home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Hunkadelja

Mercedesov trkač Danijel Hunkadelja dominantno je osvojio prvu trku engleskog DTM vikenda na Gran pri verziji staze Brends Heč.

Španac je stekao svoju prvu pobedu u kategoriji, prošavši kroz cilj velikih osam sekundi ispred BMW-ovog Augusta Farfusa, koji je prikazao svoj najbolju vožnju u 2018. i krunisao ju je i najboljim ličnim rezultatom sezone. Na treći stepenik podijuma izašao je još jedan Mercedes as, Lukas Auer.

Hunkadelja je imao pol-poziciju, ali je s nje startovao uz veliko proklizavanje točkova, pa su ga odmah progutali Auer i Audijev Rene Rast. Farfus je napao Filipa Enga i obišao ga, što će se pokazati bitnim za konačni plasman, a Timo Glok je dobio početni duel s Garijem Pafetom i to je jedino dobro što se o njegovoj trci može reći.

Već na kraju prvog kruga, na zamenu guma su otišli Rast, Glok, Pol di Resta, Robin Frajns, Loik Dival i Bruno Spengler. Tek što je izašao iz boksa, Loik Dival je sleteo u Druids krivini i ostao tu. Slupani “audi” je uklonjen i problem je rešen lokalnom žutom zastavom i zonom spore vožnje u prvom sektoru. Farfus, Eng i Rokenfeler u boks su išli u petom krugu, Pafet u šestom, a Hunkadelja u sedmom. Na prve četiri pozicije ostali su vozači koji još nisu menjali gume, Auer, Edoardo Mortara, Paskal Verlajn i Džejmi Grin.

Auer je vodio trku od prvog do devetog kruga, kada je zamenio pneumatike. Austrijanac se vratio na pistu na hladnim gumama ispred Hunkadelje i Farfusa i nije imao šanse da ih zadrži. Španac ga je prošao odmah, akciju je ponovio i Brazilac. Ti potezi odredili su konačni raspored na prvim trima pozicijama. Trku su predvodili Mortara i Verlajn, a njih je sa zakašnjenjem od 27 sekundi naviše sledila kolona u poretku Hunkadelja – Farfus – Auer – Rast – Eng – Pafet – Marko Vitman – Grin.

Mortara je nestao s čela kolone kada je otišao u boks u 12 krugu, a Verlajn je učinio isto tri kruga kasnije. Njih dvojica su trku završili kao sedmi i osmi, Nemac ispred Italijana, uprkos sporom pit-stopu. Od 15. kruga nadalje, Hunkadelja je vodio trku i samo je povećavao prednost nad pratiocima.

Glok je držao provizorno 10. mesto, ali je u 22. krugu nakratko sleteo sa staze, pa se koloni Audijevih pilota ukazala lepa prilika za napad. Prvi je situaciju iskoristio Frajns, a malo zatim Gloka su prestigla još dva “audija”: Rokenfeler je napao s unutrašnje, a Grin sa spoljne strane na Pilgrims drop pravcu. Rokenfeler se tom prilikom istakao jer je obišao i Gloka i Grina istovremeno i stigao do 11. mesta. Posle preraspodele pozicija od desete do trinaeste, na stazi se dugo nije dešavalo ništa posebno zanimljivo. Hunkadelja je bio sve dalji od Farfusa i nije smanjivao tempo. Razmak se povećavao sa 3,5 sekunde na 4,4, potom na 6,5, da bi na cilju iznosio nepunih osam. Ni Augusta nije imao ko da ugrozi, jer je on Auera održavao na distanci od oko 3 sekunde.

Trka je oživela u finalna četiri minuta, kada se Pafet primakao Engu i uz DRS aktivaciju ugrožavao njegovo peto mesto, najčešće pokušajima na startno-ciljnom pravcu. Napadi nisu uspeli, pa je Pafet morao da se zadovolji činjenicom da je iz dana u kojem nije imao tempo za vrh, ipak izvukao poziciju šest. Posle 42 kruga, Hunkadelja je prvi prošao kroz cilj, sledili su ga Farfus i Auer (+10.040). Četvrtoplasirani Rast bio je najbolji pilot Audija, na pozicijama od 5. do 9. završili su Eng, Pafet, Verlajn, Mortara i Vitman, dok je Rokenfeler stekao poslednji raspoloživi bod.

Hunkadelja je u 2018. već imao pol-poziciju na Norisringu, ali je tamošnju trku završio treći. Danas se u punoj meri iskupio za ono što je propustio u Nirnbergu i dominantno se dovezao do pobede.

Na tabeli još ubedljivije vodi Pafet, sa 156 poena. Di Resta je danas ostao praznih šaka, pa i dalje ima 121 bod, Auer se sa 106 poena popeo na treće mesto u generalnom. Slede Mortara i Glok sa 101 bodom, a šesti je Vitman sa 100.

Kvalifikacije za drugu DTM trku na Brends Heču voze se u nedelju u 12:20, a trka 2 startuje u 14:20.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 220



Komentari