home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ot Tanak

Okončan je prvi dan asfaltnog 36. ADAK RELIJA NEMAČKE, 9. runde SVETSKOG RELI ŠAMPIONATA 2018. Posle ukupno 7 brzinskih ispita, i 6 pobeda na tim deonicama, lepu prednost od 12.3 sekunde stekla je posada TANAK – JERVEOJA, u očigledno izvanredno pripremljenoj fabričkoj „tojoti jaris WRC“.

Velika zasluga pripada celom timu TOJOTE, posebno legendarnom kapitenu tima TOMI MAKINENU, medjutim za 6 pobeda od po nekoliko desetinki ili sekundi ipak je reklo bi se najzaslužniji PILOT – a to je i ovoga puta briljantni i potpuno smireni Estonac OT TANAK, vozač koji je kao neki ekstra precizni računar „snimio“ najbrži prolaz kroz „prljave“ nemačke krivine, kasno kočio i malo se zanosio (svako pomeranje volana je u stvari mikronsko smanjivanje brzine) i koji se, reklo bi se sasvim izvesno, bliži novoj WRC pobedi u svojoj karijeri. Iako je poznata stvar da U WRC. NIKADA NIŠTA NIJE SIGURNO dok se ne prodje kroz cilj, ako posada sa brojem OSAM, brze „tojote jaris WRC“ nastavi tako filigranski tačno onda ni SEBASTIEN OŽIE a ni vodeći u šampionatu TIJERI NUJVIL, neće moći ništa da urade. Sigurno je da moramo sačekati kraj drugog dana RELIJA NEMAČKA, koji se vozi u subotu i ima  dva kruga od po 4 brinske provere trenutnog poretka i naravno samo finale u nedelju.

RELI NEMAČKE ne spada u red onih gde se najbrže vozi, znatno je sporiji od recimo proteklog FINSKOG RELIJA, ali zahteva besprekoran rad posade na liniji vozač-suvozač, minimalan broj grešaka i odlično pripremljen RADAR („čitač krivina“). Specijalni brzinski ispiti u Nemačkoj, nemaju dugačke pravce, već puno uskih puteva sa prevojima i kontra nagibima i sa isprljanom stazom na mestima gde se to ne očekuje.

Drugi krug današnjih brzinaca doneo je isti poredak na PODIJUMU (na prve tri pozicije), gde su opet TANAK, OŽIE i NUJVIL, skok ELFINA EVANSA, sa „fordom“, sa sedme na četvrtu poziciju i pad mladog LAPIJA, sa „tojotom“, sa četvrtog na sedmo mesto. Indisponirani MADS OSTBERG je ispao iz TOP 10 i našao se tek na 11. mestu. Popravio se za malo LATVALA, a poznati Finac sasvim sigurno lakše diše jer je iza njega mladji kolega u timu TOJOTE, nezgodni ESAPEKA LAPI…..doduše slabiji samo 3 sekunde.

U kategoriji WRC 2, ubedljiv je Čeh KOPECKI, ispred BONATA, KAJETANOVIČA i mladog ROVANPERE, svi voze automobile specifikacije R5.

Generalni plasman ADAK RELIJA NEMAČKA, posle 7 ispita (od ukupno 18):

1. TANAK – „tojota“

2. OŽIE -„ford“…………….. + 12.3 sek.

3. NUJVIL – „hjundai“ ………….. + 27.4

4. EVANS – „ford“…………….. + 37.8

5. LATVALA – „tojota“…………. + 38.8

6. SORDO – „hjundai“………….+ 42.7

7. LAPI – „tojota“…………….. + 42.8

8. BRIN – „sitroen“…………… + 58.0

9. MIKELSEN – „hjundai“……+ 59.0

10. SUNINEN – „ford“……….. + 1.21.4 min.

11. OSTBERG – „sitroen“……… + 1.28.1

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 677



Komentari