
Borba za DTM titulu 2018. dobila je novi zaplet u prvoj noćnoj trci serije na Mizanu. Slavio je Mercedesov pilot Pol di Resta ispred Audijevog vozača Robina Frajnsa i timskog kolege Edoarda Mortare.
Di Resta i Mortara završili su trku s pozicija sa kojih su i startovali, a Frajns je izveo mali podvig, jer je krenuo dvanaesti, a stigao do drugog stepenika podijuma. Presudni manevar Holanđanin je izveo u poslednjem krugu, kada je hrabro i uporno napadao Mortaru, slomivši njegov otpor nekoliko stotina metara pre cilja. Frajns je ove noći prvi put u DTM karijeri izašao na pobedničko postolje.
Najveća drama desila se lideru šampionata Gariju Pafetu. Odustao je u sedmom krugu posle greške na kočenju na krivini 8, sletanja sa staze i brzopletog pokušaja da se na pistu vrati. Tom prilikom očešao je Mortarin “mercedes” i sudbina mu je od tog časa zapečaćena. Ovaj incident izazvao je prvu intervenciju sigurnosnog vozila.
Kako je Pafet danas ostao bez poena, a Di Resta je osvojio i pol-poziciju i trku i upisao maksimalnih 25, Englez sada ima samo bod više od škotskog trkača (177:176). Skok na treće mesto u generalnom izveo je Mortara, koji posle prve italijanske trke ima 118 bodova. Di Resti je današnja pobeda treća u sezoni, a druga uzastopna. Pre Mizana, slavio je i na Hungaroringu i Brends Heču. S druge strane, Pafet je zabeležio prvo odustajanje u 2018.
Dobro veče Audiju su priredili i četvrtoplasirani Loik Dival i petoplasirani Niko Miler. Paskal Verlajn je osvojio peto mesto za “mercedes”. Glok je kao sedmi bio najbolje plasirani BMW vozač. U bodove su ušli još njegove kolege po marki Filip Eng i Marko Vitman, kao i desetoplasirani Majk Rokenfeler iz Audija.
Eng je menjao gume već u trećem krugu. Vozio je dobru trku i čak se nalazio na vodećoj poziciji, ali je od 25. kruga počeo da tone, što potkrepljuje tvrdnju da “BMW” teško uspeva da sačuva gume do cilja. Austrijanca su najpre napali Di Resta i Mortara – Škot sa spoljne, Italijan sa unutrašnje strane – i zajednički ga zbacili na treće mesto, da bi ga malo docnije “progutali” Frajns, Dival, Miler, Verlajn i Glok.
Iako nije bilo kiše, delovi piste su ostali vlažni još od vremena kvalifikacija. Delimično i iz tog razloga, trka je obilovala incidentima i preokretima, a do cilja nije stiglo šest automobila. Posle Pafeta, odustao je Lukas Auer, zbog kontakta s Džoelom Eriksonom. Džejmi Grin i Rene Rast eliminisali su jedan drugog u međusobnom sudaru. Englez je odustao na mestu incidenta, a Nemac se sa oštećenim “audijem” dovezao do boksa i tu parkirao. U isto vreme, nastup je prerano završio i Bruno Spengler, a haotična situacija razrešena je novom intervencijom sigurnosnog automobila.
Hunkadelja se dočepao treće pozicije, a onda je, ni pet minuta pre kraja, “mercedes” otkazao poslušnost i Španac se zaustavio pored staze. Zbog dovoljne pređene distance, ipak je klasifikovan sa pet krugova zaostatka. Augusto Farfus je stigao na cilj jedanaesti. Bio je jedan od malobrojnih koji je startovao na slikovima, ali mu strategija nije dala plodove zbog dve intervencije sigurnosnog vozila. Kao dvanaesti je rangiran Džoel Erikson, kažnjen prolaskom kroz boks jer je udario i Divala. Alesandro Zanardi, BMW gost na italijanskoj DTM rundi, prošao je trinaesti kraj karirane zastave, u istom krugu sa pobednikom.
Nedeljni program na Mizanu podrazumeva drugu trku od 22:30.
Di Resta, pobednik Mizana: Uzastopne pobede mogu da budu ključne u ovoj fazi šampionata
Pol di Resta se najbolje snašao u haotičnoj prvoj DTM trci na Mizanu i upisao je svoju treću ovogodišnju pobedu, a drugu uzastopnu. Kako je lider serije Gari Pafet odustao, Di Resta mu se primakao na samo jedan bod, a okršaj trkača Mercedes-AMG tima nastaviće se u nedelju.
“Sa aspekta šampionata, boljem se nismo mogli nadati”, kazao je Škot koji je u subotu osvojio i pol-poziciju i prateća tri poena. “Želite da stižete do rezultata na osnovu sopstvenih zasluga, a mi smo to u kvalifikacijama učinili.”
“Auto mi je odgovarao na suvom treningu, na kvalifikacijama je bilo vlažno. Uspeo sam da se prilagodim mokroj pisti, ali su uslovi bili veoma komplikovani. Staza se sušila, a ja sam svima bio orijentir. Mislim da ni moja strana startne rešetke nije bila najbolja.“
“Izveo sam pristojan start, kontrolisao sam zbivanja, ali je na Indi restartu jedna strana piste bila vlažna, a druga suva. Tu su pojedinci mogli više da rizikuju. Obišao me je Eng, uspeo sam da ga ponovo prođem na restartu i zatim sam pokušavao da dovezem auto do cilja, znajući šta se dešavalo ostalima. Znao sam da je Gari odustao, video sam njegov auto.”
“Gume rade u uskom operativnom opsegu, i vidi se ako niste u tom okviru. “Audi” je pred kraj trke bio u tom intervalu i u toj fazi bili su veoma moćni. U nedelju je novi dan, opet će biti komplikovano, očekuje se da će opet pasti kiša, pa da će se staza ponovo sušiti. Možemo da budemo samouvereni, ali ne i da se uspavamo. Dve uzastopne pobede u ovoj fazi šampionata mogu da budu ključne.”

Škot je otkrio i šta mu je bilo najteže u prvoj noćnoj trci u DTM istoriji.
“Teško je bilo protumačiti situacije. Kao što sam rekao, ja sam bio referenca na ulasku u prvu krivinu, kao i na kraju prvog kruga. Ne možete da vidite gde ima prianjanja. I stvari se brzo menjaju. Eng je bio četiri mesta iza mene posle boksa i restarta, a prošao me je na četvrtoj krivini. To pokazuje koliko su ljudi bili agresivni prema meni.”
“Ovo su novi uslovi za nas, ali izgledalo je spektakularno. Naši farovi ne koriste u mraku i na nekim mestima na stazi bilo je baš komplikovano. Nisam siguran kako bi mi bilo da sam se trkao u sredini kolone, tamo se dešavalo svašta. Nismo očekivali ovakvo vreme u Italiji u ovo doba godine, ali dopalo mi se trkanje po mraku i, još važnije, nadam se da se dopalo ljudima koji su nas gledali.”
Di Resta je pobedu u Mizanu posvetio nekadašnjem Mercedes DTM timskom kolegi Robertu Vikensu, teško povređenom prošle nedelje na Indikar trci na autodromu Pokono.
“On je bio važan član našeg tima, predstoji mu teška bitka i mi mislimo na njega. Mi ovde radimo svoj posao, posao koji volimo, ali je najvažnije da se vrati oporavljen i da se vrati vožnji.”
Izvor: Serbiaring.com