
Završen je još jedan doista izvanredan reli. Ovoga puta se sve dešavalo u Nemačkoj, po asfaltnim putevima, medjutim po podlozi koja je bila uska, na nekim mestima puna blata i klizava zbog kiše.
Ko je grešio, pa reklo bi se svi ali neke su greške bile praktično bezbolne a neke katastrofalne za plasman najboljih vozača sveta. Već na prvom ispitu neshvatljivu i prosto početničku grešku je načinio malerozni Britanac KRIS MIK, sa „sitroenom“, kada je na gradskom superspecijalu udario u zid i dobio 10 minuta kazne. Pogrešio je i vozač „hjundaia“, Španac DANI SORDO, kada je u punoj brzini izleteo sa puta i zadržao se tridesetak metara niže i šiblju, srećom izbegavši udarac u stabla, koji je uvek najopasniji. Pogrešio je i mladi i talentovani Finac ESAPEKA LAPI, sa „tojotom, kada je na vlažnom asfaltu u vinogradima udario u kameni zid i potom stao. Od svih ovih kikseva vozača najgore je bio onaj koji je napravio Belgijanac TIJERI NUJVIL. NUJVIL u stvari kao da nije pogrešio, malo više je isekao krivinu na jednom prostranom delu gde nije bilo ni jednog žbuna a kamoli drveta i potpuno poremetio zadnje vešanje i iskrivio točak? Tako je praktični i izgubio vodeću poziciju u generalnom plasmanu šampionata, tri relija pre kraja sezone.
Poslednji ispit POWERSTAGE je bio prilika za sve da zarade dodatne bodove. Najbrži je bio DANI SORDO, pa se tako bar malo iskupio za svoje izletanje a drugi je bio neverovatni ESAPEKA LAPI, sa zaostatkom od samo DVE DESETINKE, na ispitu dugačkom skoro 13 km (vozilo se i preko 190 na sat a LAPI je i pored malog izletanja bio odličan) Tri boda je za treće mesto pripalo LATVALI, dva boda OŽIEU i jedan BRINU. TIJERI NUJVIL na tom ispitu nije uspeo u nameri da osvoji dodatne poene.
RELI NEMAČKE je osvojio Estonac OT TANAK sa „fordom“ i ta ekipa je odradila sjajan posao u Nemačkoj, osvojena su dva mesta na podijumu. Prvo je pripalo TANAKU a treće OŽIEU koji je sada opet prvi u generalnom plasmanu sa 17 bodova više od NUJVILA.Drugi je u Nemačkoj bio neobično raspoloženi Norvežanin ANDREAS MIKELSEN, sa „sitroenom“. Iako je debitovao u ovoj sezoni i timu SITROEN, MIKELSEN je potvrdio visok kvalitet, dobru koncentraciju i smirenost i stavio do znanja da snažno napreduje.
Od vozača „tojote“ najbolje je plasiran JUHO HANINEN, završio je reli na vrlo dobrom četvrtom mestu.
Medju deset najboljih našao se i jedan privatnik,veteran, korpulentni 48-godišnji Nemac ARMIN KREMER, sa „ford fiestom 2017″, čini se da mu je to najbolji plasman u karijeri.
U kategoriji WRC 2 pobedio je Francuz ERIK KAMILI, sa „fordom“ a plasmanom na treće mesto ŠAMPIONSKU TITULU je već osvojio odlični Švedjanin PONTUS TIDEMAND, sa „škodom“.
Do kraja WRC serije za 2017. godinu preostala su još samo tri relija. Dva u oktobru, u Španiji i Velsu i poslednji sredinom novembra u Australiji. U opciji je 90 bodova (25 za pobedu na reliju i 5 za prvom mestu na POWERSTAGE), medjutim valja još jednom napomenuti da SEBASTIJEN OŽIE ima velikih 17 bodova više od drugoplasiranog TIJERI NUJVILA. Bez obzira na odlične vožnje NUJVILA teško je poverovati da će brzi ali i promišljeni OŽIE propustiti priliku da osvoji novu RELI TITULU. Ipak, u šampionatu najboljih reli vozača sveta ništa nije potpuno sigurno. Protekla takmičenja su pokazala da je rivalstvo baš veliko, da OŽIE više nije toliko dominantan i da ima puno vozača koji mogu pobedjivati na ispitima, kao što je primer najmladjeg, Finca ESAPEKA LAPIJA.
Konačni plasman RELIJA NEMAČKA 2017:
1. Ot Tanak – „ford“
2. Adreas Mikelsen – „sitroen“…..+ 16.4
3. Sebastien Ožie – „ford“……….. + 30.4
4. Juho Haninen – „tojota“………. + 1.49.2
5. Kreg Brin- „sitroen“………….. + 2.01.5
6. Elfin Evans – „ford“……………+ 2.03.4
7. Jari Latvala – „tojota“……….. + 3.58.2
8. Hajden Padon -.“hjundai“……..+ 4.32.4
9. ArminKremer – „ford“………….10.19.4
10. Erik Kamili (WRC 2) – „ford“……….+10.44.3
Izvor: Mojsvetbrzine.rs