolje vozi, koči, ulazi u krivine, obilazi itd.
Voziti u krug moze svaki mentol.
Pretpostavljam da je razlog zasto Ameri gledaju, cekaju udes.
A sto se "zanimljivosti" tice, to moze da bude zanimljivo samo Amerima. Zato u Evropi gleda 2,5 čoveka Nascar...
Onaj Australijski V8 je super, nemoj to mešati sa tepsija trkama. Oni ipak voze po stazi i tu ima dinamike i zanimljivosti.
A sto voze u krug Nascar ?!
Ko je dosao na tu genijalnu ideju ?
Ili samo da se razlikuje pa nebitno koliko debilno bilo.
Cuj trkanje u krug. :)
Mislim da bi trebali da pojednostave stvari pa da "poboljsaju" Nascar, jedan duzi pravac, da se ne muce sa 2 krivine...
@NoName,
poredis babe i zabe.
stavi ih da se takmice po maksimalnoj brzini pa ces da vidis ko bi koga razbio
@Renault Terminator,
odavno je poznato da su najveci eksperti oni koji nesto nikada nisu ni probali ili gledali. zato si ti najveci ekspert za nascar iako nikada nisi ni gledao trku, ali opet znas sta je potrebno da bi bio uspesan u nascar-u.
sto je najcrnje od svega, pogresne informacije pises i za onaj auto-sport koji "navodno" pratis (f1). sta kazes, svaka titular schumachera je tesko osvojena? ma sigurno, samo je 4 od 7 titula i matematicki obezbedio pre zadnje trke u sezone (a nekoliko njih je matematicki obezbedio i nekoliko trka pre kraj sezone)
@P1,
posto Renault_terminator nije znao da mi kaze zasto, mozda ces ti moci: ako svako moze da vozi nascar, kako to da vilnev, raikonen i montoja nisu imali bas nikakvog uspeha?
za formulu 1 ne treba umece - treba ti samo dobar bolid. prosle sezone recimo, pa i eriksson je mogao da osvoji titulu u mercedesu. formula 1 uopste ne pokazuje ko je najbolji vozac - pokazuje samo ko ima najbolji auto. jadan je taj auto-sport gde 90% rezultata cine auti, ne vozac.
australijsku v8 seriju sam spomenuo kao odgovor na komentar renaulta da su globalna takmicenja sigurno bolja od lokalnih. pa me je interesovalo da li je wtcc (koji je globalni) bolji nego australijska v8 serija (koja se vozi samo u australiji i novom zelandu).
trkanje je nesto gde treba da bude prestizanja, a u f1 prodje jedan pa 5 sekundi iza drugi pa 5 sekundi iza treci itd. kada gledas f1 trku mozes slobodno zaspati posle 1. krivine 1. kruga, i probuditi se kada je vreme za pit stop (jer ce se tad jedina promena vodjstva desiti) i opet ospavati ostatak trke - i na kraju bas nista neces propustiti. i onda kazes da si gledao "trku"
Mile
Kakav ekspert o cemu ti pises?
Nascar je izmisljen da se o nicemu ne misli jer ako se mora misliti,odnosno koristiti mozak, to umara i zamara a to prosecnom Ameru je veoma naporno a cim je naporno nije Interesantno,ovako dve lijeve krivine i udri u krug do iznemoglosti.Ja kao gledalac koji sam odgledo nekoliko minuta,ne vise od toga,tog Nascara zakljucujem da oni sto voze moraju imati dobro razvijen sistem protiv dosade I jaku svijest da ostanu cvrsto na zemlji da im se nezavrti u glavi,oni se lupaju samo zato sto im se zavrti u glavi,l onda izgube kompas.Ako prije trke nije dobro spavao on nije kadar voziti taj ringispil,ne moze odrzat svijest o tome dje se nalazi,to je zamorno,centar ravnoteze se poremeti i onda je gotovo on pravi spektakularni karambol u onom vesarskom loncu od staze.A pobjedice onaj koji se najmanje smori i ko je najvise spavao,dobro spavao jer tako mu se za vrijeme trke nece sjebat taj centar ravnoteze,taj ima velike sanse da pobjedi ali,ponavljam ali,ako ga ne udari neki koji se nije dobro naspavao I koji se smorio pa ne zna gdje bije i onda razvali ovoga sto je dobro spavao i sjebe mu trku jbg.Al tesko je to sve objediniti za jednog vozaca F1 ili necega drugog,to je nenormalno,retardirano stanje svijesti kada ti ides da se trkas u tako necemu kao sto je nascar.Ja stvarno ne znam kakva je to tebi filozofija i nauka od sporta,al dobro,ima nas raznih.
Neka je svih 7 titula osvojio vec u prvoj trci I u prvoj krivini i takva F1 je nenormalno zanimljivija od 1 sekunde gledanja Nascara a kamoli nekoliko minuta koliko sam ja odgledao pokusavajuci da nadjem tu zanimljivost,nadjoh samo glavobolju i vrtoglavicu hehe...
Mile
Nascar fizicki moze svako ziv da vozi a kamoli ne vozac F1,problem je sto ne moze svako psihicki a naveo sam ti i zasto.
Zato sto je F1 tako jadna i bjedna zato jest najprestiznije automobilsko takmicenje na planeti,krem,vrhunac tehnologije i autosporta.U F1 ne moze bas tek tako da se udje,pored brdo para moras imati i potencijala,znanja da bi ti neko dao bolid F1 u ruke.
@Renault Terminator,
secas se onih prica koje smo pre vodili kad si mi pricao kako nikada nisi mogao da nadjes sa kanadjanima zajednicki jezik? i kad sam ti ja rekao da si trebao vise da ih slusas nego da pricas da bi ih razumeo, na sta je tvoj odgovor bio da ih jesi slusao?
nisam ti verovao tad jer sam smatrao da si verovatno od pocetka krenuo sa "vi radite to pogresno, treba da radite ovako kako mi radimo u zemlji treceg sveta". jer ista stvar se ponavlja evo i sada jer ti, koji sam priznajes da si odgledao svega 3 minuta nascar-a, ubedjujes mene (koji ga detaljno prati evo vec 15 godina) sta je potrebno za (ne)uspeh.
a za to poslednje sta je potrebno da se udje u f1 ... nije potreban nikakav potencijal, potrebno je samo dobiti dobar bolid - same vozacke mogucnosti vozaca su potpuno nebitne. jer prosle sezone svaki od 22 vozaca bi osvojio titulu da ga je dopao Mercedes. i svaki od 22 vozaca bi zavrsio na zadnjem mestu da ga je dopao manor ili sauber.
f1 je dobra za gledanje samo zato sto mozes za vreme trke da radis gomilu drugih stvari ... mozes da spremas rucak ili da odes po postu ili izbaciti smece ili do prodavnice ... ma mozes da gledas i druge stvari na tv-u, i tako neces propustiti nijedno prestizanje osim ako je za 17. mesto :)))
mogu zamisliti sok tipicnog f1 vozaca kada tokom "trke" vidi nekoga ispred/iza sebe i shvati da nije sam na stazi :))) da mu kazes da su na stazi 22 bolida nebi ti sigurno verovao
Mile
Ja dok sam bio u Canadi slusao sam taj sistem,jer sam morao neko vrijeme zarad drugih ciljeva,sa mnogo stvari se nisam slagao a ni sada a i nikada se necu sloziti,onog trenutka kada vise nije bilo potrebe da trpim ja sam se pokupio i otisao.
Gledao sam malo vise od 3 minuta,priznajem,ja tebe ne ubjedjujem,nego samo iznosim svoje misljenje o tom "takmicenju",sada bar nisam u Canadi kao covjek iz treceg svijeta nego sam u svom trecem svijetu i imam puno pravo da kazem sta mi se ne svidja u tom prvom svijetu u kome si ti.
Pogledaj biografije sadasnjih vozaca u F1 pa reci da te sve serije kroz koje su prosli a neki su i osvajali nisu potrebne da bi se doslo do bolida F1.Drugo,bolid F1 pa cak onaj najspori,ne moze da vozi svako,zapravo jako malo ljudi to moze,mislim do krajnjih granica na kojima se ti bolidi voze na trkama,prvo fizicki pa sve ostalo.
U ovaj Nascar ti i ja mozemo sjesti i voziti pun gas po onom ovalu,ne treba ti nikakva fizicka priprema,nema kocenja-ubrzanja,cimanja,krivudanja,samo moramo bit psiho,poremeceni da bi izdrzali toliko masalanje u krug.
A o zanimljivosti da ne govorimo,al dobro,nismo svi isti.
@Renault Terminator,
ja predpostavljam da si ti bio u kanadi svojom dobrom voljom? niko te nije naterao puskom da odes? tako da ti nikada nisi imao porebu da ista trpis.
naravno da mozes da izneses svoje misljenje, ali vec par puta ti meni ponavljas sta je potrebno da bi neko bio uspesan nascar vozac. ajde da pratis nascar - pa onda bi ti i poverovao. ali niti ga pratis niti si ga ikada pratio. te price mozes da pricas samo p1 i slicnima koji ne znaju nista o nascar-u (kao ni ti) pa mozda jedni drugima poverujete u sve. na vasu zalost, ja poznajem nascar odlicno.
kad bi mogao ti voziti nascar (kako kazes), ajde se lepo prijavi, ulaz je poprilicno jeftin, a cak i da zavrsis zadnji opet dobijas oko $80,000 po trci. treba ti samo pocetna investicija od "samo" $200,000 za par godina star auto, ali posto nascar sezona ima 36 trka puta $80,000 = ...
mile
Kako funkcioniše taj tvoj NASCAR ?
Sad vidim ovo što si napisao, ispade da finansije igraju veliku ulogu a ne vozač ?
I tu ima razlike medju automobilima.
Inače pogledah sad one dve što si nabrojao, te 2 trke jedine liče na nešto, na trkanje.
Ostalo samo klasičan Amer može da prati.
Ali pit stop im je komičan.
Ono ko na vašaru. :)
https://www.youtube.com/watch?v=7VCYBtx6h4g
Mile
Pa vrijednosti kao Kristijan,Tajfun Ajfon I raspali silikon su i dosle iz Amerike i takve vrijednosti se i dalje uporno guraju i forsiraju u medijima da bi nacija postala sto gluplja i retardirana,da sto manje koristi mozak,da joj se zatre indentitet,obicaji,kultura itd..To Amerikanci rade svuda,ne samo po Srbiji.Sto manje koristimo mozak to bolje za njih,slicni smo i blizi njihovom velikom plemenu koje je vec odavno kao zombi,telad sa dvije noge.
Kako F1 u USA nije prosla a Amerika pravila stazu specijalno za F1 I tribine su punije nego npr na VN Malezije,Kine..A prosla je i u Canadi,isto tribine pune.
To sigurno dolaze ljudi iz treceg svijeta koji rade y USA i Canadi I pune tribine.
Ja ne znam nikoga sem tebe da to gledas a ti nisi ovdje u trecem svijetu.Sigurno da ima neko da gleda,0,000084% ljudi koji prate autosport ovdje u trecem svjetu prati Nascar,ne racunam one nesrecnike koji to moraju da prenose.
@renault,
sigurno broj onih koji prate nascar u srbiji se moze prebrojati na prste jedne ruke, jer je sasvim normalno da tv stanice prenose nesto sta ce gledati jednocifreni broj ljudi
Mile
Naravno,cak sam zelio da idem,apsolutno nesporno.Naravno I to,zato sam i otisao.
Pa meni kao gledaocu koji je to pratio nekoliko minuta tako izgleda,sta da radim,neka promjene format,nacin,trkanja pa ce mo da vidimo onda.
Ja bih mozda desetak krugova izdrzao i kada bih dosao sebi izasao iz auta,polio bih auto kantom benzina i zapalio ga,popisao bih se jos na onaj oval da svi vide,okrenuo se i otisao.
U Srbiji 2 čoveka gledaju NASCAR, za koje pouzdano znamo, a to je voditelji koji su plaćeni za to. :)
A ovako da neko gleda a da ne dobija lovu za to, meni nije poznato.
Sigurno da ima pojedinaca, ali verujem da više publike ima lokalno boćanje, kad se penzosi okupe da gledaju. :)
P1
Voditelji moraju I za to moranje su placeni inace znira,otkaz.
mile
To ljudi sami igraju, ne mora da se natura preko TV-a.
Nego da te pitam nešto, pratiš li ti šta i voliš li bilo šta što nije Američko ?
Jer vidim totalno si se Amerikanizovao, samo njihovo pratiš voliš, ostalo ništa ne valja...
@p1,
Naravno, pratim fudbal, wrc, au v8 sampionat, top gear i jos mnogo toga. A ima li nesto americko sta se tebi svidja?
P1
Prati i F1,vidis da zna kolika je bila razdaljina izmedju bolida sad u Sociju,zna da je Erikson najlosi vozac u karavanu hehe....dobro,i Palmer je odmah uz njega.
Ja ne znam ni jednog vozaca u Nascaru a o timovima tek da ne govorim..
RT
Prati krišom, mora i on da dane dušom malo. :)
Ja sam čuo za onog Kajla Buša ili kako se već zove, on je tamo redovan valjda...
NASCAR bi pogledao, jedino one dve trke štp voze na stazi, a oval jok, probao sam i ne vredi. :)
MiLe
Ko kaze da nema prenosa bocanja?I to na sportskom kanalu.
https://youtu.be/I5xfu6kU0uU
@renault,
"Pratim" f1 preko ovog sajta gde pogledam listu rezultata, a trke ne gledam uopste. Ta razlika izmedju bolida i dominacija jednog tima i bez prestizanja je bila na snazi i pre 5 i pre 10 godina, a vidim da je i sada, nista novo.
To sto ne znas nikoga u nascar-u jos vise cini tvoje ranije komentare (o tome sta je potrebno za uspeh) smesnim.
Mile
Pa sta ima da znam vozace I timove kad me taj format takmicenja ne zanima.Ono sta sam video bilo mi je dovoljno da vidim o cemu se tu radi,da me je privuklo i okupiralo moju paznju ja bih se potrudio da znam.Eto ti to pratis 15 godina i jos nisi provalio koliko je to glup sport,meni je bilo dovoljno nekoliko minuta.
mile
Razne stvari, zavisi šta te konkretno zanima.
Mogao si da vidiš šta hvalim.
Od uredjenja, preko nekih proizvoda itd.
@Renault Terminator,
razumem te, u ta 2-3 minuta si video vise prestizanja nego u 5 f1 trka zajedno, pa je to verovatno bilo mnogo vise nego sto si mogao da podneses, preveliko je to psihicko opterecenje kad se toliko prestizanja vidi u tako malo vremena i kada se vidi 2 auta jedan pored drugog umesto 5 sekundi razlike izmedju njih.
Mile
Formuli 1 nije ni do koljena.Kakva nacija,takvo i takmicenje,pametnom dosta.
@ Renault Terminator,
to opet nije sprecilo pametne ljude kao ti da dolaze u takvu naciju da rade. :)))
evo nesto za tebe:
Fernando Alonso believes fans should be paid to watch Formula 1 as viewing second Brazilian Grand Prix practice from the trackside left him falling asleep.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/127058
Mile
Neke stvari u zivotu ne znas dok ne vidis i ne osjetis na svojoj kozi ali bar poslije toga mozes da povuces normalan potez a ne da za 15 godina i dalje ne mozes da shvatis gdje i sa kim zivis I radis,al opet ponavljam,nismo svi isti,ima nas raznih.
Cone
Meni je F1 bas extra,bice jos bolja kada Renault power unit budu pobjedjivali.
@Renault Terminator,
takodje neke stvari u zivotu ne znas dok ne vidis i otvoris se i pokusas da vidis drugu stranu gledanja. ali dok je covek zatucan da je samo jedan nacin gledanja 100% u pravu i da je sve drugo pogresno ... sta da ti kazem.
ako si pokusao da "razumes" amerikance na jednak nacin na koji si pokusao da razumes nascar - mogu zamisliti koliko si se potrudio da to uradis.
Mile
Bas cudno,tako govore i neki nasi ovdje prozapadni protagonisti,ako ne gledas njihovim ocima odmah si zatuncan,zaostao,primitivan i sta sve ne.Ja sam Mile bio,video,otvorio,I nisam video sebe tamo kada sam to sve uradio.Nismo svi isti,nekome su pare sve u zivotu,samo su mu pare i lagodan zivot vazni,neko hoce sve ,sada i odmah,nekome je ovaj zivot sve i kraj poslije toga.Meni to bas nije tako i za mene je to pogresno gledanje zivota.Tebi i tebi slicnima je to zatucano i primitivno razmisljanje,za mene je tvoj stav i tvoje razmisljanje totalno pogresno i na kraju glupo.
Tebi je Nascar filozofija,pojam od autosporta,meni je to nesto najgluplje i najprimitivnije sto postoji u autosportu,mene je to sramota gledati,vredja mi zdrav razum,logiku.Meni Mile ne treba 15 godina da razumijem sta jeste a sta nije za mene.Ja mislim da to nije zatucanost,naprotiv,nego dar,da odmah prostudiras stvari ispred i oko sebe i odlucis sta dalje.
Nismo svi isti,probaj to objasniti svojim Amerikancima kada krecu negdje po bjelom dunjaluku da namecu svoje "razumijevanje" koje obicno ide uz obojene revolucije i tepih bombardovanje,pravo demokratski nema sta.
@Renault Terminator,
ja vidim po tvojim komentarima da ti nisi video, a jos manje otvorio, bez obzira pricali mi o nascar-u, kamionima ili zivotu generalno. ja ne smatram da je neko zatucan i primitivan zato sto mu se druga strana ne svidja, ali smatram da jeste zatucan i primitivan zato sto uopste ne zeli da pogleda drugu stranu. to vazi i za srbe i za amerikance i za svakoga drugog.
sinoc sam krenuo da pisem poduzi komentar sta cini nascar specijalnim i zbog cega ga amerikanci vole, ali onda sam se zapitao koja je poenta da ti pisem to kad ti smatras da si dao sansu nascar-u tako sto si odgledao 2-3 minuta.
Mile
Sta ti vidis ja ne znam,ja da nisam pogledao,bio i vidio ne bi ni komentarisao nego bi vjerovao tebi jer si ti tamo.Al posto sam bio tamo vidjo tu drugu stranu,zivio i radio sa tom drugom stranom nekoliko godina ja mislim da je to sasvim dovoljno dugo "gledanja" onoga sto mi se vec poslije mjesec dana nije pocelo dopadati i sto me odbijalo od sebe I zasto je to primitivno i zatucano ako covjek sebe ne vidi u nekoj sredini?Vi tamo zivite kako zivite,ok,ima stvari koje mI se dopadaju ali ima i onih koje mi se ne dopadaju i koje ne mogu da prihvatim nikako,da sam mogao da ih prihvatim ja bi gledao rukama i nogama da gore i ostanem.Prije odlaska u Canadu ja sam je zamisljao da je isto sve kao u Evropi,mislim na Njemacku,Austriju itd....Medjutim Canada nema nikakve veze sa Evropom,sve je kontra I bez logike i smisla.
Dva nasa covjeka koji su radili samnom isto nisu mogli nikako da svare taj sistem pa su poslije par mjeseci otisli za Njemacku I dan danas tamo zive i rade,jedan je otisao za Sloveniju i radi tamo,al on ima i Slovenske papire pa je u puno boljem polozaju nego nasi koji odu sa srpskim papirima da rade u Sloveniji itd..ja kada bi morao da idem opet preko ne bi ni razmisljao o Canadi,Americi,Australiji..za Njemacku,Austriju da,mozda i sjever Italije a najvise bi volio Svajcarsku,al tu nemam nikakve sanse,dok za Njemacku mogu sutra ako hocu bez obzira sto ne znam jezik njihov.
Mile,toliko mi je bilo potrebno da shvatim kolika je to glupost od takmicenja,sta tebi tu toliko nije jasno,ja se ubi da ti objasnim.Tebi je F1 smor,ok,meni nije,tebi je Nascar vrh,ok,meni je dno.Nascar je prilagodjen mentalitetu i inteligenciji tamosnnje raje i to je to,nema ljutnje,to je tako.
@Renault Terminator,
ti si bio i "video", ali nisi zaista video. sam podatak da ti meni pises i cudis se zasto tvoj gazda non-stop popravlja starog peterbilta (iako moze da priusti novi kamion) mi govori da zaista nisi video.
tako je i sa ovom pricom oko nascar-a. kao sto rekoh nekoliko puta ranije, ti meni uporno govoris kakav talenat, znanje, vestina i osecaj su potrebni za nascar. ti koji si gledao ukupno 2-3 minuta nascar-a govoris meni koji ga redovno pratim jos od 2002. sezone.
kad si video ovakav foto-finis u f1? a u nascar-u nije retkost da moraju da pustaju usporeni snimak da bi videli ko je pobedio.
https://www.youtube.com/watch?v=KF8TlYrJCTk
ove sedmice najveca i najbrza staza talladega superspeedway ... prosla trka na ovoj stazi je imala samo 31 promenu vodjstva dok se secam rekordne 2011. trke kada je bilo cak 88 promena vodjstva. misli malo o tome na sekundu - 88 promena vodjstva na jednoj trci ... :)))
Mile
Ja tebe stvarno ne razumijem,tebi kao da je krivo i zao sto sam ja otisao iz Canade.
Jel tebi normalno da bacas pare koje zaradis u bunar?
Aman Mile shvati,nismo svi isti,tebi je to ludilo od sporta,meni je dno dna.Da je taj sport interesantan i zanimljiv ja ga sigurno ne bi pratio par minuta,nego bi gledao cjelu trku.A sta sad ja treba da radim sto je za mene to glup vid autosporta?Ne mogu da gledam nesto sto je bezveze i glupo,zato sto je tako "zanimljiv" mi je i trebalo nekoliko minuta,nisam ja zato kriv,kriv je onaj koji napravio takve trke.
Mogu imati i 888 promena vodjstva u jednom krugu kada to nema veze sa vezom,alo Srbine,ti se vrtis u krug kao budala,to za mene nije normalno.
@ Renault Terminator,
za neke stvari - da, normalno je da bacas pare u bunar, nisu sve samo brojevi i figure na papiru. ja kod kuce imam stari mustang koji sam vozio kroz srednju skolu i fakultet, star je ko biblija i ne vredi vise od $500. ali ga nikad nebi promenio cak i da mi ponude novog mustanga u zamenu. zato sto ja imam toliku istoriju sa njim i toliko secanja da je meni taj auto sve samo ne komad lima. e vidis, to je nesto sto mnogo amerikanaca radi, onaj krs koji su kupili za $500 sa prvim novcem koji su zaradili radeci u mcdonaldsu sa 15 godina - taj krs je sve samo ne komad lima. ali ne ocekujem od tebe da to razumes ...
sto se tice nascar-a, opet ti ponavljam - nije stvar u tome da li se tebi (ne)svidja. stvar je u tome sto evo vec 65+ komentara ti mene ubedjujes o talentu, znanju, vestini, itd iako realno ne znas apsolutno nista o nascar-u. niti znas njegovu istoriju/tradiciju, niti znas kakvi se automobili koriste, ma apsolutno nista. da si rekao samo "ne svidja mi se jer ne volim trke u krug" - pa i imalo bi smisla, ali tvoje price "potrebno je ovo ili ono da se pobedilo" ... otkud ti znas sta je potrebno?
da si malo otvorio oci i malo proucio - onda bi shvatio zasto ga amerikanci toliko vole. verovatno ga i dalje nebi voleo, ali se sigurno nebi cudio zasto je toliko popularan (hint: povezano je sa primerom peterbilta).
Mile
Ne mozes da poredis kamion 1996 godiste koji svaki dan sem vikenda pravi u prosjeku 1000-1200 kilometara i obican auto.
Taj kamion radi svaki dan,on hoce da taj kamion zaradjuje pare.I on zaradjuje,ali za sta zaradjuje?Zaradjuje za sebe,za nov mjenjac,hladnjak,turbo,kardane,korpe,lamele,generalke motora,diferencijale itd,za to radi taj kamion.Najvise se kvari,najvise ostaje na putu pokvaren,najvise stoji u garazi
u kvaru od svih kamiona i on dalje njega forsira i tjera na put da radi kao ovi ostali mladji kamioni.Ako ti se taj kamion do dana danasnjeg nije isplatio pa ubi se onda.
Ja bih mogao da razumijem da on njega skine sa posla,sredi ga,utegne ga,pritegne ga,ofarba,glacne ga lijepo i ostavi ga sa strane pod neku deku da ne kisne,ne trune itd.pa da ponekad kada mu se cefne da mu se vozi sjedne u njega i ode baci jednu-dve ture I to je to,kao sto ima obicaj da radi da uzme neki kamion i odradi turu-dvije.Za mene je to normalno i ok I to mogu da shvatim.Al to sto on radi,to ne mogu da shvatim niti je mogao bilo koji od nas gore da shvati.I taj vozac koji vozi taj stari Peterbilt on najmanje zaradi od svih nas jer ima najmanje tura jer stalno u kvaru.Mi smo bjezali od tog kamiona sto dalje,samo da ga neki od nas ne zaduzi jer je najebo.
Auto je nesto drugo,to ok,provozas ga s vremena na vrijeme,sredjujes ga,lickas ga...to je sasvim ok,to volim i ja,ja sam tako nesto htio da radim sa svojim starim Meganom,htio sam ga sa drugarom komplet rasturiti i polako sredjivati dio po dio,od limarije,mehanike kompletne,elektronike,kablove, crijeva do enterijera ma sve restaurirati,zelja mi je bila da ga vratim sto blize fabrickom stanju i da ga vozim samo u onim trenutcima kada zelim da uzivam u voznji,da idem na skupove itd.
Za mene je to ok ali ovo da ti stalno,iznova i iznova bacas gomile para u kamion i da ga forsiras kao ostale puno mladje kamione je cist idiotizam i debilizam.To nije ljubav,to je bolest,ljubav se iskazuje na drugaciji nacin.
Da je mene Nascar privukao na pocetku kada sam rijesio da vidim sta je to,lako bi ja sve saznao o tom sportu i autima koji se tu takmice.Al je on mene odbio odmah u startu,dzabe mu sve,da ima milion preticanja u jednom krugu dzabe mu.Mene je odmah asociralo na neke retardirane stvari koje sam video tamo dok sam bio,mislim prvenstveno na retardirane ljude,mene je taj Nascar i ti retardirani ljudi toliko asocirali jedne na druge da je to nevjerovatno.Tipa, "idemo,dvije lijeve krivine i gascina do patosa i mi smo baje,kauboji".Isto tako neke situacije sa tim retardiranim ljudima,mene je bilo sramota stajati pored njih.Ma sacuvaj me Boze ...
@Renault Terminator,
taj tip je gazda firme pa ocigledno radi nesto kako treba jer je ipak on izgradio biznis - ne vi vozaci koji radite za njega. on ocigledno ima neku racunicu. mozda koristi taj stari peterbilt za nove vozace da se uce jer mu je finansijski vise isplativo kada se nesto pokvari na starom kamionu nego na novom. moze biti million razloga. ne poznajem coveka tako da ne znam njegov razlog, ali je bitno da ga on zna. cisto sumnjam da on gubi $$$ jer on nije u biznisu da gubi $$$ - da je gubio $$$ i pravio lose odluke danas nebi vise bio u biznisu.
sto se tice nascar-a, ne vidim razlog kako je mogao da te privuce ono sta ne znas. eto na primer, ti i dalje pricas to "gas do patosa". pa vidis, tipican nascar auto je laksi nego prosecna ford fiesta, razvija 900 hp i ima pogon na zadnjim tockovima bez ikakvih elektronskih pomagala. sta mislis sta bi se desilo takvom autu kad bi samo stisnuo gas do patosa? prva stvar - nebi uopste mogao da krenes jer bi slajfao u mestu, zar ne? i da nekako uspes da krenes - prvi put kad okrenes volan izgubio bi kontrolu nad vozilom pod punim gasom. i na sve to, na stazi su jos 40 drugih vozaca koji takodje voze identican auto kao ti. ne slican vec identican. svaki od njih moze da samo "stisne gas do patosa" i razvije identicnu brzinu kao i ti. ti dostignes 200 mph, ali i onaj ispred tebe dostigne 200 mph. kako ces ga onda prestici? i u nascar-u ima toliko kontakta da ti u nijednom momentu ne vozis auto bez ikakvih ostecenja. sta ako te neko malo cukne u recimo prednji branik? automatski gubis prednost sa aerodinamikom - kako ces da vozis ostatak trke? tako da bi kontrolisao takav automobil i prestigao jos 40 vozaca koji voze identican automobil potrebno mnogo vise talenta i umeca nego sto ti mislis. a to je samo jedan mali deo nascar-a, ima tu jos mnogo toga sta ti ne razumes - od samog nastanka nascar-a i zasto je recimo daleko popularniji nego indy serija koja se takodje uglavnom vozi na ovalu i ciji su auti daleko brzi i moderniji
Mile
Tamo nije problem imati firmu,bar u Canadi,uslov je da bar imas boravisnu dozvolu,ne treba cak da budes ni drzavljanin njihv.Sa boravisnom dozvolom imas sva prava kao i svaki Kanadjanin sem pravo da glasas na izborima.
A mi smo tamo bili na radnu dozvolu sa kojom nemas nikakva prava sem da radis kod tog poslodavca.I ako hoces da menjas firmu,moras da nadjes firmu koja ima otvorene radne dozvole da bi te mogla primiti,znaci druga firma,druga i radna dozvola.
Ne mozes da otvoris firmu.
Ako imas ovo sta sam nabrojao i ako bar nesto para imas,konkretno da das neko ucesce i uzmes svoj truck,ti mozes da otvoris firmu.I dalje znas kako ide,trazis firme,polsove,ko i koliko ko sta nudi,placa itd...Ko da je to ne znam sta,svi nasi vozaci koji ostaju tamo tako i pocinju da stvaraju svoj biznis,a ima ih koji imaju i drzavljanstvo i zive od danas do sutra kao najveci klosari, i to bi ti trebao da znas cak i bolje od mene.
On nema nikakvu racunicu na tom kamionu,ima samo minus ili minimalnu zaradu.On taj kamion prosto voli,balavi,slinavi na njega kad ga vidi,covjek ga voli ali mu i j..e majku,forsira ra ga kao i svaki drugi a on za takva naprezanja jednostavno vise nije kadar.Novi vozaci nece da voze taj Peterbilt,idu na mladje kamione ili se okrenu i odu,lako je njima otici kad nemaju nikakva ogranicenja a svakoj firmi gdje pokucaju primice ih jer vozaca treba.Tog Peterbilta obicno voze stari vozaci i oni koji znaju da ga popravljaju usput kada nedje stane.
Nije on los poslodavac,ali ima neke zesce bagove koji nisu razumljivi.Ti u Canadi ne mozes da propadnes,nema sanse,moras da budes apsolutni idiot.Zato sto je tako,sto tako moze,zato i drzi tog Peterbilta starog.Sto niko u Evropi ne radi sa starim kamionom?Za rad se uzima ako se moze naravno,najbolje sto mozes da priustis,racunica je prosta,manja potrosnja,manja mogucnost da ces biti u kvaru i kod masjtora,automatski vise ces da zaradjujes itd..
Mile,nisam ni mislio kada kreces da stisnes gas do patosa.A vidim da ne mozes da odolis a da mi ne objasnis sta je nascar.Sve se slazem sa tim pravilima sto si napisao,udarci,aerodinamika,cesanja,indenticne masine itd..a sve sranja se pocinju desavati kada vozac pocne da gubi ravnotezu u mozgu,kada ga to vrtenje u krug osamuti,koncentraciju zbog dosade,loseg spavanja pre trke pa ako neki od njih nisu spavali nikako pa ti onda imas trku za anale nascara,za pamcenje.Kod ljudksog bica koje vozi taj vid trke,bitno je dobro se naspavati,imati celicnu psihu da se ne smoris i da ti se ne poremeti centar za ranotezu,ko ima bolje te osobine taj je pobjednik a oni su svi tu negdje isti,zavisi sve od raspolozenja.Da je taj format takmicenja kompleksniji i zahtevniji njima bi trebale i druge osobine,fizicka spremnost,refleksi,talenat,pamet i milion drugih osobina.
A ovako,samo udri, imas dvije krivine u lijevo i gasaj do iznemoglosti,dok ti oci ne ispadnu.
mile antena
Svi voze identične automobile u NASCARU ?
Isti dobavljač motora, šasije ?
Samo ove plastične školjke druge ?
To je dobro da vozač dodje do izražaja, ko najmanje koči, taj je najbrži.
Limitirani su na 200mph ?
Kolika je težina NASCAR auta ?
Koja je specifikacija za Indy car ?
Ipak, nije mi jasno zašto voze oval, bilo bi zanimljivije da izaberu stazu.
@Renault Terminator,
nisam ni mislio da je tesko otvoriti firmu, ali ti si mi pricao da je tvoj gazda imao gomilu kamiona. to je vec tesko ostvariti, jer ne mozes da odjednom kupis hajmo reci 10 novih kamiona. niko ti nece dati kredit na osnovu tvojih planova - ti banki moras dokazati da mozes da pokrivas tolike mesecne rate i jos bitnije - ako ne mozes da ih pokrivas da posedujes nesto sta ti banka moze uzeti da ne bude u gubitku. evo ja poznajem bivseg gazdu mog caleta, on ima 15-ak svojih kamiona i obrce milione u profitu svake godine, ali zato radi i po 20 sati dnevno. kupio je nedavno novi ford f-450 i ogroman brod - ne verujem da je jos imao prilike da ga spusti u vodu.
on ce ti uvek reci da tajna formula uspesnog biznisa nije u zaradi vec u troskovima. znaci nije matematika da kupis nov i uvalis se u dugove i onda radis kao rob da zaradis da bi ga mogao otplacivati. moj cale je sa svojim starim freightlinerom na kraju vukao samo lakse terete, ali dzaba nekome sa novim kamionom sto zaradi $300 vise sedmicno kad on ima mesecnu ratu od $3,000.
naravno da nascar vozaci imaju talenat, pamet, reflekse i fizicku spremu - zato i voze primitivne aute koji te mogu ubiti ako jace dodas gas. ajde da ti docaram ovako ... sta mislis sta je komplikovanije voziti, novi Nissan gt-r sa 600 hp ili recimo '67 dodge charger sa 600 hp?
@P1,
skoljka je univerzalna za sve aute. sasija isto.
svako pravi svoj motor, ali motori moraju biti do odredjene zapremine i snage, tako da niko nema prednost. sve toyotine motore radi gibbs. kod forda radi roush. jedino Chevrolet ima 2 proizvodjaca (hendrick i childress). to rade jer su jednostavno troskovi preveliki da bi svaki tim radio svoje motore. tipican tim ima 4 vozaca, za svaku trku treba minimalno 3 auta po vozacu, znaci tipican tim ce imati 12 auta za trku. sezona ima 36 trka sto znaci da prosecnom timu je potrebno oko 430 auta za celu sezonu.
nemaju limit za brzinu. na najbrzim stazama (Daytona, Talladega, itd.) koriste "restrictor plates" tj. stavljaju specijalne plocice preko hladnjaka da ubiju snagu i odrze brzinu ispod 200 mph jer su brzine jos tokom ranih 1980-ih pocele dostizati 210 mph. pre par godina rusty Wallace je testirao auto bez te plocice na daytoni, dostigao je 248 mph cini mi se.
auti su u proseku teski oko 1,400 kg cini mi se.
voze ovaj bas iz razloga da bi se dostigle velike brzine i videlo mnogo prestizanja. nascar auti su previse teski i primitivni da bi savladali vece krivine jer, kao sto sam ranije spomenuo, nekada su nascar auti bili identicni fabrickim
@P1,
ne pratim indy nesto posebno vec neko vreme. secam se jedne reportaze kad je Danica Patrick prelazila u nascar, tad su bas radili poredjenje izmedju indy i nascar bolide. indy bolid je duplo laksi, ima savremeniju tehnologiju. mislim da su po maksimalnom brzini vise-manje isti, ali indy naravno mnogo brze koci i ubrzava. i indy je daleko skuplji sport za takmicenje
Mile
Nije imao gomilu,15-ak komada,nekad koji vise,nekad koji manje,jos je neke pozajmljivao pa je taj broj bio i veci,al to nisu njegovi kamioni pa ih ne racunam.
Naravno da ne mozes odjednom,ali ako si sposoban i pogodis dobre poslove brzo mozes doci do drugog kamiona.Bitno je samo da udje u dobar i da znas sa novcima,da to sto zaradis usmjeris u posao a ne u gluposti i zadovoljstva.Naravno,treba vremena i odricanja al u poredjenju sa Srbijom neuporedivo lakse,zapravo,postenim radom nemoguce to imati a da nisi nekog zajebo.Sve se svodi na rad, veoma prosto i jednostavno,ako si vrijedan,nema zime,uspjeces u svemu.Nije on nikada imao totalno nove kamione,prosle godine je prvi put kupio nov kamion.
Mile,ne platis na mostu,platices na cupriji,tako ti je i sa polovnim kamionom,novo je novo.Sa novim kamionom koji je pod garancijom ti mozes da radis danas 20 sati bez brige a sa polovnim neces svaki dan raditi sigurno.Dok sam ja bio tamo i ti polovni kamioni su se kvarili,plati majstora,kupi deo,kamion stojI, automatski nema zarade,al nisu bili jos toliko izgazeni i moglo se raditi sa njima,kasnije je njih prodao pa opet uzeo polovne mladje sa manjom km...a ovaj sto je 96 godiste je horor zivi.On je rodjen tamo,ima svoj plac,kucu,tri auta,imao je i jahtu ali ju je prodao jer je pocelo da fali para.
Moj poslodavac je radio tri posla,vukao je humus,radio je sumu i imao je side dumpere 3 komada i jedan M dumper.Najslabije je zaradjivao na tom humusu ali taj humus ide preko cjele godine i tu je imao stabilne prihode gdje je uvijek znao koliko ce imati profita na kraju mjeseca.Suma je sezonska,punom parom krece u Oktobru i radi se do Aprila i tu on zaradi jako lijepo,od Aprila do Maja je pauza,suma ne radi,pa onda opet krece ali slabije,jer pocinju kise,snijeg se topi,sumski putevi su losi,kasnije kada se prosusi su mekani,kamion tone,pa se tovari 10-ak tona manje nego zimi kada su putevi pod snijegom i ledom,tada je put tvrd i tovari se vise itd..I ovaj treci posao je isto donosio lijepe novce jer je imao sposbnog menadzera koji je nalazio poslove.Za taj posao je bio uzeo tri nove side dump prikolice svaka je kostala 150.000$ I imao je tu jednu polovnu M dump prikolicu.Za nas je to bio i najbolji posao jer se placao po toni,a ne gubi se vrijeme na utovaru i istovaru,utovarivac te natovari za 5 min,iz kabine daljinski navuces ceradu preko peska,kamenja ili sta vec vozis I gas,na istovaru u pokretu otvaras ceradu,stajes i kipas u lijevu ili desnu stranu,za 1 min iskipas i gas na utovar,tu je bilo para kao prici,mi smo sve poslove zavrsavali mnogo ranije nego sto je zarctano.A u tom poslu sa glavni Pakistanci,ili kako ih zovu Paki,oni za te pjeskove,nasipanja itd glavni,imaju svoje kamione,firme,veoma su jaki.Oni ovu firmu za koju sam ja radio nisu mogli smisliti,pogotovo nas vozace.Nas je bilo samo 4 kamiona al smo prevozili za 10-cu,odmarali smo,odnosno spavali, kada oni krecu da rade,vec oko sedam ujutru do 12 popodne kada svi oni nagrnu na utovar,istovar,I vec od 12 to malo popusta i mi se ukljucujemo i rokamo do ujutru 7 bez stajanja,samo gas,nema tolike guzva na putu,utovaru,istovaru..i na kraju kada se posao zavrsi kada se gleda pojedinacno,nasi kamioni su najvise prebacili tereta.Tu se rokalo ludacki al se brate i zaradjivalo,moj brat je jedan mjesec izasao preko 10.000$ sa platom,inace smo tu od 7000-9000$ izlazili u prosjeku kada smo vukli taj pesak.Moj poslodavac je bio prezadovoljan.I kasnije se podzapao sa tim menadzerom,razidju se,posao utanjio,slabo se to radilo,slabo je pogadjao poslove i rasproda ta tri side dumpa i onu jednu M dump prikolicu.Sada radi sumu i taj humus.
Npr ovo sto je tvoj stari radio je logicki i pametno,nemam kamion za bilo sta nego cu da biram sta cu i gdje cu da vucem i tako cuvam svoj kamion.Dok ovaj moj nije tako razmisljao,da jeste imao bi vise i bolje nego sto ima sad.
Ne kazem,ima covjek kefalo za posao,tu nema diskusije ali ima nekad neke cudne poteze i odluke koje ni tada a ni kasnije poslije nekog vremena nemaju smisla.
Mile,ubice te i Fiat Saicento ako jace dodas gas u pogresnom trenutku i momentu.
Naravno da je lakse Nissan ako mislis na klasicnu trkacku stazu,na ovalu su isti,razlika je minimalna jer nema kocenja,ubrzanju itd,ako zakoce da ne udare ove ispred i to je sve.Ali da ti tvoji Naskarovci voze te aute po pravoj stazi e to bi onda bila druga prica,ovako su trube.
@ Renault Terminator,
sa novim kamionom ti ne da mozes da vozis 20 sati dnevno - ti MORAS. tebi (i ne mislim na tebe licno) kad je mesecna rata $3,000 mesecno, ti jednostavno nemas izbora nego da toliko radis. ne mozes da uzimas godisnji, ne mozes da pauziras iz bilo kog razloga. moj cale je zadnjih nekoliko godina pre penzije pauzirao celu zimu, jednostavno nije hteo vise sebe da izlaze da vozi po snegu. moj je imao tu luksuznost. ili 2008. godine kada je udarila ona recesija - gomila nasih vozaca su bankrotirali jer nisu mogli da otplacuju nove kamione.
sto se tice nascar-a, evo ti dizajn tipicne staze (neke su duze, neke krace). u ovakvoj krivini novom gt-r-u mozes slobodno jace dodati gas i on nece izgubiti kontrolu nad njim, jer ima gomilu elektricnih pomagala. a na klasicnom autu sa 600 hp samo bi uradio 180 stepeni kada bi jace dodao gas.
http://static.panoramio.com/photos/original/21164682.jpg
Mile
Slazem se,to stoji,ali i sa polovnim kamionom ti moras zapet,mi smo tamo sa polovnim kamionima toliko radili.Al sta god krenes sam moras se zrtvovati pod br1 a imati malo klikera u glavi za posao.Opet u Canadi ti mozes uci u takve price jer ima posla,ne treba da razmisljas "sta ako stane posao" ili sta vec,ako neki posao slabo ide,ti predjes na drugi.U Canadi tvoj biznis je u tvojim rukama,posla ima,koliko si spreman na zrtvovanje i odricanje toliko ces i imati,sto mi se npr. svidja,posteno je,dok ovdje kod nas to zavisi od milion faktora,cas ima posla,pa nema,ovaj plati,onaj ne plati itd..a rata za kamion ne ceka i ne kasni,ona ide a ti se snalazi.
Ma dzabe ti moj Mile nemoj trositi energiju,stadioni su za fudbal,atletiku,ragbi...ne za autosport.Ne racunam one sa motorima sto skacu sa jednog na drugi cosak stadiona i one sa onim cudovistima sto gaze stare aute,to i nije sport..
@ Renault Terminator,
pa rekoh ja da ti ne mozes da podneses toliko uzbudjenja, kontakta i prestizanja. ti si navikao da kad vidis jedan bolid da prodje da imas dovoljno vremena da proveris svoju facebook stranicu na telefonu pre nego sto sledeci bolid naidje :)))