home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
dakar

Polako se privikavamo na minus 6 sati razlike u odnosu na Srbiju. Svima tokom noći bar 2-3 puta zazvoni telefon. Zove neko ko ne zna da smo u Peruu. Pa kad mu saopštiš da je mrkli mrak u Južnoj Americi, brže bolje prekine vezu.

Veoma prijatno vreme nas je dočekalo u Limi. Ni vlažno, ni toplo kao ranijih godina. Malo iznad 20 Celzijusa je prava mera za prve dane. Pamtimo 35 stepeni, jer je u ovom delu sveta tek počelo leto, a sunce zna da „prži“.

Gabor Sagmajster je završio tehnički i administrativni pregled za tri i po sata. Nikad brže. Svi takmičari koji imaju najmanje deset Dakar relija, a motociklista iz Subotice 11. put zaredom pojavljuje se na startu, dobijaju specijalnu karticu – „legenda Dakara“. Za njih postoji poseban red u kome nema gužve.

Da bi dobili „zeleno svetlo“ za start proverava se sve živo – od zdravstvenog stanja sportiste do tehničkih karakteristika vozila. Ne sme da nedostaje ni jedan detalj na motoru. Veoma su važnje satelitske sprave za komunikaciju i ukazivanje na eventualni problem kao što su „iritrak“, „smoltrak“ i personalni lokator „balize“. Sastavni deo opreme čine signalne rakete, baterijska lampa, prva pomoć, rezerve vode i kabanica za kišu.

Verifikacija je završena tek kad dobijete 43 pečata na kontrolnim punktovima. Stres tada malo popusti, sve do večeri kad svi postaju svesni da šou uskoro počinje. Gleda se „roud buk“ ili putna kjniga u kojoj se vidi kako izgleda putanja prvog dana. Analiziraju se informacije za druge etape i onim iskusnijima jasno je da „kreće“ pakao. Debitanti ne znaju šta ih tačno čeka, ali se vidi da su uplašeni.

Ove godine jedini slobodan dan biće posle šeste etape. To znači samo jedno – organizator je pripremio ekstremno težak prvi deo Dakar relija. Obično je slobodan dan na pola takmičenja, posle sedme ili osme etape. Takođe, peščane dine u Peruu su specifične, jer za razliku od Argentine i Bolivije stalno menjaju izgled zbog vetra sa Pacifika. Među učesnicima se „šuška“ da će 40 odsto takmičara odustati u prvoj fazi relija.

Ekipa koja prati Gabora Sagmajstera se kompletirala. Argentinci Pablo di Marko i Mauricio Olivera su došli sa džipovima iz Kordobe, odnosno Mendoze. Prešli su oko 3.500 kilometara do Lime. Sa njima je bio Subotičanin Pajo Milodanović, a mi ostali doputovali smo avionom – kondicioni trener Zoran Ivanović, Mark Zakinski iz RTV Vojvodine, Gaborov prijatelj Valentin Chalomon i ja.

U Peruu nas je jedno veče ugostio Miloš Lazarević, naš čovek koji već 27 godina živi i radi u ovoj zemlji. Videli smo se i pre pet godina kad je Dakar reli počeo u Limi, gradu sa 11 miliona stanovnika. Poželeo je sreću Sagmajsteru i nama koji ga pratimo.

Toliko, što se tiče uživanja. Od subote Gabor kreće u još jednu avanturu. I za nas koji pratimo karavan počinje dug i neizvestan put. Prećićemo za dve nedelje 8.300 kilometara, vozićemo 5 dana pored Pacifika, pa četiri dana po Boliviji na nadmorskoj visini od preko 4.300 metara i potom se spustiti u argentinske pustinje oko Fjambale, Belena, Čilesita i San Huana. Cilj je da se svi zdravi i na broju okupino u Kordobi 20. januara.

Predrag Milinković – RTS (LIMA, Peru…5. januar 2018.)

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

KTM spreman da 17. put u nizu osvoji Dakar

Od kako su se 2001. Italijan Fabricio Meoni i njegov KTM našli na najvišem stepeniku pobedničkog postolja najzahtevnijeg relija na svetu, najbolji vozači se menjaju, ali proizvođač ostaje isti. KTM je osvojio Južnu Ameriku. Sem Sanderlend i ekipa spremni su da 17. put osvoje Dakar.

ktm sanderlend

Ljute mašine austrijskog proizvođača ove godine voziće aktuelni šampion Sem Sanderlend, pobednik relija 2016. Tobi Prajs, Matijas Vokner, Antonio Meo, Lučijano Benavides i najbrža dama, „kraljica pustinje“ Laja Sanc.

Premijerno će se na reliju pojaviti novi motor KTM 450 RALLY promovisan u novembru 2017. Motor je brži, snažniji i lakši za vožnju od starog modela.

Vozači i motori ove godine se jubilarni 40. put susreću sa 14 etapa koje startuju 6. januara na dinama Perua, prolaze preko planina Bolivije, pre nego što 20. januara završe na teškim terenima Argentine i prođu kroz cilj u Kordobi.

Sa brojem jedan u kategoriji motora u subotu startuje Britanac Sem Sanderlend.

"Spreman sam i radujem se startu. Prošla godina je bila dobra za mene, počela je pobedom na Dakaru, preko svetskog šampionata do konačne vožnje u Maroku. Osećao sam se dobro na motoru cele godine, a nova mašina mi daje dodatnu motivaciju da sve bude kako treba“, spreman je za nove izazove Sanderlend,

„Startni broj jedan nosi veliku odgovornost i pritisak, ali sam počastvovan što sam dobio tu priliku. Prvih pet dana smo na dinama Perua, po terenu koji ja zaista volim. Nadam se da ću voziti brzo i stabilno i da ću imati dobro vreme pred dolazak u Boliviju i naravno finiš u Argentini“.

Višestruka svetska šampionka iz Španije Laja Sanc osmi put vozi u Južnoj Americi i izuzetno je zadovoljna novim motorom.

„Dobro se osećam u Peruu, odradili smo testove i mašina se odlično ponaša na pesku. Radujem se još jednom početku trke i mislim da sam i fiziki i mentalno spremnija nego prošle godine“, nestrpljiva je „kraljica pistinje“ Sanc, koja je reli 2017. završila na 16. mestu.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 999



Komentari