
Okončan je prvi dan asfaltnog 36. ADAK RELIJA NEMAČKE, 9. runde SVETSKOG RELI ŠAMPIONATA 2018. Posle ukupno 7 brzinskih ispita, i 6 pobeda na tim deonicama, lepu prednost od 12.3 sekunde stekla je posada TANAK – JERVEOJA, u očigledno izvanredno pripremljenoj fabričkoj „tojoti jaris WRC“.
Velika zasluga pripada celom timu TOJOTE, posebno legendarnom kapitenu tima TOMI MAKINENU, medjutim za 6 pobeda od po nekoliko desetinki ili sekundi ipak je reklo bi se najzaslužniji PILOT – a to je i ovoga puta briljantni i potpuno smireni Estonac OT TANAK, vozač koji je kao neki ekstra precizni računar „snimio“ najbrži prolaz kroz „prljave“ nemačke krivine, kasno kočio i malo se zanosio (svako pomeranje volana je u stvari mikronsko smanjivanje brzine) i koji se, reklo bi se sasvim izvesno, bliži novoj WRC pobedi u svojoj karijeri. Iako je poznata stvar da U WRC. NIKADA NIŠTA NIJE SIGURNO dok se ne prodje kroz cilj, ako posada sa brojem OSAM, brze „tojote jaris WRC“ nastavi tako filigranski tačno onda ni SEBASTIEN OŽIE a ni vodeći u šampionatu TIJERI NUJVIL, neće moći ništa da urade. Sigurno je da moramo sačekati kraj drugog dana RELIJA NEMAČKA, koji se vozi u subotu i ima dva kruga od po 4 brinske provere trenutnog poretka i naravno samo finale u nedelju.
RELI NEMAČKE ne spada u red onih gde se najbrže vozi, znatno je sporiji od recimo proteklog FINSKOG RELIJA, ali zahteva besprekoran rad posade na liniji vozač-suvozač, minimalan broj grešaka i odlično pripremljen RADAR („čitač krivina“). Specijalni brzinski ispiti u Nemačkoj, nemaju dugačke pravce, već puno uskih puteva sa prevojima i kontra nagibima i sa isprljanom stazom na mestima gde se to ne očekuje.
Drugi krug današnjih brzinaca doneo je isti poredak na PODIJUMU (na prve tri pozicije), gde su opet TANAK, OŽIE i NUJVIL, skok ELFINA EVANSA, sa „fordom“, sa sedme na četvrtu poziciju i pad mladog LAPIJA, sa „tojotom“, sa četvrtog na sedmo mesto. Indisponirani MADS OSTBERG je ispao iz TOP 10 i našao se tek na 11. mestu. Popravio se za malo LATVALA, a poznati Finac sasvim sigurno lakše diše jer je iza njega mladji kolega u timu TOJOTE, nezgodni ESAPEKA LAPI…..doduše slabiji samo 3 sekunde.
U kategoriji WRC 2, ubedljiv je Čeh KOPECKI, ispred BONATA, KAJETANOVIČA i mladog ROVANPERE, svi voze automobile specifikacije R5.
Generalni plasman ADAK RELIJA NEMAČKA, posle 7 ispita (od ukupno 18):
1. TANAK – „tojota“
2. OŽIE -„ford“…………….. + 12.3 sek.
3. NUJVIL – „hjundai“ ………….. + 27.4
4. EVANS – „ford“…………….. + 37.8
5. LATVALA – „tojota“…………. + 38.8
6. SORDO – „hjundai“………….+ 42.7
7. LAPI – „tojota“…………….. + 42.8
8. BRIN – „sitroen“…………… + 58.0
9. MIKELSEN – „hjundai“……+ 59.0
10. SUNINEN – „ford“……….. + 1.21.4 min.
11. OSTBERG – „sitroen“……… + 1.28.1
Izvor: Mojsvetbrzine.rs